Bavaria zet alcoholvrij bier in de schijnwerpers

  • Bureaus
  • 23 apr 2018 @ 10:59
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsCampagnesMerken

Bavaria geeft het startsein voor een nieuwe campagne waarin de brouwer zijn alcoholvrije bieren in de schijnwerpers zet. Onder de noemer ‘Niets zo verfrissend als Bavaria’ wil het Brabantse bedrijf zijn verschillende varianten 0.0% bier promoten.

Vrijdag ging online en op televisie een commercial live waarin het verfrissende karakter van het alcoholvrije bier van Bavaria centraal staat. De Brabantse bierbrouwer heeft het meest gevarieerde assortiment 0.0% bieren voor elke liefhebber die met dit zomerse weer wil genieten van een lekker verfrissend alcoholvrij bier.

De koepelorganisatie van Nederlandse Brouwers publiceerde afgelopen week nieuwe cijfers waaruit blijkt dat de consumptie van alcoholvrij bier vorig jaar met een kwart is toegenomen. Dit is alweer het achtste jaar op rij dat deze biercategorie de grootste groei laat zien.

Breed assortiment

Bavaria biedt bierliefhebbers maar liefst vier varianten alcoholvrij bier in fles: 0.0% Original, 0.0% Wit, 0.0% Radler Lemon en 0.0% Mex. Daarnaast is de variant 0.0% Fruity Rosé verkrijgbaar in blik en heeft Bavaria als enige brouwer 0.0% op de tap. Samen bieden deze alcoholvrije biervarianten een mooie en verfrissende mix van pils, witbier, Radler, fruitbier en bier met een verrassende twist van Tequila en Lemon.

'De populariteit van 0.0% bier is in de afgelopen jaren enorm gestegen. Voor Bavaria een goed moment om in onze nieuwe campagne de schijnwerpers te richten op ons ruime assortiment alcoholvrij bier', aldus Erik Soeteman, Marketing en Trade Marketing Manager van Bavaria. 'Bij Bavaria zijn we altijd blijven geloven in alcoholvrij bier. In een dalende markt zijn wij de kar blijven trekken. Het heeft even geduurd, maar we zijn blij dat heel Nederland 0.0% bier heeft omarmd. We merken dat bierliefhebbers steeds vaker zonder schaamte kiezen voor alcoholvrije varianten.'

Nieuwe commercial

De nieuwe commercial is ontwikkeld door Fama Volat en Cliff. Hij is vanaf vandaag te zien op tv en online. Ook wordt de aandacht gevestigd op het verfrissende 'Bavariaaaaaaaaaa' door middel van digitale abri’s, online displays en via social media. Bovendien brengt Bavaria haar 0.0% bier met activaties op de winkelvloer in beeld en worden ruim 400.000 samples van het alcoholvrije bier uitgedeeld.
 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken