[marketeer 204] Els Dijkhuizen - cmo Heineken: 'Creativity is intelligence having fun'

[marketeer 204] Els Dijkhuizen - cmo Heineken: 'Creativity is intelligence having fun'
  • Food-en-retail
  • 14 jun 2024 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • RetailmediaConcepten

Voor deel 204 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week in aanloop naar het EK 2024 en de oranje sportzomer Els Dijkhuizen. Zij is verantwoordelijk voor alle marketing van de tien biermerken van Heineken Nederland en haakt op alle fronten in. 'Het leven moet gevierd worden! Biertje?'

Introduceer jezelf graag even, voor wie jou nog niet kent. Hoe ben je op deze positie gekomen?

'Ik heb een brede commerciële ervaring van meer dan 25 jaar opgebouwd bij toonaangevende FMCG-organisaties, zoals Pepsico Fritolay en Coca-Cola en ben nu alweer meer dan vijftien jaar in verschillende marketingfuncties werkzaam bij Heineken. Inmiddels heb ik de baan waarvan ik al droomde in de periode dat ik afstudeerde in Groningen en ben ik verantwoordelijk voor alle marketing van de tien biermerken van Heineken Nederland.

Ik kan mezelf het beste omschrijven als een analytische en creatieve denker, boordevol energie en met een enorme nieuwsgierigheid naar mensen en hun gedrag. Ik vind het erg eervol om verantwoordelijk te zijn voor het Heineken merk in onze eigen thuismarkt. Samen met mijn team proberen we Heineken tot het meest geliefde pilsje van Nederland te maken.'

Wat vind je mooi aan het marketing vak?

'Eén van mijn favoriete quotes is van Einstein: ‘Creativity is intelligence having fun’. Deze uitspraak is een mooie weerspiegeling van de passie die ik voor mijn vakgebied voel. Creativiteit bestaat naar mijn overtuiging uit twee onderdelen. In de eerste plaats ‘Intelligence’: de data, de science, het onderzoek, de getallen en de inzichten die uit brand dashboard voortkomen. Ten tweede ‘Fun’: met gezonde nieuwsgierigheid de grenzen opzoeken, dingen nét iets anders doen en dat in combinatie met de humor en positieve energie die zo kenmerkend zijn voor ons team. Dat is een gouden combinatie die mij elke dag opnieuw mateloos inspireert. Ik ben voortdurend op zoek naar dat ene inzicht dat uiteindelijk leidt tot de brand love van consumenten.'

Het EK 24 komt eraan en Heineken is weer hoofdsponsor. Kun je de achtergrond van dit sponsorship doorlopen en bespreken?

'Heineken is geen hoofdsponsor van het EK, maar Official Partner van de KNVB. We werken al drie decennia zeer intensief met elkaar samen. Onder de noemer ‘Never change a winning team’ hebben we eerder deze maand ons partnership met vijf jaar verlengd. Als het Nederlands Elftal - zowel m als v- speelt, zorgt Heineken vanzelfsprekend voor een maximale fanbeleving rond alle wedstrijden. We zijn als Official Partner van de KNVB dus ook dit jaar weer zeer actief en goed zichtbaar tijdens het EK Voetbal. Onze samenwerking met de KNVB reikt echter veel verder dan Oranje. We gaan als Heineken in de komende jaren bijvoorbeeld rond sportvelden en in voetbalkantines nog steviger inzetten op verantwoord alcoholgebruik, de promotie en beschikbaarheid van Heineken 0.0 bier, zowel in fles fles, blik als op de tap.  Naast het amateurvoetbal blijft Heineken verbonden aan de KNVB bekerfinale waarbij ook hier 0.0 bier de boventoon voert.'

Op de branding in de stadions staat altijd Heineken 0,0%. Is dit een bewuste keuze?

'Ja. Bij sportevenementen zetten we altijd in op 0.0 en onze boodschap: Enjoy Responsibly. Een mooi voorbeeld is onze Player 0.0 campagne: een samenwerking tussen Heineken en drievoudig Formule 1 wereldkampioen Max Verstappen. Max brengt dit F1-seizoen als wereldwijde Heineken 0.0 ambassadeur verantwoord alcoholgebruik onder de aandacht en brengt in deze campagne een heldere boodschap over: de beste bestuurder is degene die niet drinkt. Tenzij het een Heineken 0.0 is. Hiermee willen we heel Nederland stimuleren om niet met alcohol op achter het stuur te gaan zitten. Heineken pakt al jaren een voortrekkersrol om verantwoord alcoholgebruik te stimuleren en besteedt minimaal 10% van het beschikbare marketingbudget om deze boodschap kracht bij te zetten. In de aanloop naar de FormulaTM 1 Heineken Dutch Grand Prix in Zandvoort hebben we vorige zomer bijvoorbeeld een nieuw gaming-initiatief gelanceerd: Player 0.0. Via deze competitie, ontwikkeld in samenwerking met Heineken 0.0 ambassadeur en fervent SIM-racer Max Verstappen, konden Formule 1 fans zich letterlijk tot aan het circuit in Zandvoort racen.'

Voor welke activatie kiest Heineken deze editie van EK 24? Wat gaan de consumenten ervan merken?

'We hebben als Heineken een lange traditie als het gaat om voetbal en activaties. Uiteraard hebben we voor EURO2024 weer veel in petto voor alle voetbalfans. Als oer-Nederlands biermerk is Heineken graag de gangmaker van gezelligheid en geven we extra kleur aan de Oranjezomer. Onze nieuwe campagne bouwt voort op de succesvolle Heineken 150 jaar campagne. Naast nieuwe bijnamen op de verpakkingen, introduceert Heineken speciale oranje blikjes en flesjes. Zo kunnen fans met Oranje proosten op sportieve hoogtepunten.

We hebben ook een gloednieuwe commercial gelanceerd. Hierin is onze hoofdpersoon Mike op een plein vol oranje uitgedoste Oranje-supporters zijn vrienden kwijt. Hij wordt echter gevonden dankzij zijn groene outfit. Met dat inzicht is er samen met fashionmerk Baskèts voor de fans een limited edition shirt ontworpen dat je binnenstebuiten kan dragen: opvallend groen als je je vrienden kwijt bent en uiteraard oranje als wil je opgaan in het oranje feestgedruis en de gezelligheid. De reacties op het shirt zijn heel positief. Hij past feilloos bij de voetbalshirt-trend en is een echte musthave voor de Oranjezomer. Ook voor Oranjefans die thuis het Nederlands Elftal volgen, hebben we als Heineken veel moois. In 1.800 supermarkten maken voetballiefhebbers bij aankoop van een Heineken product kans op mooie Oranjeprijzen voor een optimale Oranjebeleving. Voetbalfans die bij Albert Heijn winkelen, missen geen doelpunt dankzij de Heineken Stoelbox, waarin altijd een koud biertje – met of zonder alcohol – binnen handbereik is. De Stoelbox is het stralende middelpunt van een online campagne met Albert Heijn en kan ook in diverse filialen gewonnen worden, waar hij fysiek te bewonderen is.

Shop je liever bij de Jumbo, dan maak je kans op het Heineken Biermertje. Met een grote groep samen een wedstrijd van "Ons Oranje" kijken op een té klein scherm is verleden tijd, want dankzij een beamer in de vorm van een Heineken krat zie je met gemak alle hoeken van het veld. Om in de juiste stemming te komen, voor of na de wedstrijd, ben je bij de winkels van Plus aan het juiste adres, want daar maken fans kans op het Heerlijk Helder Speakertje in de vorm van een Heineken blikje. Daarnaast is er nog een coole Heineken koelbox te winnen bij de winkels die zijn aangesloten bij Superunie. Kortom: volop keuze voor de Oranjefans!'

Mooi. Welke associatie kiest het merk met sport in de nieuwe campagne?

'Dit jaar zijn we nóg meer in de belevingswereld van de fans gedoken en hebben we voor een verfrissende aanpak met een knipoog gekozen. Met als doel om met elkaar op en top te kunnen genieten van al die mooie sportmomenten. Voor een optimale voetbalbeleving voorziet Heineken maar liefst 3.000 cafés van oranje promotiepaketten. Heineken® horecazaken en hun barpersoneel worden daarnaast helemaal in oranjesferen gebracht, zodat het daar een feest is om met elkaar naar de wedstrijden te kijken en samen te proosten op de prestaties van het Nederlandse team. Oranjefans kunnen verder via een activatie in hun favoriete Heineken bar kans maken op het ultieme Oranjezomer shirt van Baskèts en Heineken.' 

Is de activatie tot stand gekomen met behulp van een bureau? Welke en bevalt dit?

'We zijn erg blij met onze Oranjezomer campagne en de mensen die hier aan bijgedragen hebben. De agencies die verantwoordelijk zijn voor de nieuwe commercial zijn LePub en Boomerang. Het productiehuis is Czar Amsterdam. Voor het shirt werken we samen met het hippe fashionmerk Baskèts. NewsLab is verantwoordelijk voor de PR rondom de campagne. We werken graag op een geïntegreerde manier met onze bureaus samen, zodat iedereen vanuit zijn of haar expertise iets toevoegt om een nog beter verhaal en campagne neer te zetten.'

Kan het sponsorship ook ingezet worden voor relatiemarketing? Met relaties de tribune op?

'Jazeker! Dat is het voordeel van zaken doen met Heineken, dan kom je nog eens ergens.'

‘Het wordt prachtig, net als in 1988’- denk je ook?

'Uiteraard, we staan allemaal achter Oranje en we zijn ervan overtuigd dat het Nederlands Elftal heel ver gaat komen!'

Wat is er anders in sponsoring vergeleken met 1988 voor Heineken? Is het door de uitbreiding van allerlei media bijvoorbeeld makkelijker geworden in te haken?

'Het zijn andere tijden dan tijdens het EK van 1988. Dat biedt meer mogelijkheden, hoewel we ook met een aantal restricties te maken hebben. Terwijl ruim 35 jaar geleden de kwantiteit voorop stond, voeren nu vooral kwaliteit en op maat gesneden gagdgets en producten de boventoon.'
 
Wat hoop je zelf van het toernooi?

'Uiteraard hoop ik dat we Europees kampioen gaan worden! Als we de poule overleven, maken we echt een goede kans. Het Nederlands elftal en haar fans zijn altijd mooi om naar te kijken: het publiek, de oranje-zee, het enthousiasme, daar kan je als Nederlander toch alleen maar trots op zijn?'

Is Heineken ook zichtbaar op de Olympische Spelen in Parijs en andere highlights komende sportzomer?

'Heineken is partner van NOC*NSF en tijdens de Olympische Spelen wordt Heineken als onderdeel van een nieuwe overeenkomst óók in het TeamNL Huis geschonken. Heineken blijft hier de exclusieve supplier in bier tot en met tenminste de Olympische Spelen van 2024 in Parijs. Zo wordt ons bier in het TeamNL Huis, perfect getapt en geschonken. Daarnaast gaan we ook speciaal-, alcoholarm en alcoholvrij bier schenken. Wij blijven dus ook een vertrouwd gezicht tijdens de Olympische Spelen in Parijs.'

Wat zijn de vervolgplannen met het merk? We zagen al een toespeling op SAIL 25?

'Heineken is partner van het eerste uur van SAIL. We waren er in 1975 ook al bij en alle edities van het vrij toegankelijke evenement die daarop volgden. Het is dan ook niet meer dan logisch dat Heineken van de partij is. We geloven dat je de beste momenten met elkaar beleeft en SAIL 2025 is bij uitstek hét moment om samen met elkaar te genieten. Heineken is geboren en getogen in Amsterdam en naast SAIL 2025 is het voor de stad ook een bijzonder jaar. De stad bestaat in 2025 750 jaar. Als trotse inwoner leveren we heel graag een actieve bijdrage aan de festiviteiten in het jubileumjaar waaronder SAIL 2025. Niet alleen omdat we een prachtige geschiedenis delen, maar juist ook omdat we anno nu bruisend onderdeel zijn van de kleurrijke samenleving die de stad rijk is. Van de typisch Amsterdamse kroeg tot het terras. De club of het stadion. De buurtborrel, de picknick in het park of housewarming. Als werkgever en Experience voor bierliefhebbers. Heineken zit in de haarvaten van de stad en brengt leven in de brouwerij, en daarom zijn we erbij. Samen met en voor de Amsterdammers en iedereen die de stad een warm hart toedraagt gaan we er een onvergetelijk vieringsjaar van maken. Dit alles sluit ook naadloos aan bij onze ambitie om in te zetten op nog meer connectie met onze thuismarkt Nederland. En als kers op de taart staat ook dit jaar weer de Heineken Dutch Grand Prix in Zandvoort op het programma waarin we met Heineken 0.0 en een mooie activatie aanwezig zijn en waar Max hopelijk weer als winnaar over de finish gaat.'

Nog ander nieuws dat je wilt delen?

'Het leven moet gevierd worden! Biertje?'

tekst: Peter van Woensel Kooy | fotografie: Sander Stoepker (i.o. Heineken)

Lees ook: [CMO]  Els Dijkhuizen: 'Verbinden is de kern van onze marketing' 
(bron: MarketingTribune)


Voor de 203 interviews met eerdere hoogvliegers uit deze serie, scroll naar de linkjes hieronder
 


Rij bij Baskèts voor het Heineken vintage shirt

Els Dijkhuizen - cmo Heineken

De 203 eerdere interviews uit deze serie
203. [marketeer 203) Arina Abbring - Marketing Manager van NewForrest
202. [marketeer 202] Pauline Barendregt - creatief directeur Fatboy
201. [marketeer 201] Niels van den Bergh - oprichter MintBlue
200. [marketeer 200] Chiel van Leeuwen - hoofd D&C Bijenkorf
199. [marketeer 199] Thijs Ekelschot - international marketing director Velux
198. [marketeer 198] Valerie Vos, country business lead van The Vegetarian Butcher
197. [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur Philips
196. [marketeer 196] Patrick Kuijsters - CMO ABN Amro Nederland
195. [marketeer 195] Andrea Rigoni - ceo foodmerk Rigoni di Asiago
194. [marketeer 194] Glenn Balak: co-founder en CCO Menoki
193. [marketeer 193] Nikita Lensink - marketingdirector Thuisbezorgd.nl
192. [marketeer 192] Ilse van Loon - Brand & Communication Stoov
191. [marketeer 191] Robbert Jansen en Paul Falla - van Ideapreneurs
190. [marketeer 190] Mathieu Veldhuijzen - Grote Speelgoedboek Bol
189. [marketeer 189] Laura Simons - sr brand Koninklijke Peijnenburg
188. [marketeer 188] Andy Shovel: co-founder van This plantbased
187. [marketeer 187] Gavin Arm - founder en ECD Positivity Branding
186. [marketeer 186] Hans Vos - schrijver, schilder en artiest
185. [marketeer 185] Floris Smits - marketingmanager Optisport
184. [marketeer 184] Jill Snijder - founder Lepelclub
183. [marketeer 183] Melvin Klink - cd SpecialistenNet
182. [marketeer 182] Alessandro van de Loo - Vacanze col Cuore
181. [marketeer 181] Perzia Malayeri - designer fashionlabel Perzia.nl
180. [marketeer 180] Paula Jap Tjong - promotor Knuffel en Stoelyoga
179. [marketeer 179] Michelle Rienks - marketeer Univé
178. [marketeer 178] Flo van Haastrecht & Zoe van Helvoirt - BeeGrateful
177. [marketeer 177] Pascal Beeren- sterrenrestaurant De Bokkedoorns
176. [marketeer 176] Jeroen Verdenius- marketeer Vermaat Groep
175. [marketeer 175] Mieke van Vugt - bedenker van foodmerk OaYeah
174. [marketeer 174] Max Blom - medeoprichter kitesurfmerk Mystic
173. [marketeer 173] Raymond Wolf en Fritjof Terlingen - Wolf rijbewijsshop
172. [marketeer 172] Valentine van der Lande - Oot Granola
171. [marketeer 171] Cis Nijenhuis: co-founder van Witlof Skincare
170. [marketeer 170] Saskia Schuit - new business developer Waterdrop
169. [marketeer 169] Susan Houben - Head of Marketing van SodaStream
168. [marketeer 168] Raoul Nijlhof - oprichter en marketeer Luggage Care
167. [marketeer 167] Janina Jahns - marketeer bij Diageo
166. [marketeer 166] Olaf Ouwerkerk en Youri van Slingerland van Happy Trails
165. [marketeer 165] Bob Verlaat - marketeer Super73 e-bikes
164. [marketeer 164] Samantha Sowirono - co marketeer Klarna
163. [marketeer 163] Bing van der Lande - merkenbouwer Object Embassy
162. [marketeer 162] Julie Munneke - founder van Tiny Library
161. [marketeer 161] Janne van den Tweel - marketing coördinator QWIC
160. [marketeer 160] Esmée Clewits - oprichter YourDesq
159. [marketeer 159] Evelien de Vries - oprichter van MDV Europe
158. [marketeer 158] Andrea van Nieuwenhuizen - Head of Marketing Stox Energy Socks
157. [marketeer 157] Lindsay van der Looij - merkbewaarder van Bloy Institute
156. [marketeer 156] Celine Lokhorst - marketing manager Kamera Express
155. [Marketeer 155] Hans van der Eerden van De Raad van Buiten
154. [Marketeer 154] Coen de Kovel - cmo webshop Pluck
153. [Marketeer 153] Double Dutch sisters
152. [Marketeer 152] Fleur Runhardt en Roos Lindhout van House of Treats
151. [Marketeer 151] Jacqueline Seton-Jacobs (Seton’s Bakery) 
150. [Marketeer 150] Lena Cobelens van lounge- en sleepwear merk Le Olive
149. [Marketeer 149] Phil Vonk: 'Auto.nl is een lifehack'
148. [Marketeer 148] Ramon Beuk - chef, leraar en ondernemer over Wayooh
147. [Marketeer 147] Nathalie van den Hombergh over Own Your Space
146. [Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers
145. [Marketeer 145] Anna de Lanoy Meijer en Nina Poot over Anna + Nina
144. [Marketeer 144] Ella Fortuin koppelt personalities aan merken met Brands Connected
143. [Marketeer 143] Celapp Media scoort met b2b apps
142. [Marketeer 142] Pauline Cousseau: chief marketing officer oogmerk Polette  
141. [Marketeer 141] CMO Mick van Ettinger van The LiveKindly Collective
140. [interview marketeer 140] Iris Spronk over Webscraping Amsterdam
139. [interview Marketeer 139] Jasmijn Rijcken over marketingschip Eureka
138. [interview Marketeer 138] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original over jackfruit
137. [interview Marketeer 137] Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate
136. [interview Marketeer 136] Milo Borghans - Blyck Leckerneyen
135. [interview Marketeer 135] Bernadette Kooijman - startup No Fairytales
134. [interview Marketeer 134] Martijn Roordink, CEO en co-founder van Spaces
133. [interview Marketeer 133] Willem Kors & Marleen de Haan - marketeers Poeder Pret
132. [interview Marketeer 132] Olaf van Gerwen - oprichter Chuck Studios
131. [interview Marketeer 131] Miriam Mieras, Neeltje en Bob - Employity Recruitment
130. [interview Marketeer 130] Edward Hissink - cmo Fresh-R
129. [interview marketeer 129] Ron Beckers - oprichter Joe Merino
128. [interview Marketeer 128] Thomas Gesink- cmo bij Stadsbrouwerij De Prael
127. [interview Marketeer 127] Michiel Reinoud - managing director MBRC en Charity Gifts
126. [interview Marketeer 126]  Renée Cohen - Stromma Nederland
125. [interview Marketeer 125] Arjen van den Hof - eigenaar Vondel Hotels
124. [interview Marketeer 124]  Jos van Mil - bedenker Tommies en md Greenco
123. [interview Marketeer 123] Sandra Alvarez - foodinfluencer en kookboekschrijver
122. [interview Marketeer 122] Jeroen de Bos - commercial director Mepal
121. [interview Marketeer 121] Joseph Constanty - marketing director NIU
120. [interview Ondernemer 120] Stefaan Mouradian en Steven Boelens - Baunat juwelen
119. [interview Ondernemer 119] Antonie Reichling - Reichling Strategisch in Kwaliteit
118. [interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl
117. [interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCOOKS
116. [interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver
115. [interview Ondernemer 115]  Frans Story - directeur Van Boxtel hoorwinkels
114. [[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - cmo gevogeltebedrijf Kipster
113. [[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc kant-en-klaar
112. [interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes 
111. [interview Ondernemer 111] Marijke de Laat en Joris Landa - Bouillon Brothers
110. [interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs
109. [interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy
108. [interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie 
107. [interview Ondernemer 107] Leendert Mulder - event expert Cannes en Cambodja
106 [interview Ondernemer 106] Henrietta Morrison - oprichter Lily’s Kitchen petfood
105. [interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - marketeer Lesara agile retail
104. [interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, marketeer Doniger Fashion Group
103. [interview Ondernemer 103] Jaap Korteweg - oprichter De Vegetarische Slager
102. [interview Ondernemer 102] J.W. Kaldenbach& Edo Dijksterhuis - Bierrevolutie
101. [interview Ondernemer 101] Mark Vletter - oprichter telecomaanbieder Voys
100. [Ondernemer van de Week] Bénine Bijleveld - Benines Kitchen foodblog
99. [Ondernemer van de Week] Martijn Suister - Quandoo restaurantreserverings-portal
98. [Ondernemer van de Week] Marjolein in 't Veld - fashionbrand Marjolein Elisabeth
97. [Ondernemer van de week] Esther Weissman - Esthers Cookery
96. [Ondernemer van de Week] Margreet Leppink en Santje Kramer - app Rambler 
95. [Ondernemer van de Week] Tijno Verkerke - Brand Activation manager 24Kitchen
94. [Ondernemer van de Week] Sarah Smit - oprichter Stina Woods 
93. [Ondernemer van de Week] Erik van de Langemheen - oneQ smart outdoor cooking 
92. [Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing 
91. [Ondernemer van de Week] Marjan Reitsma - hoofd marcom Koninklijke Auping
90. [Ondernemer van de Week] Freek Padberg - mede oprichter Grapedistrict
89. [Ondernemer van de Week] Bernd Damme - oprichter juwelenhuis House of Eléonore
88. [Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - food delivery service DoorMeal
87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw
86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin
85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box
84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya
83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten
82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers
81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - dga en bedenker Tante Nel Rotterdam
80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau
79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE
78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 
77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 
76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company
75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 
74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office
73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger
72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  
71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes 
70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys
69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate
68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - 'Fitshe' female sportshakes
67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen 
66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube 
65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants 
64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper
63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret 
62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots 
61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota
60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - RetailTheater
59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps
58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema
57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon 
56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti
55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin
53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 
52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer
51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate 
50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde -  Oestercompagnie 
49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger
47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades
46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu
45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands
44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS
43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail
42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities
41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS 
40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw
39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com
38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq
37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese
36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica 
35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
33. [Ondernemer van de week] Remko Been - omnichannel & marketing Storelink 
32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace
31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel
30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy
29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin
28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany
27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao
26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts
24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien
23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style
22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union 
21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina
20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!
19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero
18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill
16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm
15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen
14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models
13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij
12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash
11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver
10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)
9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp
8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheq

 

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken