Saabpartners haakt in op val kabinet

Saabpartners haakt in op val kabinet
  • Bureaus
  • 14 jul 2023 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PrintCampagnesStorytelling

Zijn Saab-specialist en goede vriend Dirk Koppen van Saabpartners.com belde afgelopen zondag met de vraag: 'Zeg Herbert, moeten wij niet iets met deze foto?' Ziehier het resultaat: een klassieke ad met puik staaltje long copy.

Creatief Herbert van Hoogdalen doet al enkele jaren eigenlijk veel meer dan alleen communicatie, zoals coaching, bedrijfsadvies en hulp bij personal branding. 'Ik bedenk oplossingen in het algemeen waarvan iedereen zich afvraagt waarom niemand er eerder op kwam, ik probeer wanhopig tijd te te vinden om te schrijven én ik ben bezig met een platform over neurodiversiteit, Het Levende Bewijs.'

En toen viel het kabinet.

Van Hoogdalem: 'Soms moet dan ik even. Kan ik niet anders. Omdat de pen machtiger is dan het zwaard. Omdat ik van alles vind. Omdat er niets lekkerder is dan met een heel team 48 uur op scherp te staan. Omdat ik zo kan genieten van een old skool 1/1 print met lekker veel lettertjes. Zo belde mijn Saab-specialist en goede vriend Dirk Koppen van Saabpartners.com afgelopen zondag. "Zeg Herbert, moeten wij niet iets met deze foto?" Ja, natuurlijk moeten wij iets met deze foto. Dat ik dat zelf niet had bedacht. Wat een prachtige kans, wat een schot voor open doel. Binnen een half uur lag het er, binnen een uur was het team standby en vandaag staan we in de krant. Zoals het hoort met een inhaker.'

De eerste versie van de tekst was een stuk vileiner, memoreert hij. 'En kritischer. Maar: daar zat veel teveel in van mezelf. Teveel emotie. En uiteindelijk ben ik natuurlijk maar een simpele copywriter die schrijft voor de klant. Nu is het veel leuker: Mark Rutte aanbieden zijn ouwe Saabje nog 30 of 40 jaar langer mee te laten gaan. Nu maar afwachten of Mark toehapt', aldus Van Hoogdalem. 'Als ik hem was, wist ik het wel.'

Zie hieronder het resultaat. Klik hier om de copy online te lezen (en als u Mark Rutte bent).
(PvWK)


credits
opdrachtgever: Dirk Koppen (Saabforever.nl)
copy: Herbert van Hoogdalem
design: Ruben Smeenk
online: Daan Blom & Wim de Kruijf - online (www.saabforever.nl)
project management: Paula Van 't Geloof
media vanuit FD Mediagroep: Frank Van de Loo m.m.v. Willem-Albert Bol

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken