Jono Lancaster ambassadeur van avocado-olie Soilmates in nieuwe campagne

Jono Lancaster ambassadeur van avocado-olie Soilmates in nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 17 okt 2023 @ 15:18
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Het Nederlandse avocado-oliemerk slaat de handen ineen met motivational speaker Jono Lancaster. De olie van Soilmates wordt gemaakt van ‘lelijke’ avocado’s die de schappen van supers en groenteboeren niet halen en anders weggegooid zouden worden.

Soilmates wil met de nieuwe campagne Nederland er aan herinneren dat echte schoonheid van binnen zit en bundelt daarvoor de krachten met de opvallende verschijning Jono Lancaster, motivational speaker, geboren met het Treacher Collins-syndroom en daarom voldoet hij niet aan het oppervlakkige schoonheidsideaal van de hedendaagse maatschappij. Lancaster: ‘Ik ben superenthousiast om onderdeel te zijn van dit project en samen met Soilmates een krachtig statement te maken over hoe wij schoonheid zien in deze wereld. De filosofie van Soilmates is precies wat me aansprak en iets waar ik me al heel mijn leven hard voor maak: omarm je door de maatschappij bestempelde tekortkomingen en zie ze juist als jouw superkrachten.’ Soilmates doneert het komende jaar een totaalbedrag van 10.000,- euro aan de Love Me Love My Face Face-stichting, een goed doel dat awareness creëert en steun biedt aan personen en families die te maken hebben met het Treacher Collins-syndroom en andere gezichtsaandoeningen.

Balanceeract
De campagne komt uit het creatieve brein van Happiness Amsterdam. Joey Boeters, Creative Partner Happiness Amsterdam: ‘We waren ons bewust van de balanceeract en daarom hebben we veelvuldig met Jono gesproken. Hij heeft ook een belangrijke rol in de conceptfase gespeeld en we hebben flink heen en weer gepingpongd om de juiste woorden te vinden. Precies daarom is het niet alleen een verhaal voor Soilmates geworden, maar ook het verhaal van Jono. Een maatschappijbreed verhaal. Het was tot op de shoot spannend. Zitten we goed? Vinden we de juiste balans? Opvallend werk is vaak ook spannend en uiteindelijk heb je iedereen nodig om goed werk te maken, niet alleen een agency, maar ook, en misschien wel juist, de klant. Daarom een groot compliment naar Soilmates, dat ons het vertrouwen gaf, samen met ons in het diepe wilde springen en het belang zag van een waardevolle samenwerking met Jono, en het steunen van zijn missie.’

Soilmates avocado-olie is onder meer verkrijgbaar bij Picnic, Crisp, Albert Heijn en op soilmates.com voor € 8,49 per 500 ml.



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken