AH en Goedzak organiseren Sint-speelgoedinzamelingsactie

  • Food-en-retail
  • 10 nov 2015 @ 09:23
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVO

Nog vier nachtjes slapen en dan is Sinterklaas met al dan niet zijn Zwarte Piet weer in het land. Dit betekent traditiegetrouw een periode vol spanning, gezelligheid en heel veel leuk nieuw speelgoed. Daar staat tegenover dat uit onderzoek* van Albert Heijn is gebleken dat kinderen met de helft van hun speelgoed niet meer spelen. Met alle nieuwe cadeaus in het vooruitzicht willen ouders graag ruimte maken in de kasten en op zolder. Bijna 85% van de ondervraagde ouders zou het overbodig geworden speelgoed het liefst een goede en nuttige nieuwe bestemming geven.

Albert Heijn helpt hier graag aan mee en organiseert tot en met zondag 6 december in samenwerking met Goedzak een landelijke speelgoedinzamelingsactie. Klanten kunnen hun oude speelgoed inleveren bij de deelnemende Albert Heijn winkels. Deze doneren het speelgoed aan een zelf gekozen lokaal goed doel. Maarten Heijltjes een van de initiatiefnemers van Goedzak: 'Goedzak is een platform om sociaal en duurzaam gedrag te stimuleren. Het is een sympathieke en gemakkelijke manier om producten een tweede leven te geven. We zijn heel trots om samen met Albert Heijn deze actie te organiseren in deze tijd van het jaar. Zo komt een veel grotere doelgroep in aanraking met Goedzak en maken we de feestdagen voor veel kinderen extra speciaal”. 'Wij vinden het fijn dat we onze winkels in kunnen zetten voor zo'n goed initiatief', zegt Saskia Egas Reparaz, directeur marketing & format. 'Albert Heijn wil naast de plek voor de dagelijkse boodschappen vooral ook een betrokken buurtbewoner zijn. Op deze manier maken we heel veel kinderen blij en krijgt speelgoed een mooie nieuwe bestemming.'

Klik hier naar de infographic over speelgoed


Lokale inzamelingsactie
Deelnemende winkels hebben in hun eigen buurt een goed doel benaderd waar het ingezamelde speelgoed naar toe gaat. Zoals de Voedselbank, een kinderdagverblijf of een buurtcentrum. Iedereen kan meedoen door hun eigen Goedzak op te halen bij een Albert Heijn winkel. De gevulde zak lever je in bij Albert Heijn. De winkel zorgt ervoor dat al het ingeleverde speelgoed wordt overgedragen aan het lokale goede doel. Op www.ah.nl/goedzak vinden consumenten een overzicht van de deelnemende winkels.

Sinterklaas bij Albert Heijn
De inzamelingsactie is voor Albert Heijn de start van het leukste kinderfeest van Nederland, aldus AH. 'Kinderen kunnen hun schoentje zetten in de winkel, en er is heel veel lekker assortiment en leuke cadeautjes voor alle hulpsinterklazen.' (PvWK)


*Onderzoeksverantwoording
Het ‘Goedzak onderzoek’ van Albert Heijn is uitgevoerd door PanelWizard onder meer dan 1.144 in Nederland wonende ouders met kinderen tussen de 2 en 8 jaar oud.

Over Goedzak
Goedzak is een platform om goed te doen. Goedzak maakt het je makkelijk om afgedankte spullen een kans op een tweede leven te geven, én mogelijk een ander gelukkig te maken met spullen die je zelf al niet meer gebruikt. Goedzak is concept van ontwerpbureau Waarmakers.



 















Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken