Kantar neemt MeMo2 over

Kantar neemt MeMo2 over
  • Bureaus
  • 2 jun 2021 @ 12:36
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Onderzoek

Kantar, de wereldwijde marktleider op het gebied van data-driven insights, neemt de Amsterdamse crossmedia effect tracking specialist MeMo2 over.

Met de overname gaan 50 crossmediaspecialisten van MeMo2 over in de Nederlandse en Europese Kantar organisatie. De activiteiten van MeMo2 gaan door onder de huidige merknaam, maar daaraan wordt gekoppeld ‘a Kantar company’. MeMo2 zet haar activiteiten voort als zelfstandige unit binnen Kantar.

Klanten van MeMo2 behouden dezelfde teams en service. Ook blijft het MeMo2 managementteam, dienstverlening en locaties ongewijzigd.

MeMo2 heeft volgens Kantar sinds 2004 een internationale reputatie opgebouwd op het gebied van crossmedia effect tracking, analytics en data-science. MeMo2 wonvorige week nog 4 gerenommeerde IAB Europe Research Awards. Daarnaast heeft MeMo2 met het THX-platform een nieuwe vorm van crossmedia analytics geïntroduceerd waarmee real-time crossmedia effectiviteit, retail traffic, merk-effecten en koopgedrag geautomatiseerd kan worden vastgesteld.

Gonzalo Fuentes, president Insights EMEA bij Kantar: ‘Dit is onze derde overname sinds we een onafhankelijk bedrijf zijn geworden en het illustreert de ambitie die we hebben bij Kantar. MeMo2 is een sterke aanvulling op onze portfolio gericht op media-effectiviteit. Het versterkt onze concurrentiepositie in Nederland en in de rest van Europa. De hoge mate van automatisering die MeMo2 biedt sluit aan bij onze strategie om zeer schaalbare producten te ontwikkelen die geavanceerde technologie combineren met onze diepgaande data- en analysecapaciteiten.’

In het huidige uitdagende en concurrerend bedrijfsklimaat is inzicht in de effectiviteit van complexe campagnes nog nooit zo belangrijk geweest

Bram van Schaik (zie foto boven), Managing Director Insights Division Kantar Nederland: ‘In het huidige uitdagende en concurrerend bedrijfsklimaat is inzicht in de effectiviteit van complexe campagnes nog nooit zo belangrijk geweest. De overname van MeMo2 maakt het voor onze klanten eenvoudiger om te groeien met investeringen in promoties, marketing en crossmedia advertising. Met deze uitbreiding van onze portfolio kunnen we klanten nog beter adviseren over de ROI van hun media-inzet, de effectiviteit van hun campagnes en de korte en lange termijneffecten op hun merk.’

Tim Koekkoek (Managing Partner MeMo2) en Marcel Vogels (zie foto boven) (oprichter MeMo2): ‘Sinds 2004 volgen we onze visie van ‘Brands in control’. Met deze visie spelen we in op een wereld waarbinnen merk-specialisten, marktonderzoekers, marketing intelligence specialisten, marketeers, mediaspecialisten, commerciële managers en retailspecialisten in toenemende mate snelle controle en regie willen over de dynamiek en attributie rondom merk en salesgroei. Samenwerken met bureaus en mediapartijen wordt zo een stuk doelgerichter. Naast de heldere regiefunctie die onze geavanceerde oplossingen in media- en marketingeffectiviteit biedt, is ook de manier waarop wij samenwerken met onze partners/klanten een groot goed. MeMo2 werkt dagelijks, zij-aan-zij met merken om samen resultaten op een datagedreven manier te verbeteren. Als het even kan per dag, week of in ieder geval tijdens een lopende campagne. Deze manier van werken willen we graag delen binnen Kantar met onze MeMo2 crew.’

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken