Lotto en Selmore gaan handdoekje leggen
- Bureaus
- 14 aug 2018 @ 11:49
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - MerkenOnline gamingInteractieCampagnes
- 14 aug 2018 @ 11:49
- Redactie Bureaus
Het 'guiding idea' voor Lotto met als thema ‘Laat je lot niet liggen’ heeft deze zomer niet alleen geleid tot een nieuwe merkfilm, maar ook tot een nieuwe game: ‘Handdoekje Leggen.’
De game is gebaseerd op het beruchte fenomeen waarbij vakantiegangers hun plekje aan het zwembad claimen door snel een handdoek op een strandbedje te leggen. Het spel is bedacht door Selmore en gebouwd samen met Mr. Ynk en Colorbleed 3D Animation Studio.
Het spelletje werkt net als Lotto: je krijgt zes gele handdoeken en legt die achtereenvolgens op een van de 45 strandbedjes. De badmeester haalt uiteindelijk alle handdoeken weg, op zes na. Blijven er drie of meer van jouw handdoeken liggen, dan win je een van de vele zomerse prijzen.
Doel van de game is om potentiële Lotto-spelers op een leuke en laagdrempelige manier kennis te laten maken met het principe van het Lotto-spel. Daarbij is de gedachte dat die spelers vast ook wel van een online spelletje houden.
Credits
Klant: Lotto | Bureau: Selmore | Creatieve directie: Jakko Achterberg en Niels Westra | Copywriter: Mats Wilke | Art Director: Ruben van Dijk | Producer: Sandra Blekemolen | Account: Tom Stoffels | Strategie: Gijs de Bruijn | Verantwoordelijk bij klant: Marloes Weerd, Saskia Baartman, Janneke Licht, Michael Kastelijns | Productie game: Mr. Ynk | 3D-illustraties & animaties: Colorbleed 3D Animation Studio
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Better Places lanceert online... 15-11-2024
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024