
Van kantine tot klimaatneutraal
Voor de Groene Club werkt de KNVB samen met KNVB-hoofdsponsor ING en partners als Mitsubishi Electric, Revolt en Klimaatroute om amateurverenigingen te helpen bij het verduurzamen van hun accommodaties. MarketingTribune sprak met Thomas Degen, programmamanager Duurzaamheid bij de KNVB en Steffen van Iersel, hoofd sponsoring en evenementen bij ING.

Topschaatser Marijke Groenewoud: ‘Streven naar topprestaties’
IT-dienstverlener Avit heeft zich als sponsor verbonden aan langebaanschaatser en marathonspecialist Marijke Groenewoud. Met de samenwerking ondersteunt het bedrijf een van Nederlands grootste schaatstalenten op weg naar nieuwe successen.

Adyen Giving haalt 25 miljoen euro op dankzij donaties van miljoenen shoppers
Adyen, het financiële technologieplatform voor grote bedrijven, heeft sinds 2020 met zijn Giving-platform al meer dan 25 miljoen euro aan donaties verwerkt, goed voor 35 miljoen microdonaties.

Marie-Stella-Maris steunt Wereld Waterdag met recorddonatie
Op 22 maart 2025 vraagt de Verenigde Naties wereldwijd aandacht voor het belang van schoon drinkwater. Nog steeds heeft 1 op de 4 mensen geen toegang tot deze essentiële levensbehoefte. Marie-Stella-Maris doneert dit jaar een recordbedrag van €541.572 aan schoon drinkwaterprojecten.

Cupra breidt betrokkenheid bij padelsport uit met nieuw partnership
Automerk Cupra verstevigt zijn positie in de Nederlandse padelsport door een driejarig partnership aan te gaan met de drie grootste padelaanbieders van Nederland: Peakz Padel, Plaza Padel en The Padellers. De samenwerking, die deze week werd bekrachtigd in de Cupra Garage Amsterdam, biedt zowel nieuwe als bestaande Cupra-rijders voordelen om de snelgroeiende sport maximaal te beleven.

EasyToys en Steffie Weterings: It's Playtime op het NK Padel
Erotiekretailer EasyToys heeft een sponsorovereenkomst gesloten met tweevoudig Nederlands padelkampioen Steffie Weterings. Tijdens het NK Padel, dat plaatsvindt van 19 tot en met 23 maart in Eindhoven, zal Weterings voor het eerst met het EasyToys-logo op haar shirt spelen.

Heineken sluit langdurig partnership met Ajax
Bierbrouwer Heineken wordt vanaf 1 juli 2025 de nieuwe Officieel Partner van AFC Ajax. Het Amsterdamse biermerk en de voetbalclub, beiden iconen van de hoofdstad, gaan een samenwerking aan die minimaal tien jaar zal duren.

Plus terug als Official Partner van de VriendenLoterij Eredivisie
Supermarktketen Plus wordt vanaf het seizoen 2025/’26 Official Partner van de VriendenLoterij Eredivisie. De samenwerking, die loopt tot en met de zomer van 2029, markeert een terugkeer van Plus als partner van de Eredivisie na eerdere samenwerkingen tussen 2005-2008 en 2011-2017.

Enterprise stuurt Ajax-fans op roadtrip naar Frankfurt
Supporters van Ajax maken kans op een exclusieve roadtrip naar Frankfurt, waar hun club op 13 maart speelt in de achtste finale van de UEFA Europa League. Enterprise Car Sharing & Rental biedt fans een volledig verzorgde ervaring rondom de cruciale uitwedstrijd tegen Eintracht Frankfurt.

Rabobank keert terug in het wielrennen
Rabobank heeft zijn nieuwe sponsorplannen gepresenteerd. De bank wordt partner van TeamNL en is vanaf komende zomer ook zichtbaar als een van de nieuwe sponsors van wielerploeg Team Visma-Lease a bike. De bank blijft ook verbonden aan de hockeysport als officieel partner van de KNHB.

ONVZ en KNHB verlengen samenwerking tot 2027
Zorgverzekeraar ONVZ en de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB) hebben hun partnership verlengd tot en met 2026. Met deze samenwerking willen beide partijen de mentale en fysieke gezondheid van hockeyers bevorderen en blessures helpen voorkomen. Olympisch kampioen Lars Balk blijft het gezicht van de samenwerking.

IOC sluit langdurig partnerschap met TCL
Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft een wereldwijd partnerschap gesloten met het internationale technologiebedrijf TCL, dat loopt tot 2032. TCL wordt hiermee de officiële wereldwijde partner van de Olympische en Paralympische Spelen op het gebied van huishoudelijke audiovisuele apparatuur en huishoudelijke apparaten.

ABN Amro verlengt sponsoring tennistoernooi
De bank verlengt voor de edities van het ABN Amro Open van 2026, 2027 en 2028. Dit gaat zowel om het ATP-tennistoernooi als het ITF-rolstoeltennistoernooi voor mannen en vrouwen.

A.S.R. hoofdsponsor Avond4daagse voor 4 jaar
A.S.R. en Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) gaan een partnership aan. Vanaf 2025 is A.S.R. de officiële hoofdsponsor van de Avond4daagse.

Wehkamp en Jantje Beton verlengen samenwerking
Wehkamp en Jantje Beton slaan opnieuw de handen ineen om veilige speelplekken te creëren voor kinderen in Nederland.

Hema en War Child halen bijna een half miljoen op met pyjama's
De jaarlijkse pyjama-actie van Hema en War Child heeft dit jaar € 494.327,55 opgebracht. Het bedrag is bij elkaar gebracht door de verkoop van speciale War Child-pyjama’s, sokken en snuggies, een stijging van 7% ten opzichte van vorig jaar. Deze toename betekent een extra € 35.000 voor de hulp aan kinderen die opgroeien in oorlogssituaties.

Nationale Opera & Ballet en Houthoff verlengen sponsoring
Advocatenkantoor Houthoff en Nationale Opera & Ballet hebben hun sponsorovereenkomst met drie jaar verlengd. Sinds 2018 is Houthoff hoofdsponsor van het culturele instituut, en met deze verlenging blijft het kantoor bijdragen aan de toegankelijkheid en kwaliteit van opera en ballet in Nederland.

Kunsthal Rotterdam en Nationale-Nederlanden versterken samenwerking
Nationale-Nederlanden (NN) en Kunsthal Rotterdam intensiveren hun succesvolle samenwerking die al sinds 2016 loopt. Vanaf 2025 treedt NN voor een periode van twee jaar op als hoofdpartner van de Kunsthal.

Grolsch en FC Twente verlengen sponsorschap voor 10 jaar
Koninklijke Grolsch blijft daarmee tot medio 2034 als sponsor én naamgever van het stadion verbonden aan de club.

Tim Knol wandel-ambassadeur Hersenstichting
De Hersenstichting verwelkomt singer-songwriter Tim Knol als ambassadeur van de Hersenstichting. In deze rol zet hij zich in om het belang van regelmatig bewegen onder de aandacht te brengen.

Tickets for Good nu ook in Nederland met steun van Robbie Williams
Tickets for Good, een social-profitorganisatie die zorgmedewerkers voordelig toegang biedt tot sport- en muziekevenementen, theaters en musea, is deze week geïntroduceerd in Nederland.

Els Dijkhuizen benoemd tot GCD Heineken Sponsorships
Els Dijkhuizen, voorheen Marketing Directeur bij Heineken Nederland, is per januari 2025 Global Communicatie Directeur Heineken Sponsorships geworden. Hier haar persoonlijke aankondiging.

Magnus Carlsen zet dresscode schaakmat
De Noorse schaakgrootmeester Magnus Carlsen heeft een initiële diskwalificatie omgezet in een nieuwe modesamenwerking met denimmerk G-Star.

Jaarlijkse Unox Nieuwjaarsduik afgelast vanwege slecht weer
Er wordt op Nieuwjaarsdag 2025 harde wind verwacht langs de Noordzeekust, in combinatie met een sterke stroming en hoge golven.

Droomruil: schilderij geruild voor Porsche Macan
Met de ruil van een schilderij uit het begin van de 20e eeuw voor een nieuwe, volledig elektrische Porsche Macan is de activatie Droomruil van Porsche Nederland voltooid.

Skil sponsor van Jonge Renner
De Jonge Renner, de wielervereniging die jong talent klaarstoomt voor de top, heeft Skil (elektrische klus- en tuingereedschappen) als nieuwe sponsor binnengehaald.

RTL partner SAIL 2025
RTL steunt SAIL als Presenting Partner in de publiekscampagne richting augustus 2025.

KPN is wederom hoofdsponsor van SAIL
In 2025 keert SAIL Nederland terug voor een driedubbel jubileum: de 10e editie en 50 jaar SAIL, tijdens de 750e verjaardag van Amsterdam.

Line-up Vrienden van Amstel is bekend
Vorige week waren Guus Meeuwis, Yves Berendse, Donnie, Marco Schuitmaker, Chef’Special en Pommelien Thijs al te zien tijdens een voorproefje van het evenement in café De Heeren van Aemstel in Amsterdam.

Picnic titelpartner van wielerploeg Team Picnic PostNL
Online supermarkt Picnic is vanaf komend seizoen de nieuwe titelpartner van wielerploeg Team Picnic PostNL. Met deze samenwerking treedt Picnic voor het eerst toe als sponsor in de professionele sportwereld. Het partnership met de Nederlandse UCI WorldTour-ploeg, geleid door teammanager Iwan Spekenbrink, loopt tot en met 2028.

Energiedirect en PSV brengen negende editie iconische kersttrui uit
De feestdagen staan voor de deur en voor PSV-fans betekent dat maar één ding: de terugkeer van de iconische PSV-kersttrui. Voor het negende jaar op rij brengt Energiedirect de geliefde rood-witte trui op de markt.

Eredivisie wordt VriendenLoterij Eredivisie
De Eredivisie heet bij aanvang van seizoen 2025/‘26 de VriendenLoterij Eredivisie.

Gehandicaptensport blij met donatie Hyundai
Hyundai Motor Nederland heeft een cheque van € 32.797,20 overhandigd aan Gehandicaptensport Nederland.

Voetbalcoach Jurgen Klopp merkambassadeur Mediamarkt
Voormalig Liverpool FC-coach Jürgen Klopp is sinds deze week zowel in Nederland als in andere landen te zien in de nieuwe feestdagencampagne van de elektronicaretailer.

ASML en Van Gogh Museum verlengen samenwerking
ASML en het Van Gogh Museum hebben hun samenwerking met vier jaar verlengd.

Van Gogh Nationaal Park en streekboeren lanceren foodlabel
'Brabanders kunnen hun omgeving mooi eten', wordt gesteld. Met producten van het landschapslabel dat het Van Gogh Nationaal Park (VGNP) – het jongste nationale park van Nederland – op dinsdag 4 december met boeren uit het gebied gaat introduceren, moet dat lukken.

Rijksmuseum lanceert Collectie Online
800.000 kunstwerken op hoge resolutie, 500.000 boeken en 800 meter documentatie op één plek. Het Rijksmuseum lanceert Collectie Online, een nieuw platform dat de collectie van het Rijksmuseum nog toegankelijker maakt.

Chocomel officieel eventpartner langebaanschaatsen
Chocomel verbindt zich voor twee seizoenen aan alle nationale en internationale langebaan-schaatswedstrijden.

Haleon nieuwe projectpartner Mauritshuis
Haleon, dat merken voor consumentengezondheid maakt zoals Sensodyne, Voltaren en Advil, is de nieuwe projectpartner van het Mauritshuis.

Hema Merk van het Jaar tijdens uitreiking Grand Prix Content Marketing
De Hema is gekozen tot Merk van het Jaar, zo bleek tijdens de feestelijke uitreiking van de Grand Prix Content Marketing. StudioM werd Bureau van het Jaar en de Originaliteitsprijs ging naar de #ModTheVeg-campagne, een co-productie van Knorr en The Invaders, met als doel groenten populair te maken onder jongeren via gaming.

Nationaal Jenevermuseum Schiedam focust op drank en kolonialisme
Het Nationaal Jenevermuseum in Schiedam presenteert van zaterdag 30 november 2024 tot en met zondag 16 maart 2025 de tentoonstelling Bittere Erfenis: Drank en Kolonialisme, waarin de rol van drank in de Nederlandse koloniale geschiedenis centraal staat.

Hema steunt War Child met “limited edition” pyjama’s
Voor het vierde jaar op rij werkt Hema samen met War Child om geld in te zamelen voor kinderen die opgroeien in oorlogsgebieden. De winkelketen verkoopt een “limited edition” pyjama, die zowel online als in de fysieke winkels beschikbaar is.

Trust nieuwe official partner KPN eDivisie
Trust is de nieuwe Official Partner van de KPN eDivisie, de professionele EA Sports FC-competitie. Als officiële partner is Trust op verschillende manieren zichtbaar tijdens het achtste seizoen van de KPN eDivisie, dat op 5 november gestart is.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Van kantine tot klimaatneutraal01-04-2025
- Topschaatser Marijke Groenewoud:... 31-03-2025
- Adyen Giving haalt 25 miljoen euro... 28-03-2025
- Marie-Stella-Maris steunt Wereld... 21-03-2025
- Cupra breidt betrokkenheid bij... 14-03-2025
- EasyToys en Steffie Weterings: It's... 13-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center