Jumbo stelt gezin centraal in reclamecampagne
- Food-en-retail
- 7 okt 2013 @ 09:56
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - DoelgroepMarketing
- 7 okt 2013 @ 09:56
- Redactie Food en Retail
Jumbo Supermarkten is met haar bekende "Hallo Jumbo"-campagne een nieuwe fase in gegaan. In de nieuwe campagne wordt een speciaal gecaste familie aan Nederland gepresenteerd.
De supermarktketen ziet de campagne als een nieuwe stap in de eigen bedrijfsstrategie. Waar in het verleden met name de komst van de vele nieuwe Jumbo’s centraal stond, gaat Jumbo nu de kracht van de unieke formule extra benadrukken.
Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten: 'De afgelopen jaren was Jumbo’s focus vooral gericht op het veroveren van Nederland. Dat heeft geleid tot een spectaculaire groei van ons merk. Daarom is nu het moment gekomen ons meer te gaan richten op het benadrukken van onze unieke formule van de beste service, het grootste assortiment en de allerlaagste prijs. Want dat is uiteindelijk het bijzondere dat Jumbo de Nederlandse consument te bieden heeft. In onze nieuwe campagne vragen we daar op geheel eigen wijze aandacht voor.'
In de Jumbo-campagne wordt een nieuwe familie geïntroduceerd. De bekende acteurs Maike Meijer (Toren C) en Frank Lammers (De dominee) vormen samen met hun drie kinderen een familie waarin iedereen zich moet gaan herkennen.
Matthijs Moeken, directeur Marketing van Jumbo Supermarkten: 'Deze familie is zoals menig andere familie. Met een moeder die de wijste is, een vader die af en toe het vierde kind blijkt te zijn. Een puberzoon die niks wil, een dochter van ‘tut-tut-tut’ en een nakomertje. Ze doen hun boodschappen bij Jumbo omdat het de fijnste supermarkt is voor gezinnen. Ze hebben er alles, veel vers, veel A-merken, en toch de laagste prijzen. En je wordt er oprecht vriendelijker behandeld. Wie zegt daar nou geen hallo tegen?'
Voor de campagne heeft Jumbo het reclamebureau Alfred aangetrokken. De campagne is op woensdag 2 oktober met een teasercampagne van start gegaan.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi start 'Waar liggen de eieren'
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Hema lanceert campagne Het Thuistoilet tegen wc-tekort op...
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
- Retailmedia: La Place lanceert app... 18-04-2025
- Waarom chocolade met Pasen meer is... 17-04-2025
- 'Broodjes van Sam en Joris'... 17-04-2025
- Primark leert jongeren naaien17-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management