Renault presenteert Hippie Caviar Motel

Renault presenteert Hippie Caviar Motel
  • Food-en-retail
  • 24 aug 2022 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ShowroomtrafficMarketing

Renault begint aan een nieuw hoofdstuk in de sector 'vans' en spacewagons, inhakend op de roadtrip-trend, met het model 'Hippie Caviar Motel'. Deze variant is ontworpen rond het chassis van de nieuwe Renault Kangoo E-Tech Electric.

De volledig elektrische, eigenaardig genaamde conceptcar is gemaakt van gerecyclede materialen en past volgens Renault 'naadloos in de natuurlijke omgeving'. Hij zal in september onthuld worden op de IAA Transportationbeurs in Hannover op 19 september 2022.

Basiskamp
Deze opvolger van de variant 'Hippie Caviar Hotel'-auto wil volgens de Franse makers tegemoet komen aan 'het groeiende verlangen naar reizen en mogelijkheden om de natuur te bewonderen, terwijl je geniet van het comfort en de voorzieningen van een 5-sterrenhotel'. In dit concept past ook het nieuwe Renault-model Trafic SpaceNomad, de eerste omgebouwde bestelwagenversie die rechtstreeks uit de catalogus beschikbaar is en die in juli 2022 op de markt kwam. Conceptcar Hippie Caviar Motel, ook een aangepaste bestelwagen uit eigen stal, wil volgens Renault daarnaast een 'veelzijdige en levendige schuilplaats bieden voor avontuur- en sportliefhebbers die dol zijn op grote open ruimtes en op spanning.' Met andere woorden een soort basiskamp voor autonome avonturiers, dat met een bereik van 285 kilometer en een snel oplaadbare accu elke bestemming makkelijk ontsluit.

Aan de stekker
'Het imperiaal kan ski's bevatten en laat voldoende ruimte over voor een enorm panoramisch dak om van de sterren te genieten nadat de bank is neergeklapt tot een comfortabel bed.' Daarnaast zijn allerlei mileuvriendelijke andere snufjes ingebouwd en zit hetde conceptcar stampvol hergebruikt materiaal. Deze luxe 'van' sluit aan op de trend om er zelf met een busje op uit te trekken, een reisstijl die populairder werd tijdens de lockdowns. Dat onafhankelijke 'roadtrippen' viel velen goed in de smaak, ook in Nederland. Campers en kleinere auto's en busjes met slaap- en kookmogelijkheid zijn inmiddels niet aan te slepen, verhuur apps beleven gouden tijden. Renault zag een gat in de markt en wil dit gat nu met deze luxe editie vullen. 'Home wild home', luidt de marketingslogan van dit Hippie Caviar Motel. En als u slaapt gaat de auto aan de stekker.
(PvWK)

Meer info staat hier

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken