Houd (afstand) van elkaar
- Bureaus
- 23 mrt 2020 @ 11:55
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieCampagnes
- 23 mrt 2020 @ 11:55
- Lucas Boon
De coronacrisis en het mooie lenteweer blijkt geen gelukkige combinatie: Nederlanders gaan nog steeds naar buiten. Om de overheid te ondersteunen in zijn oproep tot ‘social distancing’ verspreidt reclamebureau Boomerang daarom de boodschap 'Houd (afstand) van elkaar'.
Door de kracht en het bereik van merken en media in te zetten hoopt Boomerang dat heel Nederland gaat inzien dat afstand tot elkaar houden cruciaal is om het coronavirus te bestrijden. De hashtag #zorgvoorelkaar is aan de boodschap toegevoegd.
Afgelopen vrijdagmiddag verscheen de tekst op de digitale schermen van JCDecaux en Ocean Media, eerst in Amsterdam en later in de rest van Nederland. Niet veel later volgden tientallen grote en kleine merken het voorbeeld op hun eigen social media-kanalen. Onder meer Albert Heijn, De Staatsloterij, Heineken, ABN Amro en de KNVB verspreiden in hun eigen huisstijl dezelfde boodschap. Kanalen als The Best Social Media en Voetbal International zijn ook aangesloten, met daarnaast BN'ers als Femke Halsema, Dennis Storm en Gerard Joling.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Better Places lanceert online... 15-11-2024
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024