H&M-medewerkers in campagne Amsterdam Pride
- Bureaus
- 19 jul 2018 @ 09:34
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ReclameMVOCampagnesStorytelling
- 19 jul 2018 @ 09:34
- Jeroen Mirck
Retailketen H&M verbindt zich actief aan de Pride Week in Amsterdam, voorheen beter bekend als Gay Pride. Zes Nederlandse medewerkers spelen de hoofdrol in de 'Love For All'-campagne, die vanaf deze week te zien is in H&M-winkels in het centrum van Amsterdam en op de social-kanalen van het merk.
De campagne knalt er feestelijk in, met regenboog-folie, felle studiolampen en kleurrijke styling. H&M spreekt over 'de perfecte setting voor de Love for All-fotoshoot' waarin zes Nederlandse H&M-medewerkers schitteren. Voor deze campagne, waarin liefde voor iedereen centraal staat, ging het bedrijf op zoek naar collega’s die model wilden staan in deze uitgesproken fotoshoot. Ongeacht leeftijd, huidskleur, gender of uiterlijke kenmerken kon iedereen zich aanmelden. De uitverkorenen zijn Givana, Youri, Laura, Rowan, Nergiz en Michael.
'Liefde betekent acceptatie'
Liefde kan voor iedereen iets anders betekenen en die boodschap wil H&M met deze campagne ook overbrengen. Givana, sales advisor in Amsterdam: 'Liefde voor mij betekent dat je vrienden, familie en collega’s om je heen accepteert voor wie ze zijn.' Voor Nergiz, sales advisor in Arnhem, is 'elkaar respecteren, zodat je kunt zijn wie je graag wilt zijn' een voorbeeld van liefde. Voor Youri, sales advisor in Heerlen, is liefde het grootste avontuur, terwijl de Amsterdamse department manager Michael het ziet als de reden om te lachen, zonder dat er een duidelijke reden voor is.
Natuurlijk wordt er ook iets verkocht: de 'Love for All'-collectie is geheel unisex en bestaat onder andere uit tops en T-shirts met inspirerende teksten als ‘Lover not a fighter’ en ‘Equality’. Daarnaast is de regenboogprint veelvoudig terug te vinden op verschillende items, zoals een joggingbroek, shopper en korte hoodie. Het key-item uit de collectie is de short met gekleurde pailletten.
De collectie is momenteel online te koop en in H&M-winkels door heel Nederland met een Divided-afdeling. Met de 'Love for All'-collectie steunt H&M de LGTBI-community: 10 procent van de opbrengst gaat naar het 'Free & Equal'-programma van de Verenigde Naties.
Lees ook het MarketingTribune-interview met Laura Muscas (H&M).
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Better Places lanceert online... 15-11-2024
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024