Ferdi Ertekin (Gazelle): 'Van minder goede producten is geen sprake meer'
- Food-en-retail
- 1 nov 2017 @ 11:16
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - StrategieInnovatie
- 1 nov 2017 @ 11:16
- Lucas Boon
Gazelle heeft de CityGo stadsfiets gelanceerd. Die moest natuurlijk even getest worden, daarom reisde MarketingTribune af naar Rotterdam voor een heuse lifestyle CityGo Tour. Na afloop spraken we met commercieel directeur Ferdi Ertekin over de huidige staat van het fietsmerk.
Gazelle heeft ook nog eens iets te vieren: het fietsmerk bestaat namelijk 125 jaar. Dat feestje werd dit jaar gevierd met onder meer het Champion Mondial Festival, waar een recordpoging werd georganiseerd met de langste stoet van retro Gazelle's. Daarnaast werkte het merk tijdens het Amsterdam Dance Event samen met Spinnin' Records, waarbij jongeren een 'Gazelle Spinnin' bike' konden lenen. De CityGo Tour van gisteren stond voornamelijk in het teken van 'het plezier dat fietsen ons geeft'. Daarbij wordt nog altijd nog te weinig stil gestaan, aldus Ertekin.
Ferdi (r) voor de nieuwe CityGo stadsfiets.
Wat is op dit moment de grootste marketinguitdaging van Gazelle?
We kijken naar partnerships en campagnes met inhoud en creativiteit. Onze samenwerking met Spinnin' Records is daar een mooi voorbeeld van. Zij zitten in de dance-scene, wij op het zadel. We zoeken touchpoints met als resultaat dat we Gazelle als een fris en dynamisch merk weten te positioneren bij een jongere doelgroep. En dat sluit weer aan op onze strategie, want er rollen trendy lifestyle-fietsen uit onze fabriek. Het gaat hier dus om het creëren van een gezamenlijke meerwaarde, die als het even kan ook nog eens maatschappelijk zinvol is.
Gazelle staat bekend als een degelijk merk. Is dat ook de uitstraling die het merk wil hebben?
Niet direct. Degelijkheid laat zich het best vertalen in de vorm van een bepaald assortiment fietsen. Gericht op comfort en duurzaamheid bijvoorbeeld. Gazelle is hiermee ook groot geworden. Maar we maken ook fietsen voor uiteenlopende doelgroepen, bijvoorbeeld de CityZen e-bikes met een snelheid tot 45 km per uur, voor de forens.
Bij Radar in 2014 kwam de Gazelle e-bike negatief in het nieuws. Hoe staat het merk er nu in dat (pr-)opzicht voor?
Innovatie ten aanzien van e-bikes heeft een toevlucht genomen. De gemiddelde e-bike rijder begint inmiddels aan zijn derde fiets. De ontwikkelingen op het gebied van betrouwbaarheid, innovatie en connectiviteit gaan razendsnel. Bij Gazelle werken we uitsluitend met gerenommeerde e-bike systemen. Van minder goede producten is daarom geen sprake meer.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- 187 AH to gos vieren verjaardag15-11-2024
- Kerst 2024: De zusjes van John Lewis15-11-2024
- Dr. Oetker bakt voor Stichting... 15-11-2024
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024
- Lidl lanceert een met Coca-Cola... 13-11-2024