Lotto en Selmore gaan handdoekje leggen

  • Bureaus
  • 14 aug 2018 @ 11:49
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenOnline gamingInteractieCampagnes

Het 'guiding idea' voor Lotto met als thema ‘Laat je lot niet liggen’ heeft deze zomer niet alleen geleid tot een nieuwe merkfilm, maar ook tot een nieuwe game: ‘Handdoekje Leggen.’

De game is gebaseerd op het beruchte fenomeen waarbij vakantiegangers hun plekje aan het zwembad claimen door snel een handdoek op een strandbedje te leggen. Het spel is bedacht door Selmore en gebouwd samen met Mr. Ynk en Colorbleed 3D Animation Studio.

Het spelletje werkt net als Lotto: je krijgt zes gele handdoeken en legt die achtereenvolgens op een van de 45 strandbedjes. De badmeester haalt uiteindelijk alle handdoeken weg, op zes na. Blijven er drie of meer van jouw handdoeken liggen, dan win je een van de vele zomerse prijzen.

Doel van de game is om potentiële Lotto-spelers op een leuke en laagdrempelige manier kennis te laten maken met het principe van het Lotto-spel. Daarbij is de gedachte dat die spelers vast ook wel van een online spelletje houden.

Credits

Klant: Lotto | Bureau: Selmore | Creatieve directie: Jakko Achterberg en Niels Westra | Copywriter: Mats Wilke | Art Director: Ruben van Dijk | Producer: Sandra Blekemolen | Account: Tom Stoffels | Strategie: Gijs de Bruijn | Verantwoordelijk bij klant: Marloes Weerd, Saskia Baartman, Janneke Licht, Michael Kastelijns | Productie game: Mr. Ynk | 3D-illustraties & animaties: Colorbleed 3D Animation Studio

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken