[marketeer 207] Brenda Smith - cmo AS Watson: 'Trekpleister zit in een nieuw fris jasje'

[marketeer 207] Brenda Smith -  cmo AS Watson: 'Trekpleister zit in een nieuw fris jasje'
  • Food-en-retail
  • 26 jul 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesInnovatie

Drogisterijketen Trekpleister is met bijna 200 winkels een grote op de Nederlandse health & beautymarkt, met wekelijks circa een half miljoen klanten. Voor deel 207 van onze successerie [marketeer] gaan we in op de nieuwe brand propositie van Trekpleister, met verantwoordelijk marketeer Brenda Smith (AS Watson), director Marketing Customer Experience. 'Aaf belichaamt het merk.'

Voor wie je nog niet kent, na de afgelopen succesvolle jaren: stel jezelf graag even voor. Hoe ben je op deze positie gekomen?
'Ik ben ooit gestart als junior consultant in e-commerce  en daarna doorgegaan als brand manager bij voormalig Sara Lee Douwe Egberts. Daar heb ik echt een klassieke marketing carrière doorgemaakt waarin ik diverse lokale en internationale rollen gehad. Ik heb aan de wieg gestaan van de introductie van Senseo in Nederland en daaropvolgend de uitrol naar andere landen.

Al met al was dit een hele goede leerschool om de overstap naar retail te maken. In 2015 ben ik als hoofd marketing gestart bij ASW H&B Retail en hier ben ik sinds eind 2018 verantwoordelijk voor marketing en Customer Experience in de directie. Mijn passie ligt in het vinden van betere manieren om klanten te bereiken en te beraken en de organisatie en mensen te inspireren tot veranderingen en (marketing) succes. Ik geloof dat dit ervoor heeft gezorgd dat ik op deze positie terecht ben gekomen en dit samen met mijn team tot een succes heb weten te maken.'

Wat vind je mooi aan het marketingvak?
'Marketing is het meest dynamische vak. Continu in beweging. Er is een enorme innovatiegolf waar we midden in zitten. Er zijn weinig vakgebieden waar je zo snel moet anticiperen op veranderend klantgedrag, nieuw technische mogelijkheden en trends als  AI, digitalisering en CX. Als marketeer is het belangrijk dat je niet alleen inspeelt op de ontwikkelingen, maar hier ook consistent in bent en een visie hebt. Als al deze facetten goed worden ingevuld dan draagt een goeie marketing strategie bij aan lange termijn en korte termijn groei. We zijn nooit klaar en dat maakt het vak altijd uitdagend.   

Trekpleister, onderdeel van AS Watson waarvan ook Kruidvat deel uitmaakt, heeft een nieuwe brand propositie. Kun je de achtergrond hiervan doorlopen en bespreken?
Trekpleister is altijd de voordelige buurtdrogist geweest met de focus op persoonlijke aandacht. De herpositionering van Trekpleister is al in 2017 begonnen.
Na de herpositionering van Trekpleister in 2017 hebben we de tijd gebruikt om de basis op orde te krijgen en  vooral te focussen op acties. Met de pay-off  “Trekpleister, altijd meer drogist voor jou” hebben we gebouwd aan de ‘drogist-associatie’ en persoonlijke aandacht. Na corona hebben we de merkstrategie opnieuw aangescherpt waarbij we Trekpleister op alle touchpoints hebben gemoderniseerd. We zagen echter wel ruimte om deze propositie in een nieuw, fris jasje te steken.'

Hoe precies?
'Met de nieuwe merkstrategie ondersteund door de pay-off "Waar kunnen we je blij mee maken?" maken we op een eigentijdse manier duidelijk dat elke klant – van jong tot oud- de aandacht verdiend. Deze belofte is niet alleen zichtbaar in al onze communicatie, maar wordt met de nieuwe merkstrategie ook expliciet gekoppeld aan ons merk. Want aandacht moet je vooral vóelen. Met het geanimeerde karakter "Aaf" heeft de merkbelofte van Trekpleister een vriendelijk, behulpzaam en vrolijk gezicht gekregen.  Aaf staat symbool voor alles waarvoor Trekpleister staat. Ze werkt al tien jaar bij Trekpleister in een fijne en gezellige buurt en kent bijna al haar klanten. Aaf is vriendelijk, toegankelijk, deskundig, neemt de tijd en zet altijd nét dat stapje extra om haar klanten te helpen, of ze nu acht jaar of 80 jaar zijn. Ze doet dit met veel speelsheid en een lach en dat is precies wat onze klanten ook in de medewerkers van Trekpleister waarderen.'  

Wat gaan we hiervan in de winkels merken? Om hoeveel winkels gaat het?
'In het verlengde van de campagne openen we nu ook Trekpleister winkels met een compleet vernieuwd winkelconcept. Daar hoort een eigentijdse, moderne inrichting bij met nog meer aandacht voor de klant. Dat is bijvoorbeeld terug te zien op het vlak van de vindbaarheid van producten, dat is verbeterd door duidelijk visueel onderscheid te creëren in verschillende productgroepen als health, beauty en verzorging. Klanten komen bij Trekpleister graag voor health en beautyproducten. We hebben hier bij de inrichting dan ook nog meer nadruk op gelegd door bijvoorbeeld meer schapruimte en zichtbaarheid te creëren. Maar denk aan een compleet nieuwe beautyhoek en kassa- en servicegedeelte. Met in een aantal winkels zelfscankassa’s. Hierdoor zorgen we voor nog meer winkelgemak en maken we Trekpleister toekomstbestendig. Op dit moment hebben vier Trekpleister winkels dit vernieuwde concept maar voor het einde van 2025 hebben alle bijna tweehonderd winkels de nieuwe huisstijlelementen.'

Krijgt dit een vervolg in campagnes? En hanteren jullie hiervoor een (nieuwe) ‘merkbijbel’?
'Jazeker, dit wordt doorgetrokken in de gehele customer journey waarbij we uiteraard zorgen voor een consistente doorvertaling op alle customer touchpoints.'

We hebben de website een make-over gegeven, onze folders en POS in de winkels is aangepast. En we zijn nu bezig om het nieuwe logo en de look & feel die volledig is opgefrist uit te rollen. Uiteraard leggen we dit allemaal vast in de brand manual en ons (digitale) merk en formule handboek.'

Doen jullie dit met behulp van een bureau ook? Bevalt dit?
'We werken met Trekpleister sinds enkele jaren met ook samen met DDB Retail Amsterdam. We hebben met DDB een jarenlange samenwerking die we succesvol hebben uitgebouwd op het Kruidvat merk. Een aantal jaar geleden hebben we ook Trekpleister bij DDB ondergebracht.' 

Hoe kijk jij door de AS Watson bril aan tegen retailmedia?
Het is voor ons nog een relatief nieuwe wereld, de publishing wereld. De eerste stappen die we daarin als organisatie hebben gemaakt zijn heel gecontroleerd aangepakt. En met succes want inmiddels zijn we live met ons eigen retailmediaprogramma OptimO.
We verwachten hier veel van, want retailers -zeker die met een sterk on- en offline positionering zoals Kruidvat- beschikken over een waardevolle database met insights die marketeers helpen hun doelstellingen te bereiken in een steeds gecompliceerder wordend medialandschap. Kruidvat kan daarin echt het verschil gaan maken.'

Recent zwaaide je af uit het BvA bestuur. Goede tijd gehad? Wat is het nut van de BvA?
'Er speelt natuurlijk heel veel in ons vak, waarbij belangen van adverteerders op het spel staan. Denk aan consolidatie van mediapartijen, opkomst van retailmedia, AI, duurzaamheid. Bij veel van die onderwerpen kun je als bedrijf in je eentje niet veel beginnen, dat moet je gezamenlijk aanpakken. Dus de belangenbehartiging is meer dan ooit nodig: denk aan contacten met de ACM, met media-exploitanten en met andere brancheverenigingen. Daarnaast is het voor marketeers bijna niet te doen om alle ontwikkelingen in het vak bij te houden en dan zijn de kennissessies van BvA een heel handige manier om via de webinars bij te blijven.

Die zijn twee a drie keer per maand en geven in een uur een update over topics als transparantie in digitale media, RoAS, duurzaamheidscliams en natuurlijk AI. Waar ik heel trots op ben is dat steeds meer CMO’s herkennen dat BvA met die inspanningen echt waarde toevoegt voor hun business en voor hun teams en zich aansluiten. Daardoor zijn we in vier jaar tijd van ruim 100 naar meer dan 150 leden gegroeid. Tijdens de live events merk ik altijd hoe goed het is om met collega merken contact te hebben. Het is een fijne club mensen en ga het bestuur en mijn bestuurscollega’s dan ook zeker missen.'

Wie heeft bepaald dat dat Els Dijkhuizen van Heineken je opvolger werd? En kun je het aanraden?
'Dat is aan het huidige bestuur van de BVA. En ja, ik kan het iedereen aanraden. De rol in het bestuur van de BVA is een hele mooie als je als marketeer invloed wil uitoefen op de marketing agenda in de industrie en bij de overheid. Denk aan onderwerpen als het NMO onderzoek waarbij we ons als adverteerders inzetten voor consistente metrics en transparantie over media kanalen heen om effectiviteit van advertising te borgen. Maar ook onderwerpen op het gebied van regelgeving zoals duurzaamheidsclaims of kansspelen in reclame. Het bevorderen van inclusiviteit staat hoog op de agenda, maar ook het media landschap, de rol van publishers, de publieke omroep en marketeers helpen richting geven op onderwerpen die nieuw zijn zoals influencer rmarketing, inzet van AI.'

Nog ander nieuws dat je wilt delen?
'Met Kruidvat maakten we de afgelopen jaren succesvol de stap van een transactioneel naar een emotioneel merk. Hiermee hebben we een goede basis gelegd voor duurzame groei.  Dit hebben we onder meer gedaan door het maatschappelijke thema verzorgingsarmoede te omarmen. We zijn een structurele samenwerking met het Armoedefonds in Nederland en de Voedselbanken in België aangegaan. Ook zijn we zeer bewust bezig met het thema inclusiviteit. Onze Inclusion Council helpt ons op een goede manier invulling te geven hieraan; dit is een belangrijke denktank en klankbord voor ons. Ook op het gebied van duurzaamheid helpen we consumenten met het maken van duurzamere keuzes. En zijn we volop bezig met de verduurzaming van onze ingredienten en verpakkingen en een systeem om het voor klanten makkelijker te maken een duurzamere keuze te maken.'

tekst: Peter van Woensel Kooy | beeld: Trekpleister

Naschrift: Wij vroegen Brenda nog om een reactie op de recente 'datakwestie' bij Watson-dochter Kruidvat. Antwoord: 'Kruidvat heeft al eerder een statement heeft gegeven over de datakwestie, dus we zullen verder niet ingaan op de vraag voor dit item, dat om Trekpleister draait.' MarketingTribune publiceerde over deze kwestie intussen dit.

Voor de 206 interviews met eerdere hoogvliegers uit deze serie, scroll naar de linkjes hieronder

Brenda Smith (foto: Zuiver Beeld voor MarketingTribune)

Beeld uit de vorige Trekpleister-campagne met rechts character 'Aaf'

Sfeerbeeld uit de campagne met nieuwe brand propositie

De 206 eerdere interviews uit deze serie
206. [marketeer 206] Anne en Esther Vedder - founders Vedder & Vedder
205. [marketeer 205] Marc Vekemans - Head of Marketing bij Boldking
204. [marketeer 204] Els Dijkhuizen - cmo Heineken
203. [marketeer 203) Arina Abbring - Marketing Manager van NewForrest
202. [marketeer 202] Pauline Barendregt - creatief directeur Fatboy
201. [marketeer 201] Niels van den Bergh - oprichter MintBlue
200. [marketeer 200] Chiel van Leeuwen - hoofd D&C Bijenkorf
199. [marketeer 199] Thijs Ekelschot - international marketing director Velux
198. [marketeer 198] Valerie Vos, country business lead van The Vegetarian Butcher
197. [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur Philips
196. [marketeer 196] Patrick Kuijsters - CMO ABN Amro Nederland
195. [marketeer 195] Andrea Rigoni - ceo foodmerk Rigoni di Asiago
194. [marketeer 194] Glenn Balak: co-founder en CCO Menoki
193. [marketeer 193] Nikita Lensink - marketingdirector Thuisbezorgd.nl
192. [marketeer 192] Ilse van Loon - Brand & Communication Stoov
191. [marketeer 191] Robbert Jansen en Paul Falla - van Ideapreneurs
190. [marketeer 190] Mathieu Veldhuijzen - Grote Speelgoedboek Bol
189. [marketeer 189] Laura Simons - sr brand Koninklijke Peijnenburg
188. [marketeer 188] Andy Shovel: co-founder van This plantbased
187. [marketeer 187] Gavin Arm - founder en ECD Positivity Branding
186. [marketeer 186] Hans Vos - schrijver, schilder en artiest
185. [marketeer 185] Floris Smits - marketingmanager Optisport
184. [marketeer 184] Jill Snijder - founder Lepelclub
183. [marketeer 183] Melvin Klink - cd SpecialistenNet
182. [marketeer 182] Alessandro van de Loo - Vacanze col Cuore
181. [marketeer 181] Perzia Malayeri - designer fashionlabel Perzia.nl
180. [marketeer 180] Paula Jap Tjong - promotor Knuffel en Stoelyoga
179. [marketeer 179] Michelle Rienks - marketeer Univé
178. [marketeer 178] Flo van Haastrecht & Zoe van Helvoirt - BeeGrateful
177. [marketeer 177] Pascal Beeren- sterrenrestaurant De Bokkedoorns
176. [marketeer 176] Jeroen Verdenius- marketeer Vermaat Groep
175. [marketeer 175] Mieke van Vugt - bedenker van foodmerk OaYeah
174. [marketeer 174] Max Blom - medeoprichter kitesurfmerk Mystic
173. [marketeer 173] Raymond Wolf en Fritjof Terlingen - Wolf rijbewijsshop
172. [marketeer 172] Valentine van der Lande - Oot Granola
171. [marketeer 171] Cis Nijenhuis: co-founder van Witlof Skincare
170. [marketeer 170] Saskia Schuit - new business developer Waterdrop
169. [marketeer 169] Susan Houben - Head of Marketing van SodaStream
168. [marketeer 168] Raoul Nijlhof - oprichter en marketeer Luggage Care
167. [marketeer 167] Janina Jahns - marketeer bij Diageo
166. [marketeer 166] Olaf Ouwerkerk en Youri van Slingerland van Happy Trails
165. [marketeer 165] Bob Verlaat - marketeer Super73 e-bikes
164. [marketeer 164] Samantha Sowirono - co marketeer Klarna
163. [marketeer 163] Bing van der Lande - merkenbouwer Object Embassy
162. [marketeer 162] Julie Munneke - founder van Tiny Library
161. [marketeer 161] Janne van den Tweel - marketing coördinator QWIC
160. [marketeer 160] Esmée Clewits - oprichter YourDesq
159. [marketeer 159] Evelien de Vries - oprichter van MDV Europe
158. [marketeer 158] Andrea van Nieuwenhuizen - Head of Marketing Stox Energy Socks
157. [marketeer 157] Lindsay van der Looij - merkbewaarder van Bloy Institute
156. [marketeer 156] Celine Lokhorst - marketing manager Kamera Express
155. [Marketeer 155] Hans van der Eerden van De Raad van Buiten
154. [Marketeer 154] Coen de Kovel - cmo webshop Pluck
153. [Marketeer 153] Double Dutch sisters
152. [Marketeer 152] Fleur Runhardt en Roos Lindhout van House of Treats
151. [Marketeer 151] Jacqueline Seton-Jacobs (Seton’s Bakery) 
150. [Marketeer 150] Lena Cobelens van lounge- en sleepwear merk Le Olive
149. [Marketeer 149] Phil Vonk: 'Auto.nl is een lifehack'
148. [Marketeer 148] Ramon Beuk - chef, leraar en ondernemer over Wayooh
147. [Marketeer 147] Nathalie van den Hombergh over Own Your Space
146. [Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers
145. [Marketeer 145] Anna de Lanoy Meijer en Nina Poot over Anna + Nina
144. [Marketeer 144] Ella Fortuin koppelt personalities aan merken met Brands Connected
143. [Marketeer 143] Celapp Media scoort met b2b apps
142. [Marketeer 142] Pauline Cousseau: chief marketing officer oogmerk Polette  
141. [Marketeer 141] CMO Mick van Ettinger van The LiveKindly Collective
140. [interview marketeer 140] Iris Spronk over Webscraping Amsterdam
139. [interview Marketeer 139] Jasmijn Rijcken over marketingschip Eureka
138. [interview Marketeer 138] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original over jackfruit
137. [interview Marketeer 137] Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate
136. [interview Marketeer 136] Milo Borghans - Blyck Leckerneyen
135. [interview Marketeer 135] Bernadette Kooijman - startup No Fairytales
134. [interview Marketeer 134] Martijn Roordink, CEO en co-founder van Spaces
133. [interview Marketeer 133] Willem Kors & Marleen de Haan - marketeers Poeder Pret
132. [interview Marketeer 132] Olaf van Gerwen - oprichter Chuck Studios
131. [interview Marketeer 131] Miriam Mieras, Neeltje en Bob - Employity Recruitment
130. [interview Marketeer 130] Edward Hissink - cmo Fresh-R
129. [interview marketeer 129] Ron Beckers - oprichter Joe Merino
128. [interview Marketeer 128] Thomas Gesink- cmo bij Stadsbrouwerij De Prael
127. [interview Marketeer 127] Michiel Reinoud - managing director MBRC en Charity Gifts
126. [interview Marketeer 126]  Renée Cohen - Stromma Nederland
125. [interview Marketeer 125] Arjen van den Hof - eigenaar Vondel Hotels
124. [interview Marketeer 124]  Jos van Mil - bedenker Tommies en md Greenco
123. [interview Marketeer 123] Sandra Alvarez - foodinfluencer en kookboekschrijver
122. [interview Marketeer 122] Jeroen de Bos - commercial director Mepal
121. [interview Marketeer 121] Joseph Constanty - marketing director NIU
120. [interview Ondernemer 120] Stefaan Mouradian en Steven Boelens - Baunat juwelen
119. [interview Ondernemer 119] Antonie Reichling - Reichling Strategisch in Kwaliteit
118. [interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl
117. [interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCOOKS
116. [interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver
115. [interview Ondernemer 115]  Frans Story - directeur Van Boxtel hoorwinkels
114. [[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - cmo gevogeltebedrijf Kipster
113. [[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc kant-en-klaar
112. [interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes 
111. [interview Ondernemer 111] Marijke de Laat en Joris Landa - Bouillon Brothers
110. [interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs
109. [interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy
108. [interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie 
107. [interview Ondernemer 107] Leendert Mulder - event expert Cannes en Cambodja
106 [interview Ondernemer 106] Henrietta Morrison - oprichter Lily’s Kitchen petfood
105. [interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - marketeer Lesara agile retail
104. [interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, marketeer Doniger Fashion Group
103. [interview Ondernemer 103] Jaap Korteweg - oprichter De Vegetarische Slager
102. [interview Ondernemer 102] J.W. Kaldenbach& Edo Dijksterhuis - Bierrevolutie
101. [interview Ondernemer 101] Mark Vletter - oprichter telecomaanbieder Voys
100. [Ondernemer van de Week] Bénine Bijleveld - Benines Kitchen foodblog
99. [Ondernemer van de Week] Martijn Suister - Quandoo restaurantreserverings-portal
98. [Ondernemer van de Week] Marjolein in 't Veld - fashionbrand Marjolein Elisabeth
97. [Ondernemer van de week] Esther Weissman - Esthers Cookery
96. [Ondernemer van de Week] Margreet Leppink en Santje Kramer - app Rambler 
95. [Ondernemer van de Week] Tijno Verkerke - Brand Activation manager 24Kitchen
94. [Ondernemer van de Week] Sarah Smit - oprichter Stina Woods 
93. [Ondernemer van de Week] Erik van de Langemheen - oneQ smart outdoor cooking 
92. [Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing 
91. [Ondernemer van de Week] Marjan Reitsma - hoofd marcom Koninklijke Auping
90. [Ondernemer van de Week] Freek Padberg - mede oprichter Grapedistrict
89. [Ondernemer van de Week] Bernd Damme - oprichter juwelenhuis House of Eléonore
88. [Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - food delivery service DoorMeal
87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw
86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin
85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box
84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya
83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten
82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers
81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - dga en bedenker Tante Nel Rotterdam
80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau
79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE
78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 
77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 
76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company
75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 
74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office
73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger
72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  
71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes 
70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys
69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate
68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - 'Fitshe' female sportshakes
67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen 
66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube 
65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants 
64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper
63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret 
62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots 
61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota
60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - RetailTheater
59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps
58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema
57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon 
56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti
55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin
53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 
52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer
51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate 
50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde -  Oestercompagnie 
49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger
47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades
46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu
45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands
44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS
43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail
42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities
41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS 
40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw
39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com
38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq
37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese
36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica 
35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
33. [Ondernemer van de week] Remko Been - omnichannel & marketing Storelink 
32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace
31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel
30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy
29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin
28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany
27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao
26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts
24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien
23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style
22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union 
21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina
20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!
19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero
18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill
16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm
15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen
14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models
13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij
12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash
11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver
10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)
9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp
8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheq

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken