Biografie Sinds april 2009 werk ik als beeld- en eindredacteur voor MarketingTribune. Daarnaast ben ik ook redacteur van onze mooie titel, zowel voor print als site en events.
Nanny Kuilboer


Claire van Beek (Moodiesundies): 'Vrouwen met vaste routines overtuigen, triggerde mij'
Claire van Beek van menstruatie-ondergoed Moodiesundies reageert voor aflevering 122 van onze online rubriek ‘Mijn Marketing’ op een aantal steekwoorden: ‘De context waarin je zichtbaar bent, is minstens zo belangrijk als de zichtbaarheid zelf.’

Warc Effective 100: Lange termijn loont
De Warc Effective 100 maakt het trio compleet na de Creative 100 en de Media 100. ‘Stukje van mij’ van KPN en Dentsu Creative scoort hoge ogen en mede daardoor klimt Nederland van plek 41 naar 25.

Bart Vermeulen van AH: 'Retailmedia werkt merkversterkend en is essentieel in een crossmediale strategie'
Bart Vermeulen is Manager Media Performance & Audiences bij AH Retail Media Services en een van de sprekers tijdens Nima Marketing Day. Een korte kennismaking.

Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes en print doen het goed
De Warc Media 100 is het overzicht van de meest bekroonde mediacampagnes en mediabedrijven met een Costa Ricaans pareltje op de eerste plek in de categorie Campagnes. Een van de belangrijkste thema’s dit jaar is de kracht van print en Nederland stijgt van plek 37 naar 30.
![[onderzoek] 'Gaming krachtig medium binnen marketingcommunicatie'](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] 'Gaming krachtig medium binnen marketingcommunicatie'
GroupM heeft in samenwerking met Memo2 en Amazon (Twitch), Azerion en Digital Turbine onderzoek gedaan naar in-gaming advertising en de effectiviteit van de verschillende advertentieformaten: ‘Gaming ads zijn even effectief zijn als video-on-demand en interactieve branded mini-games genereren meer impact dan non-interactieve creaties binnen hetzelfde advertentieformaat.’

Warc's Creative 100: Heineken stijgt 3 plaatsen naar plek 2
Het overzicht van ‘s werelds meest bekroonde creatieve campagnes en bureaus vormt een jaarlijkse bron van inspiratie en een benchmark voor de creatieve industrie. Sport blijkt de ultieme verbinder. Het merk Heineken stijgt 3 plaatsen naar plek 2, Nederland stijgt van plek 25 naar plek 14.
![[onderzoek] Bijna 40 procent Nederlandse vrouwen overweegt eigen bedrijf te starten](/templates/img/lazyload.gif)
[onderzoek] Bijna 40 procent Nederlandse vrouwen overweegt eigen bedrijf te starten
In het kader van International Women’s Day op zaterdag 8 maart 2025 heeft Mastercard wereldwijd onderzoek gedaan naar vrouwelijke ondernemers. Ondanks een sterke ondernemersgeest ervaren Nederlandse vrouwen nog altijd meer obstakels dan mannen.

'My name is Bezos, Jeff Bezos'
Mark Ritson maakt zich zorgen. De marketingprofessor vreest voor het leven van James Bond nu hij in handen is gekomen van ‘kale slechterik’ Jeff Bezos.

Anders Hagh, CEO Salling Group: 'Wij maken het makkelijker om Europese merken te kopen'
Salling Group is de grootste retailgroep van Denemarken en bedient 12 miljoen klanten per week. Het bedrijf heeft supermarkten in drie landen, maar ook webshops, warenhuizen, koffiebars, restaurants en een landelijke maaltijdboxleverancier. Op LinkedIn neemt CEO Anders Hagh stelling tegen de voorgenomen boycot van Europese producten door Amerika.

Zeeman maakt reclame voor andermans kleding
Vintage is hot en Zeeman speelt daar in een nieuwe campagne op in door reclame te maken voor tweedehands kleding en tegelijker tijd de eigen basics te promoten.

Rabobank keert terug in het wielrennen
Rabobank heeft zijn nieuwe sponsorplannen gepresenteerd. De bank wordt partner van TeamNL en is vanaf komende zomer ook zichtbaar als een van de nieuwe sponsors van wielerploeg Team Visma-Lease a bike. De bank blijft ook verbonden aan de hockeysport als officieel partner van de KNHB.

OOH-aanbieders doneren schermruimte aan Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel
Global en JCDecaux stellen dit jaar gratis restruimte beschikbaar voor de mediacampagne van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel die plaatsvindt van 3 tot en met 9 maart 2025.

Magioni lanceert campagne 'For the love of good food'
Magioni, van de pizzabodems en pancakes op basis van groente, lanceert in samenwerking met bureau The Creative Shopping Center een nieuwe campagne: For the love of good food.

Culture Report 2025: '63 procent van Gen Z zegt dat algoritme hen beter kent dan hun vrienden'
De 3e editie van het Culture Report editie 2025 van socialmediabureau For You Agency is nu beschikbaar. For You Agency richt zich op generational marketing, waarbij de cultuur binnen de doelgroep centraal staat.

Kim van Drie van Hands Off: 'Het gedrag van mensen heeft mij altijd gefascineerd'
Kim van Drie is Marketing Manager bij duurzaam en plantaardig chocolademerk Hands Off. In aflevering 121 van ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Onze missie is om chocolade te maken waar de aarde niet van smelt.’

Reünie PMS Frans van Mierisstraat op 11 maart 2025
Prins, Meijer, Stamenkovits & van Walbeek (PMSvW), opgericht in 1978, was een van de meest succesvolle reclamebureaus in de jaren tachtig en vroege jaren negentig, het gouden tijdperk van de reclame. Hoogste tijd voor een reünie moeten initiatiefnemers Ramon Kragtwijk en Chris Vannitsem gedacht hebben. Het idee neemt inmiddels een Project X-achtige vorm aan.

Slapen in Hotel Ikea op Wereldslaapdag
Op vrijdag 14 maart - tijdens Wereldslaapdag - krijgen Ikea-klanten de kans om te overnachten in een van de Ikea-vestigingen in Nederland.

Onderzoek: Podcast verschuift naar video
Podcasts worden steeds populairder op cultureel en politiek gebied, maar de adverteerders volgen niet. Volgens het laatste ‘Global Ad Trends’-rapport van Warc Media, 'Podcast media sets sights on video boom', proberen uitgevers en platforms dit aan te pakken door verder te kijken dan alleen audio, met een grotere focus op makers en videocontent.

Nieuw onderzoek naar merkwaarde als aanjager van commercieel succes
In samenwerking met meerdere partners lanceert Warc nieuw onderzoek naar effectiviteit: ‘The Multiplier Effect - a CMO’s guide to brand building in the performance era’.

Inzenden voor Communicatieprijs Brabant 2025 geopend
De 27e editie van de Communicatieprijs Brabant is van start gegaan met lichtprojecties in vier Brabantse steden. Deze regionale vakprijs voor communicatieprofessionals roept bureaus, opdrachtgevers en zelfstandigen op om hun beste werk van 2023 en 2024 in te zenden.

Jacky van Dijk van Pringles: 'Focus is goud'
Jacky van Dijk is Activation Brand Manager Benelux bij Kellanova op het merk Pringles. Voor aflevering 120 van Mijn Marketing reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Met deze campagne versterken we onze positie als dé snack voor gamers.’

Eduard Verbaarschot van Duinrell: 'Voor een marketeer anno 2025 is het ontzettend belangrijk om multi-inzetbaar te zijn'
Marketeer Eduard Verbaarschot produceert dagelijks video’s voor TikTok en YouTube. Voor aflevering 119 van ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘Toen ik 16 was wist ik al dat ik wilde werken voor een sterk merk met een duidelijke identiteit.’

Primark lanceert adaptive collectie
Adaptive betekent ontworpen om te voldoen aan uiteenlopende behoeften. De collectie bevat 49 bestsellers uit de reguliere mannen- en vrouwenlijn en is ontwikkeld in nauwe samenwerking met mensen met een beperking. De ontwerpen zijn van de hand van de Engelse Victoria Jenkins.

Marketeers op stelling #1 2025
‘Marketeers en ethiek. Tja...’, verzuchtte Rob Revet toen ik hem de stelling voorlegde. En inderdaad, het blijft een heikel onderwerp, maar we kunnen er niet omheen, als marketeers en mediaconsumenten houden we mede social media in stand, met verslaving en, niet te vergeten, de verspreiding van nepnieuws en de bijbehorende polarisatie als gevolg. Goed om hier aan het begin van een vers jaar weer eens over na te denken.

Sanne Beijer-ten Voorde van Villa for You: 'Soms moet je durven vertrouwen op je onderbuikgevoel'
Sanne Beijer-ten Voorde is Marketing Manager bij Villa for You. In aflevering 118 van de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Ik zie marketing als een avontuur’.

Onderzoek: aantal gebruikte social platformen daalt, gebruik intensiever
Uit de 15e editie van het Nationale Sociale Media Onderzoek van Newcom blijkt dat het gebruik van social media daalt van 2,4 naar 2 platformen, maar het gebruik is wel intensiever.

Lisa Klein Molekamp-Melsen van Vitakraft: 'Te gek als je als merk iets voor een mens kunt betekenen'
Lisa Klein Molekamp-Melsen is Marketing- & Communicatiemanager bij Vitakraft Benelux. Voor de 117e aflevering van ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Ik moet elk jaar de grens over, anders word ik onrustig.’

Pringles lanceert nieuwe campagne in samenwerking met Super Mario
In 2025 wordt Super Mario Bros 40 jaar en de onder gamers geliefde snack Pringles is een samenwerking aangegaan voor een campagne geïnspireerd op de gamingcultuur uit de jaren negentig. Daarnaast daagt Pringles fans uit om de limited edition Mystery-smaak te raden met kans op een Nintendo-console en Nintendo-punten.

Lazy Vegan lanceert nieuwe stijl en mascotte
De kant-en-klare plantaardige diepvriesmaaltijden van Lazy Vegan zijn inmiddels bij alle grote Nederlandse supermarkten verkrijgbaar en dit viert het merk met een rebranding en landelijke reclamecampagne.

Ministerie van Justitie en Veiligheid lanceert NL-Alert-campagne
In de eerste campagne van NL-Alert door Roorda Reclamebureau, speciaal gericht op jongeren, hamert het Ministerie van Justitie en Veiligheid erop ook anderen te informeren als je een NL-Alert ontvangt.

Chadli Hachani van TopParken: 'Als organisatie hebben we familiegevoel als kernwaarde'
Chadli Hachani is Marketing Manager bij TopParken. Voor aflevering 116 van ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal kakelverse steekwoorden. ‘Let bij de werving van mensen al op de normen en waarden van die persoon.’

Ebro Foods lanceert campagne voor Lassie Haverrijst
Ebro Foods Nederland heeft in samenwerking met Revitalize een campagne gelanceerd voor de introductie van Lassie Haverrijst. Abovo Media bedacht de bijbehorende mediastrategie.

TopParken introduceert Bob de Topmanager met nieuwe campagne
TopParken is gestart met een campagne waarin Bob de Topmanager wordt geïntroduceerd. Hij gaat tot in het extreme om ervoor te zorgen dat het zijn gasten aan niets ontbreekt. Bob maakt zijn opwachting gedurende de gehele klantreis van TopParken.

Soundlogo top-30: 'Dat is het lekkere van Albert Heijn' op 1
Het soundlogo van Albert Heijn ‘Dat is het lekkere van Albert Heijn’ scoort het hoogst op herkenbaarheid en onderscheidenheid in het onderzoek naar de prestaties van soundlogo’s uitgevoerd door sonic branding agency Tambr in samenwerking met Talpa Media en neuromarketingbureau Unravel Research. 'En dat voor die prijs' van Jumbo volgt op de voet.

Albert Heijn en TBWA\Neboko winnen 'December Commercial Competitie 2024'
Commercialreview.nl heeft voor de ‘December Commercial Competitie 2024’ twaalf decembercommercials voorgelegd aan een panel, die de commercials hebben beoordeeld op zes categorieën. Per commercial hebben minimaal 250 respondenten acht vragen beantwoord. Albert Heijn en TBWA\Neboko winnen en ook Hotel L'Amour gooit hoge ogen met plek 2 en 3.

Onderzoek naar goede voornemens werkend Nederland
Uit het jaarlijkse ‘Nieuwjaarsonderzoek’ door Panelwizard in opdracht van pensioenaanbieder BeFrank blijkt dat bijna de helft van de werknemers het belangrijk vindt dat hun organisatie duurzaam is en de komende vijf jaar meer prioriteit geeft aan duurzame initiatieven.
- SponsoringNieuws Topschaatser Marijke Groenewoud:...Nieuws Adyen Giving haalt 25 miljoen euro...Nieuws Marie-Stella-Maris steunt Wereld...Nieuws Cupra breidt betrokkenheid bij...Nieuws EasyToys en Steffie Weterings: It's...Nieuws Heineken sluit langdurig partnership...
- AlgemeenWeblog [column] Elon met het handjeNieuws Marktonderzoekbranche groeit verder...Nieuws KVA vraagt Google om betere...Weblog [column] Schaam je!Nieuws ABN Amro en DGTL lanceren DGTL...Nieuws Apple uitgeroepen tot 'Creative...
- B2BNieuws De marketingtransfers van week 12,...Weblog [column] Heeft jouw merk voldoende...Nieuws De marketingtransfers van week 11,...Weblog [column] De ondergang van...Nieuws Edward Knol nieuwe Managing Director...Nieuws Wim Creative Agency neemt David...
- BureausNieuws Ten Dam, Snellenberg en Sonak...Nieuws Leidse Schouwburg - Stadsgehoorzaal...Nieuws Defensie lanceert...Nieuws Gardeners breidt diensten uit met...Nieuws SAN ABC Accenten 2024 longlist bekendNieuws Warc Effective 100: Lange termijn...
- ContentmarketingNieuws [BCE25] Van social reach naar...Weblog [column] Waarom marketing meer kunst...Nieuws [BCE2025] Branded content die écht...Nieuws Boekenbranche gaat los op BoekenweekNieuws NRC geeft abonnees toegang tot The...Weblog [column] Aspiratie - de vergeten...
- DesignWeblog [column] De stad is het merkNieuws New Dutch Wave organiseert tour naar...Weblog [column] Waarom geluid blijft hangenNieuws Shebang komt met nieuwe kaart...Nieuws ADCN stelt nieuw Creative Board aan Nieuws Philips lanceert OneUp elektrische...
- Food en RetailNieuws Jumbo start campagne 'Pasen maak je...Weblog [column] 4 strategieën met jouw...Nieuws Nescafe presenteert opmerkelijke mix...Nieuws Circana Merken Top 100: 'Positie...Nieuws Claire van Beek (Moodiesundies):...Nieuws Hans im Glück opent eerste...
- MediaNieuws AMMA 2025: Genomineerden bekend!Nieuws KNGF Geleidehonden viert 90 jaar...Nieuws José Rozenbroek nieuwe...Nieuws Hema en Kika grote winnaars Ster...Nieuws Screenforce lanceert SpotDeli:...Nieuws Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes...
- Online MarketingWeblog [column] Alles wat je moet weten...Nieuws Bastian Verhulst - opperhoofd TikTok...Nieuws Spotlight: adverteren binnen Track &...Nieuws Vluchtelingenwerk Nederland en KLM...Weblog Marketingfacts FocusNieuws Think Yellow is Google Premier...
- SponsoringNieuws Topschaatser Marijke Groenewoud:...Nieuws Adyen Giving haalt 25 miljoen euro...Nieuws Marie-Stella-Maris steunt Wereld...Nieuws Cupra breidt betrokkenheid bij...Nieuws EasyToys en Steffie Weterings: It's...Nieuws Heineken sluit langdurig partnership...
- AlgemeenWeblog [column] Elon met het handjeNieuws Marktonderzoekbranche groeit verder...Nieuws KVA vraagt Google om betere...Weblog [column] Schaam je!Nieuws ABN Amro en DGTL lanceren DGTL...Nieuws Apple uitgeroepen tot 'Creative...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De impact van laaggeletterdheid: waarom dit probleem ons...
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners
- Eerste AI-inhaakbillboard met bewegend persoon
- Rabobank speelt in op woningnood met starterscampagne
- Stabilo en KesselsKramer lanceren wereldwijde campagne
- 117 nominaties: brede spreiding met bekende uitschieters
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Ten Dam, Snellenberg en Sonak... 30-03-2025
- Leidse Schouwburg - Stadsgehoorzaal... 28-03-2025
- Defensie lanceert... 28-03-2025
- Gardeners breidt diensten uit met... 27-03-2025
- SAN ABC Accenten 2024 longlist bekend27-03-2025
- Warc Effective 100: Lange termijn... 26-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center