'Voor shopper is winkelervaring belangrijker dan de aanwezige producten'
- Food-en-retail
- 20 sep 2023 @ 08:41
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DistributieWinkelen
- 20 sep 2023 @ 08:41
- Peter van Woensel Kooy
Manhattan Associates, technologiespeler op het gebied van supply chain en omnichannel commerce kondigt nieuwe Returns Management-functionaliteiten aan om het retourproces te optimaliseren voor zowel consumenten als retailers. Zeer belangrijk voor de CX, stelt de aanbieder.
Het bieden van een betere ervaring zorgt voor meer klantenbinding, waardoor winkelverkeer en cross-selling toenemen.
Uit de 2023 Unified Commerce Benchmark van Manhattan blijkt dat 41% van het winkelpubliek het retourproces erg tijdrovend vindt. 96% zou opnieuw kopen bij retailers die een probleemloze ervaring met het regelen van retourneren bieden. Met de nieuwe functionaliteiten van Manhattan kunnen consumenten kiezen wat voor hen de handigste manier is om artikelen te retourneren: in de winkel of online, met of zonder printopties. Restituties of omruilingen worden verwerkt zodra de transporteur het pakket heeft gescand - 3 tot 5 dagen sneller dan de meeste retailers.
'Voor shoppers is de winkelervaring tegenwoordig belangrijker dan de aanwezige producten. Retourzendingen zijn een ongemak voor consumenten en een grote kostenpost voor retailers. Onze verbeterde Returns Management-functionaliteiten helpen retailers om hun klanten ook een uitstekende ervaring te bieden na de verkoop, waardoor loyaliteit en winstgevendheid toenemen', zegt Ellie Crawford, directeur Product Management bij Manhattan. 'Bij Manhattan lossen we zakelijke uitdagingen op de meest eenvoudige en efficiënt mogelijke manier op.'
De nieuwe functionaliteiten verlagen bovendien de verzendkosten en maken een retourzending duurzamer door het retourtraject van een product en de plaatsing van de voorraad te optimaliseren op basis van assortiment en voorraadniveaus.
De toevoegingen verbeteren naar eigen zeggen de retourprocessen in de hele Manhattan Active Omni-suite van oplossingen, van het contactcentrum tot aan de winkelapplicaties. De functionaliteiten zijn als onderdeel van de driemaandelijkse upgradecyclus automatisch beschikbaar voor alle abonnees van Manhattan Active Omni.
(PvWK, beeld: Medino marketing, bron: Unsplash)
Over Manhattan Associates
'Manhattan Associates is een technologieleider op het gebied van supply chain en omnichannel commerce. We brengen informatie van de hele organisatie samen, van sales aan de voorkant tot supplychainexecutie aan de achterkant. Onze software, platformtechnologie en ervaring zorgen ervoor dat onze klanten op een winstgevende manier kunnen groeien. Manhattan Associates ontwerpt, bouwt en levert geavanceerde cloud- en on-premisesoplossingen zodat u zowel in de winkel als via het netwerk of fulfilmentcentrum de vruchten van de omnichannelmarktplaats kunt plukken. Meer informatie vindt u hier.'
(bron: Manhattan)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- distributie
- retail
- retouren
- verkoop
- marketing
- directeur
- Product Management
- cx
- Manhattan
- ervaring
- Ellie Crawford
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- 187 AH to gos vieren verjaardag15-11-2024
- Kerst 2024: De zusjes van John Lewis15-11-2024
- Dr. Oetker bakt voor Stichting... 15-11-2024
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024
- Lidl lanceert een met Coca-Cola... 13-11-2024