AB Inbev eist heropening horeca in België

AB Inbev eist heropening horeca in België
  • Food-en-retail
  • 22 feb 2021 @ 10:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

's Werelds grootste brouwerij AB Inbev eist van de Belgische regering dat cafés en restaurants er vanaf 1 april 2021 weer open gaan. En dat is geen grapje.

De horecagelegenheden in België zijn al 130 dagen gesloten. AB Inbev verwacht dat de Belgische regering deze week beslist over de heropening van de horeca. 'Het is genoeg. De horeca, de toeleveranciers en de brouwerijen staan onder enorme financiële druk. Het is nu of nooit, we moeten op 1 april de horeca terug opendoen, op een veilige manier' citeert het AD.

Breng de horeca weer tot leven
In België is 1 april geen datum om grapjes te maken. Maar in 2021 een dag om eindelijk te heropenen. Bij de heropening mag volgens AB Inbev, dat circa 10.000 cafés van bier voorziet, geen onderscheid gemaakt worden tussen cafés en restaurants. 'De brouwers en toeleveranciers moeten produceren, vervallen producten in de kelders van de horecazaken moeten worden opgehaald, nieuwe producten moeten geleverd worden en bierleidingen moeten schoongemaakt worden', aldus de geagiteerde brouwer.
(PvWK, bron: AD; foto: Pexels)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken