Aldi lanceert nieuwe fanwear collectie

Aldi lanceert nieuwe fanwear collectie
  • Food-en-retail
  • 10 jul 2024 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StorytellingWinkelenDoelgroepen

De vakantie staat voor de deur. Festivals, camping of het strand - daar hoort natuurlijk ook een trendy outfit bij. stelt discount-retailer Aldi. 'Goed nieuws voor onze fans, want vanaf nu ligt de nieuwe fanwear collectie in de winkels.'

Zo ben je 'klaar voor de zomer met Aldi fanwear.' Het koppelen van mode-items aan 'huismerken' of instahnties die je daar niet 1, 2, 3 mee associeert, blijkt bijzonder aan te slaan onder Gen Z en Gen Alpha. Het levert een combinatie van humor, opvallendheid en nonchalance op en staat -wanneer een goede onrtwerper is ingevlogen voor de collectie- ook nog eens goed. De maker geniet extra gratis reclame en scoort sympathie voor het gedragen merk. Zo zijn eerdere collecties van Hema, McDonald's, Febo en Zeeman in Nederland al legendarisch en genieten soms zelfs verzamelaarswaarde.

De collectie van Aldi bestaat deze zomer uit kleding en accessoires met het iconische Aldi-logo en een stijlvol blauwwit lijnenspel. Van sportsokken, slippers, t-shirts en sweatshorts tot badlakens en festival-musthaves als regencapes, heup- en schoudertasjes. Alles voor minder dan tien euro, zoals je van een discounter mag verwachten. 'Dat wordt een onvergetelijke zomer!', aldus de makers.

Afgelopen week werden diverse festivalgangers door Aldi verrast en helemaal helemaal festival ready gemaakt met een nieuwe fanwear outfit. Het resultaat zie je op de social kanalen van Aldi, meldt de formule. Bekijk de Aldi fanwear collectie online, hier op Aldi Fanwear.
(PvWK)

Over Aldi en Aldi Nord
'Aldi is de uitvinder van discount en heeft zo’n vijfhonderd winkels verspreid over heel Nederland. Deze winkels worden beheerd door zes regionale hoofdkantoren. Circa 10.000 Aldi-medewerkers vormen het kloppende hart van deze groeiende organisatie. ALDI heeft een zorgvuldig gekozen assortiment vers, houdbaar en non-food. De Aldi Nord Group is één van de meest toonaangevende internationale retailers. Met een traditie van meer dan 110 jaar staat het merk Aldi synoniem voor de uitvinding van discount. Aldi Nord focust op de essentie en biedt zijn klanten in acht Europese landen betrouwbare en hoogwaardige producten tegen de laagst mogelijke prijs. De sleutel tot het aanhoudende succes van Aaldi Nord zijn de meer dan 91.000 Aldi medewerkers in België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Nederland, Polen, Portugal en Spanje.'

(bron: Aldi)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken