Nikko is terug en heeft grootse plannen
- Food-en-retail
- 30 aug 2019 @ 08:43
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Interview
- 30 aug 2019 @ 08:43
- Nanny Kuilboer
Wie kent ze niet? De radiobestuurbare autootjes van Nikko? Brandunit is verantwoordelijk voor de doorstart in de Benelux van Nikko Toys.
Brandunit is een groothandel in speelgoed en fan merchandise en nu dus ook verantwoordelijk voor de exclusieve distributie van alle Nikko Toys-producten en de marketing van het radiobestuurbare speelgoed.
Nieuwe start Nikko
Oprichter Brandunit Stephan Kuijsten en ‘speelgoedman in hart en nieren’ ziet een jeugddroom waarheid worden: ‘Als klein jongetje liep ik al te watertanden in de Intertoys-winkel van mijn ouders als ik de Nikko rc bestuurbare auto’s zag staan en ermee mocht spelen. Het is prachtig dat ik nu de basis mag leggen voor de nieuwe start van het merk in de Benelux en we het succes de komende jaren kunnen continueren.’ In de twaalf jaar dat Brandunit bestaat, hebben wij veel expertise opgebouwd binnen de speelgoedmarkt van de Benelux. Onze visie daarbij is dat we meer voor merken willen doen dan enkel puur handel drijven. Nikko gaat daar nu ook een mooi voorbeeld van zijn. We weten door al onze ervaring goed hoe we onze retail- en online partners moeten bedienen en wat nodig is voor een goede samenwerking en optimaal resultaat voor alle partijen. Maar naast het salesgedeelte, gaan we ook waarde toevoegen aan het merk door alle marketingactiviteiten die wij zullen ondernemen.’
Social media centrale plek in marketingstrategie Nikko
Als marketingverantwoordelijke is Céline Lustig aangetrokken, die met haar ervaring in marketing binnen de speelgoedbranche de marketing en communicatiestrategie voor Nikko Toys wereldwijd leidt: ‘We hebben grote ambities met Nikko Toys. Het merk Nikko is al 60 jaar marktleider en de referentie voor rc auto’s. Die positie gaan wij verder versterken door kinderen nog meer te laten ervaren hoe leuk het is om met hoog kwalitatieve stoere rc auto's te spelen. Kinderen hebben de neiging om steeds minder te spelen en meer te gamen, maar in de basis vindt elk kind het heel erg leuk om met vriendjes te spelen. Het is een kwestie van het spelelement goed aan te bieden en laten ervaren. Dit gaan wij doen in samenwerking met onze retail- en online partners, maar ook met sterke socialmedia- en tv-campagnes in 2019 en 2020. Daarnaast gaan wij met influencers samenwerken voor diverse leuke campagnes en challenges. Social media heeft immers een centrale plek in marketingstrategie in de speelgoedbranche gekregen en dat gaan wij met Nikko Toys volledig omarmen.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft favoriet bij elke generatie
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea... 23-04-2025
- Grolsch lanceert zomers bier met... 23-04-2025
- Albert Heijn lanceert digitale... 22-04-2025
- Hans Anders maakt 3=1-actie deelbaar21-04-2025
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management