KPI's voor het meten van ROI contentmarketing

  • Content
  • 23 mei 2014 @ 14:16
  • Link
  • Platform Content
    Platform Content

    branche-organisatie in content marketing
    Plaform Content
  • AccountabilityVerdienmodellen

Vele marketeers geloven in de effectiviteit van contentmarketing. Toch is het daadwerkelijk aantonen van de effectiviteit geen overbodige luxe; zeker als je de opbrengsten tegen de kosten moet afzetten omdat er bezuinigingen aankomen. Maar hoe kun je die ROI nu meten? Waar moet je mee beginnen; over welke KPI's praten we dan eigenlijk?

Op de blog techwyse.com staan de KPI's in een infographic samengevat. De KPI's zijn onder te verdelen in 3 niveaus:

  • Content Consumption metrics
  • Social Love metrics
  • Conversion metrics

Natuurlijk zijn dit niet de enige KPI's die je kunt formuleren, en je hoeft ze ook niet allemaal mee te nemen. Maar bekijk ze eens en bekijk welke je (makkelijk) kunt toepassen.

Dit artikel is eerder verschenen op platformcontent.nl
 

Platform Content

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken