Haleon nieuwe projectpartner Mauritshuis
Haleon, dat merken voor consumentengezondheid maakt zoals Sensodyne, Voltaren en Advil, is de nieuwe projectpartner van het Mauritshuis.
Hema Merk van het Jaar tijdens uitreiking Grand Prix Content Marketing
De Hema is gekozen tot Merk van het Jaar, zo bleek tijdens de feestelijke uitreiking van de Grand Prix Content Marketing. StudioM werd Bureau van het Jaar en de Originaliteitsprijs ging naar de #ModTheVeg-campagne, een co-productie van Knorr en The Invaders, met als doel groenten populair te maken onder jongeren via gaming.
Nationaal Jenevermuseum Schiedam focust op drank en kolonialisme
Het Nationaal Jenevermuseum in Schiedam presenteert van zaterdag 30 november 2024 tot en met zondag 16 maart 2025 de tentoonstelling Bittere Erfenis: Drank en Kolonialisme, waarin de rol van drank in de Nederlandse koloniale geschiedenis centraal staat.
Hema steunt War Child met “limited edition” pyjama’s
Voor het vierde jaar op rij werkt Hema samen met War Child om geld in te zamelen voor kinderen die opgroeien in oorlogsgebieden. De winkelketen verkoopt een “limited edition” pyjama, die zowel online als in de fysieke winkels beschikbaar is.
Trust nieuwe official partner KPN eDivisie
Trust is de nieuwe Official Partner van de KPN eDivisie, de professionele EA Sports FC-competitie. Als officiële partner is Trust op verschillende manieren zichtbaar tijdens het achtste seizoen van de KPN eDivisie, dat op 5 november gestart is.
Onderzoek: 'Authenticiteit, transparantie en flexibiliteit zijn sleutelwoorden om jongeren te bereiken'
Hoe denken jongeren over actuele topics zoals duurzaamheid, innovatie en employer branding? Wat vinden ze belangrijk in het leven? Welke media gebruiken jongeren? Wat vinden ze nou eigenlijk van reclame? En waar moet een merk echt aan voldoen? Allemaal vragen die Het Grote Jongerenonderzoek (N = 2.716) van Mediahuis, MediaTest en Wayne Parker Kent royaal beantwoordt. Hier vind je de belangrijkste bevindingen van dit jaar handig op rij.
Team Gullit verlengt samenwerking met Philips OneBlade
Philips OneBlade en Team Gullit verlengen de sinds 2022 lopende samenwerking. Met de verlenging willen beide merken impact maken binnen de gaming-community. Philips wil met evenementen en content laten zien wat de tool voor hen kan betekenen.
Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan van tv naar audio'
Ingrid van Kempen is sinds begin 2024 Manager Merk & Communicatie bij verzekeraar Ohra. Voor aflevering 113 van ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Bij Ohra doen we ons uiterste best om het zo eenvoudig mogelijk te maken.’
Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
Uit onderzoek van trainingsinstituut de Baak blijkt dat meer dan de helft van de jongvolwassenen (t/m 34 jaar) stress ervaart op werk vanwege maatschappelijke thema’s. Godfried IJsseling, senior trainer van de Baak: ‘Toch blijkt het cruciaal voor de motivatie en het behoud van de jongere generatie werknemers.’
G-Star en Museum Rembrandthuis presenteren Etched Denim
G-Star lanceert een nieuwe op Rembrandt geïnspireerde denimcollectie die wordt gepresenteerd op een tentoonstelling in het Museum Rembrandthuis.
Hisense officiële partner FIFA Club World Cup 2025
Hisense gaat een samenwerking aan voor de nieuwe FIFA Club World Cup.
Shopping Awards open voor inschrijvingen
Je kunt je vanaf nu gratis inschrijven voor dé prestigieuze prijzen van de e-commercebranche. Dit jaar kun je kiezen uit maar liefst 6 vakprijzen, 29 publieksprijzen en de Ecommerce50 voor het snelst groeiende e-commercebedrijf. Win je één van de publieksprijzen? Dan maak je automatisch kans op de felbegeerde titel DHL Beste Webwinkel van het Jaar.
Heineken tot tenminste 2030 Official Partner Feyenoord
Feyenoord en Heineken verlengen hun dertig jaar durend partnership tot tenminste 2030. Heineken blijft niet alleen Official Partner van Feyenoord 1, maar wordt dat ook van Feyenoord Vrouwen 1.
Derde seizoen podcast Football is Life gesponsord door Enterprise
Sportjournalist Diana Kuip en (ex-)topvoetballers Daley Blind en Siem de Jong zijn begonnen met het derde seizoen van hun podcast Football is Life. Autoverhuurder Enterprise Car Sharing & Rental is vanaf nu de nieuwe hoofdsponsor.
Scapino en FC Groningen lanceren Shirt van je dromen
Tijdens FC Groningen-FC Utrecht op zondag 20 oktober droeg het thuisteam een shirt van de 11-jarige Ruben Holwerda, winnaar van de ontwerpwedstrijd ‘Shirt van je dromen’ in samenwerking met Scapino. Het shirt is geproduceerd door Robey Sportswear en in beperkte oplage verkrijgbaar via de webshop van FC Groningen. De opbrengst gaat naar het Jeugdfonds Sport & Cultuur.
KNVB en Azerion Vrouwen Eredivisie lanceren campagne
In de nieuwe campagne van de KNVB en de Azerion Vrouwen Eredivisie worden meisjes geïnspireerd hun (voetbal)dromen na te jagen. De videoclip wordt begeleid door een nieuwe versie van ‘Rainbow in the sky’ van zangeres Mara Julia.
Marjolijn van Dingenen van Lenovo: 'Het is belangrijk de juiste producttaal te spreken'
Marjolijn van Dingenen werkt nu 4,5 jaar voor Lenovo, producent van computerhardware en consumentenelektronica, waar zij eindverantwoordelijk is voor de marketing & PR in de Benelux. Voor aflevering 111 van ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Lenovo is een start-up in een corporate jasje.’
'Breag symbool van hoop in strijd tegen borstkanker'
Gina Provó Kluit-Gonesh wendt haar marketingervaring aan om een vuist te maken tegen borstkanker vanuit haar standplaats Islamabad, de hoofdstad van Pakistan. Zij kiest voor een zeer bijzonder actiemiddel: design-tasjes gemaakt van BH's: de 'Breags'. In Nederland wordt daarmee steun gezocht.
Puma: Formule-1 coureur Leclerc nieuwe ambassadeur
Met deze samenwerking versterkt het sportmerk naar eigen zeggen ‘zijn positie als toonaangevend merk in de motorsport en vergroot het zijn invloed, zowel binnen als buiten het racecircuit.’
Musea Amsterdam lanceren eenduidige communicatieaanpak 'toegankelijkheid'
Op initiatief van het overkoepelende netwerk Overleg Amsterdamse Musea (OAM), introduceren de musea in Amsterdam tijdens de Week van de Toegankelijkheid een nieuwe communicatiestijl om de toegankelijkheid van culturele instellingen in Amsterdam eenduidig en gemakkelijk inzichtelijk te maken.
DPG Media en FC Twente verlengen mediapartnership
DPG Media en FC Twente hebben hun mediapartnership verlengd tot 2027. Het mediabedrijf gaat ook de samenwerking uitbreiden.
Ontdek de kracht van welzijn op de werkvloer tijdens de WOW Conference
Charlie MacGregor is oprichter van The Social Hub, medeoprichter van WOW en mede-initiatiefnemer van de ‘WOW Conference’ op vrijdag 11 oktober 2024 in Theater Amsterdam. Ee korte kennismaking.
Essent terug in schaatssport met partnerstrategie gericht op duurzaamheid
Essent maakte dinsdag haar comeback in de schaatssport met de lancering van Team Essent, gepresenteerd in het iconische Thialf-stadion. Gekleed in magenta schaatspakken, stelde het energiebedrijf het team officieel voor aan de pers. De stap markeert het begin van een nieuwe partnerstrategie, waarin merkbeleving en zichtbaarheid hand in hand gaan met het versterken van de schaatsport in Nederland.
Birgit Tummers van het Chassé Theater: 'Emailcampagnes zijn ons meest effectieve marketingmiddel'
Birgit Tummers is Brand- en Theatermarketeer bij het Chassé Theater in Breda. Voor aflevering 110 van de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Om als marketeer iets teweeg te brengen, moet je lef hebben.’
Laatste kans om ook te schitteren op het podium van de Grand Prix Content Marketing Awards
Tot en met vandaag kun je je mooiste, beste of meest inhoudsvolle case nog inzenden voor de Grand Prix Content Marketing Awards! Zoek je nog een reden om mee te doen? Wat denk je van erkenning, feedback van de zeer deskundige jury en de kans om uitgeroepen te worden tot Bureau van het Jaar of Merk van het Jaar en op het winnen van de originaliteitsprijs. Bovendien wordt de uitreiking geen stijf of suf diner, maar een levendig festival met dito sfeer, streetfood en muziek!
Heineken bundelt krachten met ADE
Heineken en Amsterdam Dance Event (ADE) gaan de komende drie jaar samenwerken. Samen met ADE wil Heineken bijzondere momenten creëren voor de 500.000 muziekliefhebbers die jaarlijks ADE bezoeken.
Mercurs bestaat 25 jaar; kaartverkoop gestart
Theater Amsterdam is 19 november 2024 het podium voor de feestelijke 25ste uitreiking van de Mercurs. De Magazine Media Associatie (MMA) organiseert de uitreiking van de Mercurs, de vakprijzen voor de magazinemediabranche.
De Luisterlijn en Beter Horen bundelen krachten
Tijdens de Week tegen Eenzaamheid, van 26 september tot en met 2 oktober, slaan de Luisterlijn en Beter Horen de handen ineen om eenzaamheid in Nederland onder de aandacht te brengen. Een luisterend oor en goed gehoor zijn zeer belangrijk voor het welzijn van mensen die zich eenzaam voelen.
Vegetarische Slager scoort op Prinsjesdag met Burgerinitiatief
Tijdens de j.l. Prinsjesdag hield heel Nederland met interesse de Troonrede in de gaten. Zo ook De Vegetarische Slager, die op bijzondere wijze aandacht vroeg voor het toegankelijker maken van plantaardig eten.
Matchis: Werving stamceldonoren wordt steeds uitdagender
De stichting Matchis en haar communicatiebureau Hart Voor De Zaak zoeken jaar in jaar uit naar nieuwe wegen om stamceldonoren te werven.
Enterprise verlengt partnership met Uefa tot medio 2027
Autoverhuurder Enterprise is sinds 2015 partner van de Uefa Europa League. Deze samenwerking is met drie jaar verlengd tot en met het seizoen 2026-2027. Dit seizoen zijn Ajax, AZ en FC Twente actief in dit toernooi.
Campagne voor gelijke kansen voor top- en breedtesport van start
Paralympisch kampioenen en gouden medaillewinnaars Jetze Plat en Kimberly Alkemade hebben een boodschap voor de sportwereld: ‘Mijn medaille is pas echt compleet als iedereen dezelfde kans krijgt.’ De boodschap is onderdeel van een campagne van Fonds Gehandicaptensport.
Heineken en Koninklijke Jaarbeurs verlengen samenwerking
Heineken Nederland en Koninklijke Jaarbeurs verlengen en versterken hun samenwerking. Het contract, dat sinds 2019 loopt, wordt met vijf jaar verlengd.
Team Rockstars IT voor tweeënhalf jaar partner van Ajax
IT-bedrijf Team Rockstars gaat een samenwerking aan met AFC Ajax. Team Rockstars wordt vanaf 1 januari 2025 voor minimaal 2,5 jaar sponsor van Ajax en o.a. zichtbaar op de mouw van het shirt van Amsterdamse club.
Voedselbanken en Albert Heijn samen tegen voedselarmoede
Niet voor alle schoolkinderen is dagelijks goed eten en drinken vanzelfsprekend. Voedselbanken Nederland en Albert Heijn organiseren daarom de landelijke actie “Op een lege maag kun je niet leren”.
ING en KNVB helpen amateurvoetbalclubs verduurzamen
Hoofdsponsor ING en de KNVB bundelen hun krachten om een concrete bijdrage te leveren aan de verduurzaming van amateurvoetbalclubs door de verouderde accommodaties van de verenigingen te vervangen.
Essent terug in schaatsen, vervangt Jumbo als hoofdsponsor
Essent keert na ruim tien jaar terug in het schaatsen. Het energiebedrijf verbindt zich per 1 oktober ten minste drie jaar aan de schaatsploeg van Jac Orie en Sven Kramer. Ook draagt zij bij aan de maatschappelijke ambitie van de Sven Kramer Academy om kinderen het plezier van het schaatsen te laten ervaren
Boss Parfums is Official Supplier Eredivisie
Boss Parfums is per 1 september Official Supplier Eredivisie. Met de samenwerking ondersteunt het merk gedurende het seizoen 2024/25 de Eredivisie en de achttien Eredivisieclubs.
82.000 bezoekers voor de VriendenLoterij ZomerConcerten
Deze zomer brachten meer dan 82.000 mensen een bezoek aan de VriendenLoterij ZomerConcerten in Het Concertgebouw. Na een zomer met meer dan 80 concerten is de reeks met het concert 'At the Movies' afgesloten.
Hornbach bouwpartner van Red Bull Stalen Ros fietsrace
Bouwmarkt Hornbach is officieel bouwpartner van Red Bull Stalen Ros 2024, een fietsrace waarbij de deelnemers zo snel mogelijk een uitdagend parcours over het water moeten afleggen. De deelnemers moeten zelf hun stalen ros ontwerpen en bouwen. Hornbach helpt elk team met een toolbox en advies.
Jeugdfonds Sport & Cultuur en ABN Amro sluiten partnership
ABN Amro en het Jeugdfonds Sport & Cultuur sluiten een partnership om alle jongeren gelijke kansen te beiden.
Campagne ‘24/7 Diabetes’ maakt uitdagingen leven met diabetes zichtbaar
In Nederland hebben ongeveer 1,2 miljoen mensen diabetes. Bij de gemiddelde Nederlander is relatief weinig bekend over de gevolgen in het dagelijks leven van mensen die er mee moeten leven. Diabetes+, Diabetesvereniging Nederland en Dexcom lanceren daarom een campagne.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Haleon nieuwe projectpartner... 20-11-2024
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam... 08-11-2024
- Hema steunt War Child met “limited... 07-11-2024
- Trust nieuwe official partner KPN... 07-11-2024
- Team Gullit verlengt samenwerking... 05-11-2024
- Hisense officiële partner FIFA Club... 31-10-2024