Clockwork laat jongeren nieuw woord bedenken voor pensioen
- Bureaus
- 7 nov 2018 @ 11:25
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - InteractieStorytellingActivatieCampagnes
- 7 nov 2018 @ 11:25
- Jeroen Mirck
De Pensioenfederatie lanceert een campagne samen met digitaal bureau Clockwork. ‘Refresh pensioen’ roept op om een nieuw woord voor pensioen te bedenken. Zo worden jongeren getriggerd om na te denken wat pensioen eigenlijk betekent.
Initiatiefnemer van deze campagne is de online jongerenorganisatie 'De Tijd van je Leven', een project van de Pensioenfederatie en haar leden. Het online platform wil jongeren (25-35 jaar) inzicht geven in wat pensioen voor hen betekent, nu en later.
Het woord pensioen stamt al uit de 14e eeuw en heeft een oorsprong in het Latijn. Inmiddels zou een nieuwe associatie wellicht meer recht doen aan het product ‘pensioen’: de levenslange uitkering voor wie niet meer actief is op de arbeidsmarkt. Doel is om met een nieuw woord in 2019 de Dikke Van Dale te halen.
Meedoen kan tot en met vrijdag 23 november. De jury, bestaand uit Otto Hulst (Jonge Pensioenfondsbestuurder van het jaar 2018), Stella Bergsma (schrijfster en columniste) en Ivan Words (rapper, co-founder platform Spoken World, presentator en docent), maakt het winnende woord op 26 november bekend.
Credits
Opdrachtgever: Pensioenfederatie
Bureau: Clockwork
Strategie/concept: Mark Goede en Sjoerd Goderie
Creatieve Directie : Femke Schavemaker
Design : Jesse Zoutewelle
Copy : Mark Goede en Rik Looijen
UX : Gael van Heijst
Development : Wim Barelds
Animatie : Twelve o’Clock
Projectmanagement : Elise Zonneveld
Verantwoordelijke bij Pensioenfederatie: Marleen Buijsman
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Better Places lanceert online... 15-11-2024
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024