Nikko is terug en heeft grootse plannen

  • Food-en-retail
  • 30 aug 2019 @ 08:43
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Interview

Wie kent ze niet? De radiobestuurbare autootjes van Nikko? Brandunit is verantwoordelijk voor de doorstart in de Benelux van Nikko Toys.

Brandunit is een groothandel in speelgoed en fan merchandise en nu dus ook verantwoordelijk voor de exclusieve distributie van alle Nikko Toys-producten en de marketing van het radiobestuurbare speelgoed.

Nieuwe start Nikko

Oprichter Brandunit Stephan Kuijsten en ‘speelgoedman in hart en nieren’ ziet een jeugddroom waarheid worden: ‘Als klein jongetje liep ik al te watertanden in de Intertoys-winkel van mijn ouders als ik de Nikko rc bestuurbare auto’s zag staan en ermee mocht spelen. Het is prachtig dat ik nu de basis mag leggen voor de nieuwe start van het merk in de Benelux en we het succes de komende jaren kunnen continueren.’ In de twaalf jaar dat Brandunit bestaat, hebben wij veel expertise opgebouwd binnen de speelgoedmarkt van de Benelux. Onze visie daarbij is dat we meer voor merken willen doen dan enkel puur handel drijven. Nikko gaat daar nu ook een mooi voorbeeld van zijn. We weten door al onze ervaring goed hoe we onze retail- en online partners moeten bedienen en wat nodig is voor een goede samenwerking en optimaal resultaat voor alle partijen. Maar naast het salesgedeelte, gaan we ook waarde toevoegen aan het merk door alle marketingactiviteiten die wij zullen ondernemen.’

Social media centrale plek in marketingstrategie Nikko

Als marketingverantwoordelijke is Céline Lustig aangetrokken, die met haar ervaring in marketing binnen de speelgoedbranche de marketing en communicatiestrategie voor Nikko Toys wereldwijd leidt: ‘We hebben grote ambities met Nikko Toys. Het merk Nikko is al 60 jaar marktleider en de referentie voor rc auto’s. Die positie gaan wij verder versterken door kinderen nog meer te laten ervaren hoe leuk het is om met hoog kwalitatieve stoere rc auto's te spelen. Kinderen hebben de neiging om steeds minder te spelen en meer te gamen, maar in de basis vindt elk kind het heel erg leuk om met vriendjes te spelen. Het is een kwestie van het spelelement goed aan te bieden en laten ervaren. Dit gaan wij doen in samenwerking met onze retail- en online partners, maar ook met sterke socialmedia- en tv-campagnes in 2019 en 2020. Daarnaast gaan wij met influencers samenwerken voor diverse leuke campagnes en challenges. Social media heeft immers een centrale plek in marketingstrategie in de speelgoedbranche gekregen en dat gaan wij met Nikko Toys volledig omarmen.’

 

 

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken