Chocomel wil de wereld veroveren
- Bureaus
- 7 jul 2023 @ 07:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommercialsCampagnes
- 7 jul 2023 @ 07:00
- Nanny Kuilboer
Chocomel begint zijn opmars in Europa en breekt een lans vóór imperfectie, aldus Hein Raijmakers, Global Brand Director Chocomel: ‘Hoewel Chocomel al een aantal jaar aan de weg timmert in nieuwe Europese markten, is dit de eerste internationale campagne en Hide the pain Harold is het gezicht ervan.’
Chocomel lanceert een nieuw brand idea in samenwerking met het geheimzinnige 'bureau' Kaufman&Kaufman waarmee het merk, verleden, heden en toekomst met elkaar verbindt. Het Nederlandse icoon wil met deze nieuwe campagne niet alleen Nederland veroveren. Want hoewel Chocomel al een aantal jaar aan de weg timmert in nieuwe Europese markten, is het de eerste internationale campagne van het merk. Raijmakers: ‘Met een boodschap voor de wereld breekt Chocomel, een lans vóór imperfectie onder de noemer It’s all good when life gives you Chocomel. Wie de hele dag het gevoel heeft in een keurslijf van perfectie te verkeren, moet de kans krijgen om daar even mee te breken. Juist te genieten van dingen op je eigen manier doen en plezier te beleven aan iets dat niet helemaal volgens “de regeltjes” gaat.
Chocomel-commercial uit 1983 en die uit 2023
Het nieuwe merkidee borduurt voort op de commercial uit 1983, waarin een meisje uit haar dak gaat met de stereo op 10.
Raijmakers: ‘Internetsensatie en de énige echte "Hide the Pain Harold" zal het gezicht zijn van de campagne. Achter zijn lach schuilt een universele waarheid en een verfrissende herinnering dat het juist onze unieke eigenaardigheden en imperfecties zijn die ons onszelf maken.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024
- Kaliber ontwikkelt nieuwe... 11-11-2024