Coca-Cola en Oreo BFF

Coca-Cola en Oreo BFF
  • Food-en-retail
  • 14 aug 2024 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

The Coca-Cola Company lanceert een limited editon Coca-Cola Oreo zero sugar. Oana Vlad, Senior Director, Global Strategy bij The Coca-Cola Company: ‘De samenwerking draait om het vieren van vriendschap. Beste vrienden, oftewel Besties, nemen vaak eigenschappen van elkaar over, waardoor ze elkaar versterken.’

Vlad vervolgt: ‘De merken Oreo en Coca-Cola zijn op vele manieren speels met elkaar verbonden. Nu ze de ultieme smaakbeleving aanbieden, kunnen fans voor een beperkte tijd genieten van het iconische duo met hun eigen vrienden. Het combineren van de twee iconische merken is misschien onverwacht, maar voelt heel goed omdat we op veel manieren op elkaar lijken.’
‘Bij Oreo streven we naar nieuwe manieren om consumenten te prikkelen en met deze samenwerking hebben we de lat nog hoger gelegd’, aldus Eugenia Zalis, Global Head of Marketing and Brand voor Oreo bij Mondelez International. ‘Deze samenwerking is een unieke manier om onze fans te verenigen en de kracht van verbondenheid en saamhorigheid te vieren. We kunnen niet wachten om de reactie op de campagne te zien en hopen dat fans enthousiast zijn om deze nieuwste draai aan twee klassiekers te ervaren.’

Besties
Naast een nieuwe smaak bieden beide merken ook een aantal digitale -en fysieke ervaringen, waarbij fans worden uitgenodigd om de 'Bestie Mode te activeren’ en een team te vormen met hun beste vrienden. In samenwerking met Spotify is een platform ontworpen genaamd 'Bestie Mode Digital Experience’ om de muzieksmaak van vrienden te laten samenkomen. Eenmaal verbonden met een Spotify-account, zullen fans vragen krijgen om te zien hoe hun muzieksmaak zich verhoudt tot die van hun beste vriend. Er wordt een afspeellijst gegenereerd met gecombineerde muziekvoorkeuren om samen naar te luisteren.

De nieuwe smaak is verkrijgbaar vanaf donderdag 5 september.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken