[marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding Marketing & Communications ABN Amro

[marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding Marketing & Communications ABN Amro
  • Food-en-retail
  • 8 mrt 2024 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieStrategieMarketingcommunicatie

In deel 196 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week Patrick Kuijsters, baas Branding Marketing & Communications bij ABN Amro. Deze week ging de nieuwe positionering plus campagne van de bank gemaakt door Ace de lucht in. 'Succesvolle marketing van je nieuwe verhaal en visie buiten begint binnen.'

Introduceer jezelf graag even. We kennen je naam al langer als marketeer bij o.a. Douwe Egberts en KPN.

'In 1993 ben ik inderdaad als Junior Brand manager begonnen bij Douwe Egberts. DE was een geweldige Marketing & Brand management leerschool. In 2003 ben ik bij KPN begonnen als Directeur Brand Management & Communicatie. Dienstverlenende marketing stond in die tijd nog in de kinderschoenen en er was zoveel te doen. Het creëren van sterke merken die bouwen aan de klantrelatie was nog nieuw denken. De opdracht was het KPN merk weer een heldere positie te geven in een merkportfolio van tientallen andere product specifieke merken van KPN als Planet, Het Net, Telfort, Hi, Primafoon, Digitenne en XS4all. KPN werd in het geweld van innovatie binnen televisie, internet en mobiel ondergesneeuwd door de andere merken en werd langzaam maar zeker gezien als een ouderwets vaste telefonie merk. In een markt met snelgroeiende en samenvoegende kabelaars. Dat leidde, en geen jaar te laat, tot de volledige herpositionering van het merk KPN in 2006 met rebranding van Planet, Het Net en de Primafoon. Dat heeft destijds een enorme impact gehad naar buiten, en vooral binnen de organisatie. Het was basis van een sterk multi-play Telecom KPN merk in alle productgroepen. In 10 jaar tijd heb ik bij KPN de hele digitale transitie en integratie meegemaakt van het mobiele en vaste netwerk, de opkomst van smartphones, mobiel internet en digitale televisie. En de impact van WhatsApp op het verdienmodel. Geen marketingweek was hetzelfde en continue verandering was een zekerheid. In 2013 maakte ik de overstap naar SNS Bank, waar vlak na de nationalisatie verandering een groot thema was, en een nieuwe koers voor de bank noodzakelijk. Met de ‘Heel normaal’ positionering van SNS, hebben we het merk als challenger weer opnieuw op de kaart kunnen zetten, met Bennie Joling als verrassende spokesperson van de bank, gevolgd door de introductie van de Volksbank als moedermerk van de hele merkportfolio in 2017. In 2021 ben ik overgestapt naar ABN Amro als Directeur Brand, Marketing en Corporate Communications.'

Wat intrigeert je aan het marketingvak?
'Ik ben zeer gepassioneerd over het marketingvak, omdat je een "spin in het web" bent. De CMO heeft voor waardecreatie de hele organisatie nodig en moet eilanden en disciplines verbinden. Je moet de business-uitdagingen goed kennen, groei kunnen aanjagen, vanuit klantinzichten en marktkansen innovaties in gang zetten, de klant bij de organisatie betrekken en vanuit het merk de klant en de medewerker inspireren. Wat mij betreft is er geen mooiere functie met deze uitdaging. De marketeer of CMO is daarmee een strategische verbinder die verandering moet kunnen en durven managen. Zowel richting klant en maatschappij maar juist ook intern richting alle collega's. We weten inmiddels allemaal wel dat om buiten te winnen je toch echt ook binnen moet beginnen. Na 30 jaar ervaring ben ik er wel achter dat dit vraagt om een heldere visie, lef en een het mee op sleeptouw kunnen nemen van je hele organisatie om impact te maken.'

Hoe ben je op deze positie gekomen?
'Anderhalf jaar geleden werd ik benaderd voor deze geweldige functie. De kans om met dit iconische merk aan de slag te gaan zie ik als een mooie uitdaging. De afgelopen jaren heeft de bankensector te maken gehad met flinke veranderingen, en een ondernemende bank als ABN Amro besluit daarop ook weer in te zetten op vernieuwing. De unieke positie van de bank, als bekend en sterk merk met een breed klantenbestand in een dynamische markt, en met veel uitdagingen biedt tal van kansen. Veel te doen dus, en zoals gezegd, ik hou van verandering.'

Met welke projecten ben je nu bezig?
'We zijn hard aan het werk om het nieuwe gezicht van ABN Amro op de kaart te zetten. Dit doen we door middel van een transformatieve merkstrategie die onze purpose, de mentaliteit van onze klanten en onze strategie weerspiegelt. Samen met mijn team hebben we gefocust op het ontwikkelen van een stevige nieuwe merkvisie die aansluit bij het ABN Amro-DNA van expertise en ondernemerschap. Op dit moment zijn daarvoor de geïntegreerde marketing- en communicatiestrategie aan het uitrollen: een project waar veel interne samenwerking mee gemoeid is. Daarnaast zijn we de vervolgcampagnes die onderdeel zijn van deze nieuwe positionering natuurlijk al volop aan het voorbereiden.'

Kun je de achtergrond van de nieuwe identity van ABN Amro doorlopen en bespreken? Waarin zit de grootste noviteit?
'De nieuwe merkbelofte luidt ‘for anyone with the drive to move forward we are here to support you’. Ofwel we zijn er voor mensen die vooruit willen, particulier, zakelijk en ook maatschappelijk. En het mooie is, die mensen beginnen ergens aan, vanuit een geloof en een mentaliteit dat als je iets wil bereiken en je vooruit wil, je moet durven gaan. Dat past bij de klanten van ABN Amro, het past bij het ondernemende DNA van de bank en we kunnen klanten juist ook verder helpen met alle expertise die we in huis hebben. We positioneren ons daarmee als een dienstverlener die mensen met een vooruitstrevende mentaliteit wil ondersteunen. Het gaat dus niet meer over de bank zelf, maar over wat onze klanten willen bereiken. En die merkbelofte hebben we niet alleen door weten te vertalen naar een nieuw communicatieconcept met ons nieuwe bureau Ace, maar juist ook naar wat we Experience principles noemen: hoe we in alle touchpoints naar klanten en medewerkers willen dat het merk zich gedraagt.
Samen met New Era hebben we de afgelopen vijf maanden alle 3.500 medewerkers met klantcontact getraind dit door te vertalen in de customer contact centers en onze adviseurs getraind in hoe ze dit mee kunnen nemen in hun adviesgesprekken. Zo wordt het merk concreet en tastbaar voor onze klanten en onze collega's. Daarnaast hebben we met HR geschakeld hoe we het merk voelbaar maken voor collega’s in bijvoorbeeld onze arbeidscontracten en onboarding dagen voor nieuwe medewerkers.

Hoe wordt de nieuwe identiteit uitgerold? Wat gaan de medewerkers en wat gaan de ABN Amro-klanten merken?
'Op 4 maart 2024 zijn we extern live gegaan met onze nieuwe campagne "Voor ieder begin". En vanuit de overtuiging ‘buiten winnen is binnen beginnen’ zijn we zoals gezegd al maanden intern bezig. Al onze 24,000 collega’s zijn van tevoren geïnformeerd over het hoe en waarom van de nieuwe positionering door middel van webinars, presentaties, informatiepakketten en met een interne première van de nieuwe campagne. En in de eerste wave zijn zoals gezegd 3.500 collega’s getraind in hoe ze dit kunnen toepassen in hun werk in contact met klanten en medewerkers. Ik geloof er heilig in dat voordat je naar buiten gaat je eerst de minds (begrijp ik de waarom) de hearts (ben ik geïnspireerd) en de hands (kan ik hier ook zelf naar handelen) van alle collega’s moet hebben kunnen raken. Succesvolle marketing van je nieuwe verhaal en visie buiten begint binnen.'

ABN Amro heeft een mooi jaar achter de rug en wordt geleidelijk ontkoppeld van overheidsdeelname. Vind je dit een goede ontwikkeling?
'
De ontkoppeling van de staat is een mijlpaal in onze transformatie. Het geeft ons de ruimte om onze merkidentiteit verder te ontwikkelen met als doel ABN Amro verder te laten versterken en groeien. We focussen op het implementeren van onze merkstrategie, met als doel ABN Amro te versterken en te laten groeien. We zijn trots op wat we tot nu toe hebben bereikt en kijken met vertrouwen naar de toekomst.'

Experimenteert ABN Amro ook met AI? Hoe?
'We zetten AI onder andere in als tool in het contact center om onze adviseurs te ondersteunen, zodat ze meer tijd overhouden om klanten te ondersteunen.'

Waarop verheug je je het meest als marketeer in de loop van dit jaar?
'De verdere uitrol van het nieuwe gezicht van ABN Amro. Hoe we dit doorvertalen in al onze touchpoints naar klanten en medewerkers. Dat we vanuit alle geïnventariseerde 54 life events waar grote veranderingen plaatsvinden voor onze zakelijke en particuliere klanten, waar ze dus ook echt ergens aan iets nieuws beginnen, we voor mensen en bedrijven relevant zijn met onze expertise. Dit is een nieuw begin voor de bank en we hebben een sterke drive in om die nieuwe belofte overal waar te maken. De visie ligt er, de wil is er, en de expertise is er ook zeker.'

Nog ander nieuws dat je wilt delen?
'Zeker! We zijn zoals je weet begonnen met een nieuw ABN Amro. Daarmee willen we ons eigenlijk opnieuw voorstellen aan Nederland, want het is toch een andere ervaring. Daar gaan we de komende jaren verder aan bouwen. Daarom gaan we binnenkort ook beginnen met een passende aanbieding, waarbij nieuwe klanten de eerste drie maanden gratis van ons betaalpakket gebruik kunnen maken.'

tekst: Peter van Woensel Kooy

Voor de 195 interviews met eerdere hoogvliegers uit deze serie, scroll naar de linkjes hieronder. 

Lees ook: Ace wordt nieuwe lead agency van ABN Amro
En: Nieuwe merkbelofte ABN Amro: 'Wij zijn er voor ieder begin'

Bekijk de nieuwe ABN Amro-film in het venster hieronder (even doorscrollen)

Patrick Kuijsters

De 195 eerdere interviews uit deze serie
195. [marketeer 195] Andrea Rigoni - ceo foodmerk Rigoni di Asiago
194. [marketeer 194] Glenn Balak: co-founder en CCO Menoki
193. [marketeer 193] Nikita Lensink - marketingdirector Thuisbezorgd.nl
192. [marketeer 192] Ilse van Loon - Brand & Communication Stoov
191. [marketeer 191] Robbert Jansen en Paul Falla - van Ideapreneurs
190. [marketeer 190] Mathieu Veldhuijzen - Grote Speelgoedboek Bol
189. [marketeer 189] Laura Simons - sr brand Koninklijke Peijnenburg
188. [marketeer 188] Andy Shovel: co-founder van This plantbased
187. [marketeer 187] Gavin Arm - founder en ECD Positivity Branding
186. [marketeer 186] Hans Vos - schrijver, schilder en artiest
185. [marketeer 185] Floris Smits - marketingmanager Optisport
184. [marketeer 184] Jill Snijder - founder Lepelclub
183. [marketeer 183] Melvin Klink - cd SpecialistenNet
182. [marketeer 182] Alessandro van de Loo - Vacanze col Cuore
181. [marketeer 181] Perzia Malayeri - designer fashionlabel Perzia.nl
180. [marketeer 180] Paula Jap Tjong - promotor Knuffel en Stoelyoga
179. [marketeer 179] Michelle Rienks - marketeer Univé
178. [marketeer 178] Flo van Haastrecht & Zoe van Helvoirt - BeeGrateful
177. [marketeer 177] Pascal Beeren- sterrenrestaurant De Bokkedoorns
176. [marketeer 176] Jeroen Verdenius- marketeer Vermaat Groep
175. [marketeer 175] Mieke van Vugt - bedenker van foodmerk OaYeah
174. [marketeer 174] Max Blom - medeoprichter kitesurfmerk Mystic
173. [marketeer 173] Raymond Wolf en Fritjof Terlingen - Wolf rijbewijsshop
172. [marketeer 172] Valentine van der Lande - Oot Granola
171. [marketeer 171] Cis Nijenhuis: co-founder van Witlof Skincare
170. [marketeer 170] Saskia Schuit - new business developer Waterdrop
169. [marketeer 169] Susan Houben - Head of Marketing van SodaStream
168. [marketeer 168] Raoul Nijlhof - oprichter en marketeer Luggage Care
167. [marketeer 167] Janina Jahns - marketeer bij Diageo
166. [marketeer 166] Olaf Ouwerkerk en Youri van Slingerland van Happy Trails
165. [marketeer 165] Bob Verlaat - marketeer Super73 e-bikes
164. [marketeer 164] Samantha Sowirono - co marketeer Klarna
163. [marketeer 163] Bing van der Lande - merkenbouwer Object Embassy
162. [marketeer 162] Julie Munneke - founder van Tiny Library
161. [marketeer 161] Janne van den Tweel - marketing coördinator QWIC
160. [marketeer 160] Esmée Clewits - oprichter YourDesq
159. [marketeer 159] Evelien de Vries - oprichter van MDV Europe
158. [marketeer 158] Andrea van Nieuwenhuizen - Head of Marketing Stox Energy Socks
157. [marketeer 157] Lindsay van der Looij - merkbewaarder van Bloy Institute
156. [marketeer 156] Celine Lokhorst - marketing manager Kamera Express
155. [Marketeer 155] Hans van der Eerden van De Raad van Buiten
154. [Marketeer 154] Coen de Kovel - cmo webshop Pluck
153. [Marketeer 153] Double Dutch sisters
152. [Marketeer 152] Fleur Runhardt en Roos Lindhout van House of Treats
151. [Marketeer 151] Jacqueline Seton-Jacobs (Seton’s Bakery) 
150. [Marketeer 150] Lena Cobelens van lounge- en sleepwear merk Le Olive
149. [Marketeer 149] Phil Vonk: 'Auto.nl is een lifehack'
148. [Marketeer 148] Ramon Beuk - chef, leraar en ondernemer over Wayooh
147. [Marketeer 147] Nathalie van den Hombergh over Own Your Space
146. [Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers
145. [Marketeer 145] Anna de Lanoy Meijer en Nina Poot over Anna + Nina
144. [Marketeer 144] Ella Fortuin koppelt personalities aan merken met Brands Connected
143. [Marketeer 143] Celapp Media scoort met b2b apps
142. [Marketeer 142] Pauline Cousseau: chief marketing officer oogmerk Polette  
141. [Marketeer 141] CMO Mick van Ettinger van The LiveKindly Collective
140. [interview marketeer 140] Iris Spronk over Webscraping Amsterdam
139. [interview Marketeer 139] Jasmijn Rijcken over marketingschip Eureka
138. [interview Marketeer 138] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original over jackfruit
137. [interview Marketeer 137] Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate
136. [interview Marketeer 136] Milo Borghans - Blyck Leckerneyen
135. [interview Marketeer 135] Bernadette Kooijman - startup No Fairytales
134. [interview Marketeer 134] Martijn Roordink, CEO en co-founder van Spaces
133. [interview Marketeer 133] Willem Kors & Marleen de Haan - marketeers Poeder Pret
132. [interview Marketeer 132] Olaf van Gerwen - oprichter Chuck Studios
131. [interview Marketeer 131] Miriam Mieras, Neeltje en Bob - Employity Recruitment
130. [interview Marketeer 130] Edward Hissink - cmo Fresh-R
129. [interview marketeer 129] Ron Beckers - oprichter Joe Merino
128. [interview Marketeer 128] Thomas Gesink- cmo bij Stadsbrouwerij De Prael
127. [interview Marketeer 127] Michiel Reinoud - managing director MBRC en Charity Gifts
126. [interview Marketeer 126]  Renée Cohen - Stromma Nederland
125. [interview Marketeer 125] Arjen van den Hof - eigenaar Vondel Hotels
124. [interview Marketeer 124]  Jos van Mil - bedenker Tommies en md Greenco
123. [interview Marketeer 123] Sandra Alvarez - foodinfluencer en kookboekschrijver
122. [interview Marketeer 122] Jeroen de Bos - commercial director Mepal
121. [interview Marketeer 121] Joseph Constanty - marketing director NIU
120. [interview Ondernemer 120] Stefaan Mouradian en Steven Boelens - Baunat juwelen
119. [interview Ondernemer 119] Antonie Reichling - Reichling Strategisch in Kwaliteit
118. [interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl
117. [interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCOOKS
116. [interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver
115. [interview Ondernemer 115]  Frans Story - directeur Van Boxtel hoorwinkels
114. [[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - cmo gevogeltebedrijf Kipster
113. [[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc kant-en-klaar
112. [interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes 
111. [interview Ondernemer 111] Marijke de Laat en Joris Landa - Bouillon Brothers
110. [interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs
109. [interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy
108. [interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie 
107. [interview Ondernemer 107] Leendert Mulder - event expert Cannes en Cambodja
106 [interview Ondernemer 106] Henrietta Morrison - oprichter Lily’s Kitchen petfood
105. [interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - marketeer Lesara agile retail
104. [interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, marketeer Doniger Fashion Group
103. [interview Ondernemer 103] Jaap Korteweg - oprichter De Vegetarische Slager
102. [interview Ondernemer 102] J.W. Kaldenbach& Edo Dijksterhuis - Bierrevolutie
101. [interview Ondernemer 101] Mark Vletter - oprichter telecomaanbieder Voys
100. [Ondernemer van de Week] Bénine Bijleveld - Benines Kitchen foodblog
99. [Ondernemer van de Week] Martijn Suister - Quandoo restaurantreserverings-portal
98. [Ondernemer van de Week] Marjolein in 't Veld - fashionbrand Marjolein Elisabeth
97. [Ondernemer van de week] Esther Weissman - Esthers Cookery
96. [Ondernemer van de Week] Margreet Leppink en Santje Kramer - app Rambler 
95. [Ondernemer van de Week] Tijno Verkerke - Brand Activation manager 24Kitchen
94. [Ondernemer van de Week] Sarah Smit - oprichter Stina Woods 
93. [Ondernemer van de Week] Erik van de Langemheen - oneQ smart outdoor cooking 
92. [Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing 
91. [Ondernemer van de Week] Marjan Reitsma - hoofd marcom Koninklijke Auping
90. [Ondernemer van de Week] Freek Padberg - mede oprichter Grapedistrict
89. [Ondernemer van de Week] Bernd Damme - oprichter juwelenhuis House of Eléonore
88. [Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - food delivery service DoorMeal
87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw
86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin
85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box
84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya
83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten
82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers
81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - dga en bedenker Tante Nel Rotterdam
80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau
79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE
78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 
77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 
76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company
75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 
74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office
73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger
72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  
71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes 
70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys
69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate
68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - 'Fitshe' female sportshakes
67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen 
66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube 
65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants 
64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper
63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret 
62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots 
61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota
60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - RetailTheater
59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps
58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema
57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon 
56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti
55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin
53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 
52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer
51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate 
50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde -  Oestercompagnie 
49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger
47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades
46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu
45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands
44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS
43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail
42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities
41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS 
40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw
39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com
38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq
37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese
36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica 
35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
33. [Ondernemer van de week] Remko Been - omnichannel & marketing Storelink 
32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace
31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel
30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy
29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin
28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany
27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao
26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts
24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien
23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style
22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union 
21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina
20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!
19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero
18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill
16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm
15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen
14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models
13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij
12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash
11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver
10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)
9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp
8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheq



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken