De zomerfavorieten van... Stefanie Sijtsma (Hartman)

De zomerfavorieten van... Stefanie Sijtsma (Hartman)
  • Food-en-retail
  • 12 aug 2024 @ 09:21
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailInterviewMarketing

Stefanie Sijtsma is Directeur Marketing & Category Management bij tuinmeubelproducent Hartman: ‘De afgelopen jaren hebben we ons onderscheidend vermogen ten opzichte van de onderkant van de markt, denk aan Action en Kwantum, scherp gesteld.’ Lees meer over haar merk in de lente en zomer en haar persoonlijke zomerfavorieten.

Waar gaat de reis naar toe deze zomer?
Deze zomer gaan we met ons gezin twee weken naar het Idromeer. Deze bestemming biedt ons het beste van twee werelden: de sfeer en het heerlijke eten van Italië gecombineerd met de rust en de natuur van Zwitserland. 's Ochtends beginnen we de dag actief door mooie wandelingen in de bergen te maken of er even op uit te gaan. In de middag genieten we van ontspanning bij het zwembad, waar de kinderen zich prima vermaken met het leuke animatieprogramma op de camping. Een vakantie vol activiteiten, ontspanning en vooral veel plezier samen als gezin.

Welk seizoen is het belangrijkst voor Hartman?
Het voorjaar! Dat eerste moment dat de jas weer uit kan, de tuindeuren weer open gaan en de tuin weer klaar wordt gemaakt voor het buitenleven. Die eerste weken mooi weer in het voorjaar geven zo’n belangrijke impuls om van binnen echt weer buiten te gaan leven. Als je die periode in het voorjaar mist, merken we dat direct in de markt, vooral in de toeloop naar de tuincentra, waar men toch vaak de eerste inspiratie op doet. Het tweede moment zit hem in de zomermaanden, waarin het vooral belangrijk is dat we een aantal dagen (liefst weken) een stabiele zomerperiode hebben waarin mensen echt het leven naar buiten verplaatsen. Buiten eten, buiten tafelen, nog even de dag afsluiten in de avondzon. Die beide impulsen missen we dit jaar tot nu toe helaas nog.

Wat zijn de zomertrends?
Als het gaat om marketing en de markt zien we dat een omnichannel benadering cruciaal blijft in onze markt. Zowel online als offline kanalen zijn belangrijk voor de aankoop en oriëntatie van de consument. Het is essentieel om aanwezig te zijn waar onze klanten zijn, met een uitgebalanceerde mix van deze kanalen. Wat betreft onze collectie voor zomer 2024 zien wij vier duidelijke trends: Ibiza Vibes/Formentera Stijl, Boho Bali Stijl, Nordic/Scandinavische Stijl en Stads Buitenleven.

Wat zijn jullie marketingplanning voor najaar 2024 en 2025?
Ons merk en de collectie zijn cruciaal voor ons succes. De afgelopen jaren hebben we ons onderscheidend vermogen ten opzichte van de onderkant van de markt, denk aan Action en Kwantum, scherp gesteld. Dit onderscheid zit in ons DNA. Hartman is een bekend merk met veel sympathie, waarbij kwaliteit en duurzaamheid diep verankerd zijn. In het afgelopen jaar hebben we veel aandacht besteed aan de collectie en het ontwikkelen van een aantal Hero-producten die perfect aansluiten bij ons DNA. Dit heeft bijvoorbeeld geresulteerd in de introductie van de Tubb, een verstelbare kuipstoel die met één klik kan worden aangepast van een actieve dining-stand naar een relaxte loungestand. De Tubb wordt in onze eigen fabriek in Nederland geproduceerd en kan uit voorraad worden geleverd waardoor onze partners (verkooppunten) ze breed kunnen presenteren zonder veel risico. De nieuwe producten staan centraal in onze campagnes voor 2025 en vormen een belangrijk onderdeel van onze storytelling. Momenteel ontwikkelen we deze campagnes, waarbij we een totale mix van kanalen benutten om onze boodschap over te brengen: social media, influencermarketing, OOH, contentmarketing, marketingautomation, events, folders, offline advertenties, Google Ads, maar ook crossmediale campagnes met onze klanten, POS-materialen en winkelplannen. Alles moet elkaar versterken. Met producten die snel en uit voorraad geleverd kunnen worden, kunnen we snel inspelen op de markt en zowel online als offline verkrijgbaarheid waarborgen. Marketing is de sleutel om dit alles te laten werken en elkaar te laten versterken.

STEFANIE’S ZOMERFAVORIETEN
Favoriete zomerdrankje?
Zero Tropical Ranja met Spa rood: fris, fruitig en bruisend!
Favoriete ijsje? Solero Exotic
Kamperen of hotel? Kamperen, met de faciliteiten van een hotel, mag dat ook?
Favoriete barbecuegerecht? Scampi’s Pill Pill
Boek of badminton? Boek
Favoriete vakantieland? Kroatië; hoe zuidelijker hoe mooier
Natuur of stad? Natuur, zonder twijfel
Zwembad of strand? Strand
Auto of vliegtuig? Auto
Fiets of boot? Fiets
Favoriete zomermerk? Hartman natuurlijk!
Zomer of winter? Zomer

Dit artikel verscheen eerder in MarketingTribune 10, 2024.

 

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken