[column] Een tijd van kansen

  • Content
  • 25 mrt 2020 @ 08:16
  • Link
  • Sak van den Boom
    Sak van den Boom

    adviseur, expert contentmarketing
    zelfstandig ondernemer
  • DigitaalStrategie

Ben jij een goede contentmarketeer? Waarschijnlijk wel. Al was het maar omdat er zoveel kennis om je heen beschikbaar is, dat je altijd het laaghangend fruit kunt plukken om mee te scoren.

In onze omgeving, op onze markt wordt zoveel geschreven over ons vak dat je met enig verstand alle informatie kunt vergaren om redelijk gewapend aan de bak te komen. Bij je baas of je klant. Dat is om het even. Meestal overleef je de gesprekken zonder schade op te lopen. Vaker nog krijg je waarschijnlijk het verzoek om met je plannen aan de slag te gaan. Maar hoe is dat straks als de wereld die nu een beetje tot stilstand is gekomen, weer langzaam gaat draaien? En iedereen met argusogen naar je kijkt, aarzelt bij het geven van een hand en zich afvraagt waarom je eigenlijk niet digitaal communiceert?

Er is iets in ons geslopen dat onze mindset gaat veranderen, alleen weten we nog geen van allen hoe. De smartknop op onze devices is een van de belangrijkste in ons leven van dit moment, omdat we daarmee de sociale afstand kunnen overbruggen en communiceren. Het is onwezenlijk om er alles aan te doen niet de straat op te gaan. We functioneren bij de gratie van sociale contacten en weten hoe gesprekken en vrijmibo’s inspireren en ideeën versterken. Maar zal dat straks ook nog zo zijn? De persoonlijke contacten zouden wel eens een luxegoed kunnen worden omdat we de digitale communicatie erin gaan houden. Om de doodeenvoudige reden dat het werkt, dat blijkt nu al uit de dagelijkse praktijk.

Binnen het onderwijs is men uiterst innovatief bezig. Hoe gaat dat binnen de wereld van de contentmarketeer? De iPad die je gebruikt om de krant te lezen wordt een cruciaal werkinstrument. Als contentmarketeer word je meer en meer op jezelf aangewezen, en zul je moeten laten zien wat je echt waard bent. De keukentafel is nu je bureau. Het moderne leven gaat je straks trakteren op nieuwe kansen waarop je je in deze crisisperiode goed kunt voorbereiden. Want we nemen geen adempauze tot de maatschappij weer ontwaakt. Integendeel. Wie de huidige situatie als een uitdaging beschouwt en samen met zijn werkgever of opdrachtgever nadenkt over nieuwe manieren om samen te werken, elkaar te helpen en uiteindelijk de weg naar de klanten plaveit, zou weleens gelouterd uit deze periode tevoorschijn kunnen komen. Laat je nu niet leiden door angst. Pas op voor de verkeerde instelling, want dan heul je met de roeptoeteraars die de mediakanalen bevuilen. Eerlijk is eerlijk. Het is niet de leukste tijd, maar dit moment is er wel een van kansen. Ook voor de contentmarketeer.

Sak van den Boom

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken