
3MO breidt mediaconsultancy uit met digitale media review
Vanaf februari 2025 biedt 3MO een vernieuwde en voor Nederland unieke T-shaped mediaconsultancy-oplossing. Het mediaconsultancybureau bundelt hiervoor de krachten met digitale media-expert Martijn Oenema en media-auditor Joris Stam (Stam Media Consultancy). De samenwerking speelt in op de groeiende complexiteit van mediaplanning en -inkoop en de behoefte aan onafhankelijke en transparante inzichten.

PIM Trendrapport 2025: Hoe merken relevant blijven in een complexe samenleving
Door alle technologische innovaties, maatschappelijke verschuivingen en economische onzekerheid is het voor marketeers essentieel om richting en betekenis te vinden.

Marketeers worstelen met adoptie GenAI: Angst of FOMO?
Generatieve AI (GenAI) wordt gezien als een gamechanger voor de marketingindustrie, maar de meerderheid van de marketeers voelt zich nog niet voorbereid op de implementatie ervan. Dit blijkt uit het nieuwe rapport GenAI for marketing: fear or FOMO? van Kantar. De studie, gebaseerd op interviews met meer dan vijftig marketingmanagers, laat zien dat hoge kosten en een gebrek aan gerichte training de grootste obstakels vormen voor bredere adoptie.

Taalklasse: methode voor betere taalvaardigheid in het onderwijs
Stichting De Schoolschrijver lanceert Taalklasse, een nieuwe lesmethode die lees- en schrijfvaardigheid op scholen versterkt door een integrale aanpak binnen het reguliere curriculum. Digital experience studio Alpha Tango en technologiepartner Upside ontwikkelden respectievelijk de visuele identiteit en website voor de methode.

Kwart eeuw innovatie en impact in marketing
3MO, het adviesbureau dat marketing- en communicatie-inspanningen efficiënter en effectiever maakt, viert dit jaar zijn 25-jarig bestaan. Sinds de oprichting door Alfred Levi in 2000 heeft het bedrijf een indrukwekkend palmares opgebouwd en blijvende impact gemaakt in de Nederlandse marketingsector en daarbuiten.

Marit van Egmond (AH): 'Sterk jaar achter de rug'
'We hebben een sterk jaar achter de rug. Allereerst wil ik onze klanten bedanken voor het vertrouwen dat zij ons dagelijks geven. Iets wat wij nooit als vanzelfsprekend ervaren', zegt Marit van Egmond, CEO Albert Heijn over 2024. Hier de resultaten in een infographic. Het marktaandeel groeide in Nederland naar 37,7%.

De Bijenkorf kiest voor SimplyPR
De Bijenkorf heeft SimplyPR aangesteld als nieuw PR-bureau. Vanaf januari 2025 is SimplyPR verantwoordelijk voor de PR-strategie, persrelaties en campagnes van het iconische warenhuis.

Progress vervangt purpose: nieuwe trend in marketing
Het jaarlijkse Meaningful Brands 2024 onderzoeksrapport van Havas Media wijst op een opvallende verschuiving. In wat het bureau omschrijft als The Era of Agency, voorspelt het onderzoek dat consumenten meer waarde hechten aan 'progress' dan aan 'purpose'. Deze conclusie is gebaseerd op de analyse van 156.500 respondenten, verdeeld over 24 marktcategorieën en 2600 merken.

Hopscotch Tourism Netherlands lanceert in Amsterdam
USP Marketing PR en Interface Tourism Netherlands gaan samen verder als Hopscotch Tourism Netherlands. Onder de vlag van de Hopscotch Groupe vormt het nieuwe bureau een combinatie van expertise in destination marketing, public relations, communicatiestrategieën en eventmanagement.

Beeckestijn Business School neemt Growth Tribe over
Beeckestijn Business School heeft onderwijsorganisatie Growth Tribe overgenomen. Deze stap onderstreept de ambitie van Beeckestijn om een toonaangevende Europese business school te worden, met een sterkere focus op blended learning en toekomstbestendige vaardigheden in een tijdperk van digitale transformatie en AI-ontwikkelingen.

P van 'Prijs' voornaamste keuzefactor in kledingretail
De P van Prijs (56%) vormt de belangrijkste motivatie om voor een bepaalde kledingwinkel te kiezen. Ruim de helft van de Nederlanders (54%) baseert de keuze ook op het assortiment, blijkt uit Multiscopes Nationale Benchmark Kledingwinkels-onderzoek (N=5195).

Financieel fit met BUX en Natwerk
Beleggingsplatform BUX lanceert samen met reclamebureau Natwerk een nieuwjaars campagne waarin het thema financiële fitheid centraal staat.

Lowlander stapt volledig over op 'low & no'
Met de start van Dry January meldt biermerk Lowlander als eerste Nederlandse brouwer volledig over te gaan op low & no: alle bieren boven de 3,5% aan alcohol worden radicaal uitgefaseerd.

Esprix Awards: Inzendingen weer geopend
Marketeers, bureaus en productiemaatschappijen kunnen de balans weer opmaken. In twaalf categorieën bekroont Esprix ook dit jaar campagnes die in het afgelopen kalenderjaar naast jaloersmakend creatief ook jaloersmakend effectief zijn geweest.

Etos valt in de prijzen met 9 producten
Drogisterijketen Etos is met negen producten en productlijnen in de prijzen gevallen bij de Gekozen Huismerk van het Jaar-verkiezing en de Product van het Jaar-verkiezing. Bij beide verkiezingen bepaalt de consument welke producten zich ‘de beste’ mogen noemen.

Trendrapport ‘What Matters 2025’
Marketing insight consultancy Human8 publiceerde zijn vijfde jaarlijkse ‘What Matters’-trendrapport gepubliceerd, met als titel: Fulfillment Rewired. Het rapport belicht twaalf consumententrends die wijzen op een toenemende focus op bewust leven in een tijd van wereldwijde instabiliteit en een steeds sneller veranderende samenleving.

SAN breidt ABC jury uit
Het bestuur van de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) heeft de samenstelling van de ABC jury uitgebreid met vier nieuwe leden: Guda van Noort (UvA), Marc Oosterhout (Eastwood), Andy Santegoeds (Metrixlab) en Bas Vlugt (Marketing Report).

Foodmerken Unox en Zwan verkocht aan Zwanenberg Food Group
Zwanenberg Food Group neemt de merken Unox en Zwan over. Beide iconische merken zijn al bijna 100 jaar onderdeel van het Unilever-portfolio, vandaag kwam er een bindend bod.

Unilever verkoopt merk Conimex aan Finse Paulig
Het internationale voedings- en drankenbedrijf Paulig neemt het in 1932 opgerichte foodmerk Conimex over. De Finse branchegenoot Paulig vestigt hiermee zijn aanwezigheid in de Aziatische voedingscategorie in Nederland.

KPN is wederom hoofdsponsor van SAIL
In 2025 keert SAIL Nederland terug voor een driedubbel jubileum: de 10e editie en 50 jaar SAIL, tijdens de 750e verjaardag van Amsterdam.

Joyce Bierman (AH) over foodtrends richting Kerst en 2025
Albert Heijn presenteerde tijdens het j.l. media-event voor de foodpers en influencers nostalgische gerechten met een twist, in aanloop naar de Kerst. Allerhande-hoofdredacteur Joyce Bierman deelt met ons de hoogtepunten, trends en vertelt over 'Mijn AH assistent' die met AI helpt bij het samenstellen van het kerstmenu.

Picnic titelpartner van wielerploeg Team Picnic PostNL
Online supermarkt Picnic is vanaf komend seizoen de nieuwe titelpartner van wielerploeg Team Picnic PostNL. Met deze samenwerking treedt Picnic voor het eerst toe als sponsor in de professionele sportwereld. Het partnership met de Nederlandse UCI WorldTour-ploeg, geleid door teammanager Iwan Spekenbrink, loopt tot en met 2028.

Etos lanceert VR-experience tegen december-cadeaustress
Etos en creatief tech-bureau GoSpooky introduceren deze feestdagen een VR-experience die klanten helpt ontspannen tijdens de drukke decembermaand. In een aantal Etos-winkels kunnen bezoekers plaatsnemen in een speciaal ingerichte experience-room, waar een VR-bril hen meeneemt naar een virtuele omgeving vol inspiratie en rust.

Energiedirect en PSV brengen negende editie iconische kersttrui uit
De feestdagen staan voor de deur en voor PSV-fans betekent dat maar één ding: de terugkeer van de iconische PSV-kersttrui. Voor het negende jaar op rij brengt Energiedirect de geliefde rood-witte trui op de markt.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 6, 2025
- 3MO breidt mediaconsultancy uit met digitale media review
- Column Embedded creativity: iedereen is (wordt) creatief
- Qualifio en Actito versterken strategische samenwerking
- De marketingtransfers van week 7, 2025
- Programma CreativeNL SXSW 2025: focus op kansen en bedreigingen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 7, 202521-02-2025
- Programma CreativeNL SXSW 2025:... 21-02-2025
- Qualifio en Actito versterken... 20-02-2025
- De marketingtransfers van week 6, 202514-02-2025
- 3MO breidt mediaconsultancy uit met... 12-02-2025
- CMcom introduceert Halo de volgende... 07-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day