'HEMA the worst musical' bekroond als slechtste slogan van 2012
- Food-en-retail
- 3 jan 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MarketingMerken
- 3 jan 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
De slechtste slogan van afgelopen jaar is bekend. Althans, volgens de lezers van een bepaalde site. En sinds we van Reclameman van het Jaar 2012 Simon Neefjes hebben geleerd dat jury's het onmogelijk zo goed weten als de grote massa, kunnen we deze 'slechtste slogan' wellicht ook met een korreltje zout nemen. Hoewel? Hoe 'worst' is 'HEMA de worst musical ever'?
Op nieuwjaarsdag 2013 maakte website Slechte Slogans een boeiende lijst bekend, namelijk die van 'de slechtste slogans' van het jaar. De slechtste slogan van 2012 is volgens deze website, die op basis van crowdsourcing slogans verzamelt: 'Hema, de worst musical ever', met 20% van de stemmen. Er deden bijna vijfhonderd mensen mee aan deze verkiezing. Tweede werd 'We do asbest we can' van Sloopcombinatie Laren (17%), derde 'Handen uit de mouwen in plaats van hand ophouden' van de VVD (14%) en vierde 'Van Hattem welkom' van de gemeente Hattem (13%). Overigens kon de HEMA-slogan die getuigde van zelfspot in bepaalde kringen juist ook wel weer op grote sympathie rekenen. Ook RTL en Veronica tonen zich geinteresseerd in dit onderwerp en stellen de vraag of slecht ook automatisch commercieel slecht is. Wat de slechtste slogans betreft, zijn we nu al benieuwd naar de oogst van 2013. (PvWK)
Volledige uitslag verkiezing Slechtste Slogan van 2012
2. We do asbest as we can (17%)
3. Handen uit de mouwen in plaats van hand ophouden (14%)
4. Van Hattem welkom (13%)
5. SUPERKEUKENS Zo'n naam zegt alles (10%)
6. HANS ANDERS Ik zou niet anders willen! (7%)
7. Hoe maak ik mijn kiplekker? (6%)
8. Gall & Gall: 2 voor wijnig (5%)
9. Het hout nooit op! (4%)
10. Te professioneel voor de crimineel (1%)
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland en België van start
- Kerst 2024: John Lewis maakt reputatie waar
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black...
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Hornbach voor zevende maal op zoek naar beste klusser van...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: John Lewis maakt... 12-11-2024
- Albert Heijn lanceert Mijn AH... 11-11-2024
- Nieuw kennisplatform voor non-food... 11-11-2024
- Oot Granola in zee met Yvette van... 08-11-2024
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro... 08-11-2024
- Taste of Horecava biedt ruimte... 08-11-2024