Goede content heeft een originele invalshoek

  • Content
  • 10 jul 2019 @ 09:14
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • CopywritingContent

Content die weinig traffic genereert hoeft niet meteen te worden afgeschreven. Met een aantal aanpassingen kun je content die weinig aandacht oplevert nieuw leven in blazen.

Ook al maak je content met al je ziel en zaligheid, dat is geen garantie dat je creatie ook wordt gezien, gehoord of gelezen. Een van de redenen kan zijn dat de content geen “tilt” heeft, schrijft Kim Moutsos op Content Marketing Institute. Daarmee bedoelt ze dat een verhaal een angle, een invalshoek moet hebben. Kijk naar wat concurrenten schrijven over een bepaald onderwerp en bedenk een invalshoek die niemand heeft.

Relevante content
Heb je de invalshoek gevonden, dan is het een kwestie van herschrijven en via SEO zorgen voor meer zichtbaarheid. Ander belangrijk punt: zorg voor een pakkende kop en intro. Kun je geen goede invalshoek vinden, overweeg dan om de content offline te halen en door te linken naar een soortgelijk artikel dat wel waarde heeft. Niet alle content is het namelijk waard om gered te worden. Volgens Moutsos is het een voorwaarde dat de content relevant is voor je publiek en ook moet de content binnen je expertisegebied passen.

Het volledige artikel is te lezen op Content Marketing Institute.  


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken