Content marketing van Eneco: Hoe het niet moet

  • Content
  • 4 dec 2013 @ 09:36
  • Link
  • Sak van den Boom
    Sak van den Boom

    adviseur, expert contentmarketing
    zelfstandig ondernemer
  • AccountabilityStorytellingBranded content

Mijn nieuwsgierigheid wordt mateloos geprikkeld als ik de uitnodiging krijg om een online magazine te downloaden over Groen Succes. Het magazine wordt me aangeboden in een advertorial in de dagelijkse nieuwsbrief van Management Team. Zou dit een mooi voorbeeld zijn van content marketing, strorytelling of whatever.

Dit wil ik weten, want sinds enkele dagen gebruik ik Pinterest om waardevolle links naar excellente cases te posten.  

Als ik op de advertentie of banner klik, verschijnt een keurig formulier met de tekst. ‘U kunt dit magazine gratis bekijken in slechts 3 stappen.’

-          Vul uw e-mailadres in

-          Laat daarna uw gegevens achter op het formulier

-          Na het opvragen van het magazine ontvangt u een e-mail met een link om het magazine later nogmaals te bekijken.

Mijn argwaan is enigszins gewekt. Wil ik dit wel? Het voelt niet goed. En die twijfel wordt bevestigd als ik daarna een uitgebreid formulier moet invullen waarin staat dat ik met het invullen toestemming geef aan Eneco om mij aanvullende informatie toe te sturen.

Het magazine moet wel van superkwaliteit zijn wil ik deze actie niet beleven als spamn. Dit heeft op het eerste gezicht niks met ons vak te maken. Integendeel.

Wat ik vervolgens te zien en te lezen krijg is een grote commercial. Ik hoop dat de betrokken bedrijven een forse korting krijgen op hun energierekening en zich niet meer lenen voor dit soort commerciële praktijken uit de oude doos.

Laat ik er niet te veel tijd aan vuil maken: zo werkt storytelling of content marketing niet. Deze case zou tijdens de jurering van een Grand Prix de voorrondes niet overleven. En tegen wie mij nu met response-cijfers van mijn ongelijk gaat overtuigen, kan ik alleen maar zeggen: het kan zoveel beter, zoveel effectiever. Dat zoveel bedrijven bereid zijn mee te werken biedt zoveel mogelijkheden voor verdieping, voor het echte verhaal.  Ik wacht af.

http://misc.mtmediagroep.nl/e-magazine/?ID=1#!1-Cover

 

Sak van den Boom

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken