Rode Kruis roept op tot saamhorigheid

  • Bureaus
  • 23 mrt 2020 @ 10:59
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesMaatschappijOutdoor

Op diverse plekken in Nederlandse en Vlaamse steden hangen steigerdoeken van ruim 100m2 met daarop de tekst: let een beetje op elkaar. Het betreft een initiatief van Het Rode Kruis als antwoord op de huidige coronacrisis.

Foto: Rembrandtplein in Amsterdam.

De boodschap wordt via doeken en digitale schermen verspreid in Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Antwerpen en Gent. In iedere stad is de uiting vormgegeven in de eigen stadskleur.

De campagne is een initiatief van het Nederlandse Rode Kruis, Blowup Media, Natwerk, Disco Dolly, Big Impact en Maxtension. Reinier Steures, creative director van reclamebureau Natwerk, zegt: 'Overal in de samenleving ontstaan nu uitdagingen. Juist de creatieve industrie kan zich nu bewijzen door waar mogelijk te helpen met inventieve ideeën.'

Marieke van Schaik, algemeen directeur Rode Kruis, zegt: 'Elke dag weer merken we hoeveel mensen echt graag willen helpen om anderen bij te staan in deze moeilijke periode. Daarvoor kunnen ze nu terecht bij ons vrijwillige burgerhulpnetwerk Ready2Help, maar eigen initiatief is natuurlijk ook fantastisch.’

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken