De zomer van... Eva Brakema van Mediahuis

De zomer van... Eva Brakema van Mediahuis
  • Media
  • 8 aug 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingInterview

Eva Brakema, geboren en getogen Amsterdamse, werkt sinds begin 2023 bij Mediahuis Nederland. Daar houdt zij zich bezig met de communicatie- en marketingactiviteiten van de B2B-afdeling.

Waar gaat de reis naartoe deze zomer?
Deze zomer gaat de reis even nergens naar toe en ga ik dus voor kleine vakantiemomenten in eigen land, zoals een weekend uitwaaien op Vlieland (dat was heerlijk!). En met mooi weer een rondje varen over de Amsterdamse grachten, zoals op de foto. Geeft ook een instant vakantiegevoel in eigen stad. In het najaar staat er wel nog een vakantie op de planning, waarschijnlijk Italië, want de Italiaanse keuken en wijnen zijn onweerstaanbaar.

Welk (marketing)boek gaat er in de koffer?
Op vakantie laat ik marketing mooi even thuis ;-). Dan duik ik in een mooie roman of laat ik me meeslepen door een goede thriller. Aangezien ik veel boeken gelezen heb afgelopen tijd, ligt er niks nieuws meer op de stapel, dus leestips zijn zeer welkom.

Wat was je meest helse vakantie-ervaring en wat was je mooiste?
Gelukkig heb ik, op hier en daar wat ongemakkelijke momenten na, eigenlijk nooit een écht helse vakantie gehad. Wat betreft de mooiste vakantiemomenten kies ik sowieso een wintersportvakantie. Dat kan een skidag zijn, waarbij ik van de eerste lift tot aan de laatste afdaling in actie ben, maar ook een dag waar mijn vrienden en ik voor een lange lunch in de zon gaan. Hoe dan ook, je kunt mij niet blijer maken dan met een mooie trip naar de bergen en een flinke lading verse sneeuw. Alhoewel… , als ik door de straten van Barcelona loop en uitkijk op de Tibidabo of in Parijs aan de rosé zit op het terras, ben ik ook enorm gelukkig. Er zijn eigenlijk te veel mooie vakantiemomenten om uit te kiezen!

Wat zit er in het vat voor het najaar?
Q4 is de drukste periode van het jaar. We zijn druk bezig met een aantal mooie nieuwe proposities voor adverteerders en bureaus, van zakelijk adverteren tot aan creatieve campagnes en meer. Daarnaast gaan we masterclasses organiseren om onze kennis over branded content te delen. Wat ik ook echt heel leuk vind om me volledig op te storten met het team is de organisatie van ons klantevent voor 2024.

Wat was je mooiste marketingmoment van dit jaar tot nu toe?
Hands down, het winnen van de live pitch voor Bever tijdens het Branded Content Event. Met het concept Bever Reused presenteerden we de eerste Nederlandse hergebruikte campagne, die naadloos aansluit bij de duurzame missie van Bever én de gewenste doelgroep jongeren. Alle lof voor dit succes gaat naar mijn collega’s van onze creatieve studio MHX. Zie mij hierbij vooral als enthousiaste cheerleader.

Wat is je favoriete merk in de zomertijd?
Linda!. Een mooi magazine dat standaard in mijn strandtas zit. Overigens ook een sterk merk buiten de zomer. Mijn andere favoriet is Vision-zonnebrandcrème, in de zomer ga ik de deur niet uit zonder.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken