Samenwerking De Koffiejongens en Marie-Stella-Maris: giftset voor nieuwe abonnees
De Koffiejongens en Marie-Stella-Maris werken samen om de decembermaand voor nieuwe abonnees van De Koffiejongens mooier te maken. Zij krijgen een giftset van Marie-Stella-Maris.
Kerst 2024: Smyths X Accenture Song
Bij MarketingTribune volgen we gewoontegetrouw de opvallendste nationale en internationale kerstcommercials. Dit keer de kerstcampagne van Smyths Toys Superstores. Smyths? Ja Smyths, de Ierse speelgoedketen die recent de deuren opende in Nederland.
Kees van der Spek killt de smaak van Stëlz
In navolging van de campagne ‘Stuur je Smaak’ lanceert producent van hard selzer Stëltz een nieuwe campagne: ‘Kill de Smaak’ met Kees van der Spek in de hoofdrol. Het publiek kan kiezen welke smaak verdwijnt om plaats te maken voor een nieuwe smaak.
#Nietinmijnstad-actie tegen haat gaat viraal
'Zet gewoon op TV', suggereerde iemand aan medebedenker Victor Knaap om de film #nietinmijnstad te promoten. 'Niet nodig', was het antwoord. De spontaan gemaakte campagne na de recente racistische rellen in de hoofdstad gaat namelijk al viraal op socials als Linkedin, Insta en Facebook.
Stiva ontwerpt alcoholtest voor influencers
De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie Stiva heeft een tool ontworpen om te controleren of influencers zich op social media aan de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken houden. Uit de eerste resultaten blijkt dat influencers zich daar grotendeels aan houden.
Jumbo brengt innovatie in heropende Foodmarkt Breda
Vandaag opent Jumbo Supermarkten de compleet vernieuwde Jumbo Foodmarkt in Breda. Ruim elf jaar na de opening in maart 2013 van deze allereerste Jumbo Foodmarkt, wil de supermarktketen hiermee tonen 'opnieuw het verschil te maken in versbeleving en smaak'.
Advertentieverkoop FilmBox vanaf februari 2025 via Ad Alliance
Ad Alliance en Canal+ zijn overeengekomen dat de advertentieverkoop van tv-zender FilmBox in Nederland vanaf februari 2025 via Ad Alliance verloopt.
Minister wil verlenging concessie publieke omroep met twee jaar
Minister Eppo Bruins (Cultuur en Media) wil de huidige concessieperiode van de landelijke publieke omroep met twee jaar verlengen. Hiervoor is een wetswijziging nodig. De huidige periode loopt tot en met 2026.
Women Inc. lanceert vervolgcampagne op Bloed, Zweet en Tranen
In Nederland wordt maandelijks 1 op de 8 mensen geconfronteerd met menstruatiearmoede. Daarom start Women Inc. een donatiecampagne om menstruatiearmoede tegen te gaan.
Haleon nieuwe projectpartner Mauritshuis
Haleon, dat merken voor consumentengezondheid maakt zoals Sensodyne, Voltaren en Advil, is de nieuwe projectpartner van het Mauritshuis.
[column] De merken-uitverkoop is begonnen bij Unilever
Focus is de nieuwe kernstrategie van grote bedrijven zoals Unilever. Grote en succesvolle merken zoals Magnum, Ben & Jerry, Ola, maar nu ook Unox en Conimex worden in de etalage gezet door Unilever. De inzet is om minder merken in de company kerstboom te hebben hangen en daardoor meer focus op de ontwikkeling van de merken die mogen blijven. Anders gezegd als de groeipotentie te laag is en/of de winstbijdrage te laag is, staat het merk al rap in de etalage.
Kidiyo lanceert Kickstarter-campagne om kinderen bij de natuur te brengen
Leerplatform Kidiyo heeft een Kickstarter-campagne gelanceerd met om jonge kinderen te inspireren natuurhelden te worden.
Gamma komt met Eerste Hulp Bij Isoleren-toolkit om isoleren te promoten
Gamma spoort consumenten aan zelf een start te maken met de isolatie van hun huis. Dat doet de bouwmarkt met de campagne “Isolatie op locatie”. Onderdeel van de campagne is de Eerste Hulp Bij Isoleren-toolkit.
Bewustwordingscampagne moet begrip kweken voor post-covid
PostCovid NL is de bewustwordingscampagne “Begrip helpt” gestart, een nationale campagne die aandacht vraagt voor de meer dan 450.000 Nederlanders die leven met post-covid, waarvan 90.000 zeer ernstige klachten ervaren.
Ziggo en Netflix lanceren Netflix en Ziggo Sport Totaal
Met een gezamenlijke reclamecampagne introduceren Ziggo en Netflix een nieuwe 'bundel' met live sport en entertainment: het Netflix & Ziggo Sport Totaal-pakket.
PostNL lanceert decemberzegels met roodborstjes: teken van hoop
PostNL brengt in 2024 sfeervolle decemberzegels waarop roodborstjes prijken. Ze zijn ontworpen door illustrator Marieke Ruts. De tien bijzondere taferelen op de postzegels brengen volgens de makers een boodschap van hoop en warmte voor de feestdagen.
HQ voormalige ijsdivisie Unilever naar Amsterdam
Unilever neemt in Europa afscheid van een stuk minder mensen dan het eerder zei. De Europese ondernemingsraad van het levensmiddelenconcern heeft tegen persbureau Reuters gezegd dat er nog maar zo'n 1700 mensen weg hoeven, in plaats van de eerder gemelde 3200.
Better Places lanceert online campagne voor duurzaam reizen
Reisorganisatie Better Places lanceert in samenwerking met bureau Gardeners een online campagne getiteld ‘All-exclusive’ als alternatief voor en met een knipoog naar het welbekende all-inclusive reizen.
187 AH to go's vieren verjaardag
'Koekje meneer?' De vaste medewerker bij AH to go op Amsterdam Centraal deelt stroopwafels uit wegens het 25-jarig bestaan vandaag van de retailformule. Rob Heesen (Albert Heijn): 'We blijven we ons richten op verdere groei en uitbreiding.'
Dr. Oetker bakt voor Stichting Jarige Job
Om de samenwerking tussen Dr. Oetker en Stichting Jarige Job te bekrachtigen hebben EssenceMediacom en StudioM in co-creatie met Talpa Network de campagne 'Bakken met Bizzey' gelanceerd.
“Do Tell” winnaar PIM Marketingliteratuurprijs 2024
De PIM Marketingliteratuurprijs van Platform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar Do Tell van Bart Lombaerts, Ann Maes, Frederik Picard & Chris Van Gils. De prijs voor de Bewustmaker 2024 gaat naar Empathie werkt van Bart de Leeuw & Mieke Fonck.
'Brabant herinnert' staat stil bij 80 jaar vrijheid en lanceert podcast
Initiatief Brabant herinnert start via alle streamingsdiensten de nieuwe podcast ‘Studio Herinner de Podcast’, waarin presentator Ralph de Boer in gesprek gaat met jongeren en experts over vrijheid en onvrijheid, hoe zij die verhalen met zich meedragen en hoe deze herinneringen van invloed zijn op hun leven.
Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt rondreis door Nederland
De opvallende, kleurrijke opblaasbioscoop van Cinekid gaat op tour langs scholen die zijn aangesloten bij het Jeugdeducatiefonds. Dit zijn scholen waarbij zeker de helft van de kinderen onder de armoedegrens leeft.
CMO in het diepe: Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
De Koffiejongens, de luis in de pels van de koffiegrootmachten. Het duurzame koffieabonnement dat koffiedrinken niet alleen makkelijk moet maken, maar dat ook respect toont voor milieu en de koffiebonenboer. Op de koffie bij head of marketing Bram van IJsel Smits en pratend over positief merkactivisme, mediagebruik, expansie, doelgroepen en marketinguitdagingen. ‘Een uitdaging vind ik vooral hoe je de kernboodschap van je propositie kunt blijven vernieuwen.’
[onderzoek] ‘Kremlin-propaganda beïnvloedt het Europese publiek’
Promovendus Aiden Hoyle van de Universiteit van Amsterdam onderzocht de werking en effecten van Russische staatspropaganda. Hij vond bewijs dat bepaalde narratieven vanuit het Kremlin daadwerkelijk meetbare invloed hebben op publiek in Europa.
HomeExchange lanceert "Be My Guest": ruil je woning met die van een influencer
Het wereldwijde platform voor woningruil HomeExchange start de campagne "Be My Guest". Influencers uit verschillende landen nodigen hun volgers uit om van woning te ruilen.
Blokker failliet verklaard door Rechtbank Amsterdam
De bewindvoerders van Blokker hebben bij de Rechtbank in Amsterdam omzetting van de op 4 november 2024 toegekende surseance van betaling naar faillissement gevraagd. De Rechtbank heeft dat faillissement inmiddels uitgesproken.
Pearle focust op jongeren in nieuwe campagne
Opticienketen Pearle heeft een nieuwe digitale campagne gelanceerd, specifiek gericht op jongeren. De campagne bestaat uit een serie korte video’s met de boodschap: “Bij iconische momenten hoort een iconische bril, zo maak je het helemaal jouw moment.”
7 vragen aan Jojanneke Meewis van ASML over employer branding: 'Doelgroeponderzoek is altijd het startpunt'
Neerlands trots hightechbedrijf ASML, voortgekomen uit Philips en gevestigd in Veldhoven, vindt employer branding dusdanig belangrijk dat Jojanneke Meewis er head of employer brand communications Europe is: ‘Wij richten ons voornamelijk op landen en regio’s waar onze doelgroep zich bevindt en waarvan wij weten dat er een verhuisbereidheid naar Nederland is.’
Hema Merk van het Jaar tijdens uitreiking Grand Prix Content Marketing
De Hema is gekozen tot Merk van het Jaar, zo bleek tijdens de feestelijke uitreiking van de Grand Prix Content Marketing. StudioM werd Bureau van het Jaar en de Originaliteitsprijs ging naar de #ModTheVeg-campagne, een co-productie van Knorr en The Invaders, met als doel groenten populair te maken onder jongeren via gaming.
Red Bull zet in op gaming met YouTube-serie Xceptional Player
Qucee, Red Bull en gaming for brands-agency The Invaders lanceren Red Bull Xceptional Player (XP), een nieuwe show op YouTube waarin twaalf bekende creators de strijd met elkaar aan gaan.
Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
De 13 publieke omroepen in Nederland zijn de gezamenlijke campagne “De plek van ons allemaal” gestart. Met de campagne, bestaande uit ruim 100 herkenbare en bepalende fragmenten, willen de omroepen zich scherper profileren.
Campagne BrightPensioen wijst consumenten op invloed pensioenkosten
Met de campagne “Onder de streep” wil BrightPensioen consumenten wijzen op de grote verschillen in wat je onder de streep overhoudt aan opgebouwd pensioen bij de verschillende spelers in de markt.
Campagne Artemis Academie promoot nieuwe lesmodules
Private hogeschool Artemis Academie lanceert een campagne om nieuwe lesmodules te promoten, zoals creatieve conceptontwikkeling en actuele technologieën zoals Artificial Intelligence.
Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart: “Wat geef jij?”
De VVV Cadeaukaart claimt ‘het domein van geven’ met de nieuw merkcampagne “Wat geef jij?”
ACM start waarschuwingscampagne tegen betaalde opzegdiensten
Met de slogan “Pas op voor opzegdiensten! Opzeggen doe je zelf” waarschuwt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) voor betaalde opzegdiensten.
Kaliber ontwikkelt nieuwe merkcampagne BNNVara
Publieke omroep BNNVara heeft afgelopen zaterdag bij de seizoenstart van het populaire programma Even tot hier haar nieuwe merkcampagne gelanceerd. Met de boodschap ‘Programma’s maken die binnenkomen’ laat de omroep zien wat programma’s als Boerderij van Dorst, Over Mijn Lijk en Je Zal Het Maar Hebben met je doen als kijker.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 7 vragen aan Jojanneke Meewis van ASML over employer branding:...
- Belastingdienst wordt niet leuker, wel duidelijker
- DOSSIER DATABASED MARKETING Marketeers op stelling
- “Do Tell" winnaar PIM Marketingliteratuurprijs 2024
- [column] Cringe of cool?
- ACM start waarschuwingscampagne tegen betaalde opzegdiensten
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events