ABN Amro zet vol in op duurzaam ondernemen

  • Bureaus
  • 13 aug 2018 @ 10:36
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkCommercialsCampagnesMVO

ABN Amro lanceert een nieuwe campagne waarmee de bank de zakelijke markt verder kennis laten maken met duurzame businessmodellen. Centraal staat de gedachte 'Winst op alle Fronten' en de terugkerende hashtag #FinanceTheFuture.

De gedachte achter de campagne is dat winst in geld is uit te drukken, maar ook in meer duurzame termen zoals werkgelegenheid, sociale cohesie of behoud van natuur en milieu. Het al eerder opgevoerde personage Vincent (gespeeld door Mark Rietman) is wederom het gezicht van deze campagne. De campagne is ontwikkeld door N=5 en te zien en horen op televisie, radio, online en Schiphol.

'Met de campagne willen we laten zien dat wij kansen zien om zakelijke winst te combineren met maatschappelijke winst', aldus Deborah Wietzes, marketingmanager Corporate Banking ABN Amro. 'Duurzame bedrijfsmodellen bieden kansen voor ondernemers. Uit onderzoek blijkt echter dat ruim de helft van de Nederlandse ondernemingen wel bezig is met verduurzaming, maar dat kennis en tijd vaak tekort schieten. Als bank willen we klanten onze kennis ter beschikking stellen en de bedrijfsmodellen van de toekomst financieren. Duurzaam vastgoed is bijvoorbeeld waardevaster dan niet duurzaam vastgoed. Dat is beter voor de klant, de bank en de omgeving. Winst op alle fronten dus.'

In de campagne worden drie ondernemers uitgelicht. Apoc Aviation hergebruikt oude vliegtuigonderdelen voor andere doelen, zoals flight-simulators. Vibers gebruikt olifantsgras voor CO2-opnames en na oogst als milieuvriendelijk alternatief voor plastic. PeelPioneers is de duurzame schillenboer van de 21e eeuw en verwerkt citrusschillen slimmer en milieuvriendelijker tot herbruikbare grondstoffen.

In de radiospots en online uitingen worden twee concrete diensten van ABN Amro benoemd. Met de Duurzame Investeringstool krijgen klanten kosteloos advies over de duurzaamheid van onroerend goed en kansen tot verduurzaming. Met de Sustainable Finance Desk bundelt ABN Amro specifieke kennis om zakelijke klanten beter en sneller te helpen om duurzame projecten tot circa 25 miljoen euro te realiseren.

Credits

Opdrachtgever: ABN Amro | Bureau: N=5 | Verantwoordelijk bij klant: Laurens Jan de Lussanet de la Sablonière, Joost van Holten, Wouter de Kruif, Kasper Stuijvenberg

Creatie: Thijs Bontje, Daniel te Lindert, Fabian Schulting, Gijs van der Schoot. Strategie: Esther Overmars. Account: Judith Lavalette, Astrid Witteveen, Niki Lodder. RTV-producer: Guy van der Hoop. Social en webvertising director: Marcel Hellemons. Productiemaatschappij film: HolyFools. Regisseur: Mattias Schut. Producer: Frank de Kok. CGI: The Ambassadors. Productiemaatschappij digital: 1Camera



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken