Kerst 2024: Smyths X Accenture Song
Bij MarketingTribune volgen we gewoontegetrouw de opvallendste nationale en internationale kerstcommercials. Dit keer de kerstcampagne van Smyths Toys Superstores. Smyths? Ja Smyths, de Ierse speelgoedketen die recent de deuren opende in Nederland.
#Nietinmijnstad-actie tegen haat gaat viraal
'Zet gewoon op TV', suggereerde iemand aan medebedenker Victor Knaap om de film #nietinmijnstad te promoten. 'Niet nodig', was het antwoord. De spontaan gemaakte campagne na de recente racistische rellen in de hoofdstad gaat namelijk al viraal op socials als Linkedin, Insta en Facebook.
Advertentieverkoop FilmBox vanaf februari 2025 via Ad Alliance
Ad Alliance en Canal+ zijn overeengekomen dat de advertentieverkoop van tv-zender FilmBox in Nederland vanaf februari 2025 via Ad Alliance verloopt.
Women Inc. lanceert vervolgcampagne op Bloed, Zweet en Tranen
In Nederland wordt maandelijks 1 op de 8 mensen geconfronteerd met menstruatiearmoede. Daarom start Women Inc. een donatiecampagne om menstruatiearmoede tegen te gaan.
Voetbal International wint gouden Mercur
Voetbal International van uitgever PXR heeft dinsdagavond goud gewonnen bij de 25e editie van de Mercurs in de categorie Mercur Magazine Mediamerk van het Jaar. Zilver ging naar Harper’s Bazaar (Hearst Netherlands) en brons was er voor Miljuschka Magazine (Miljuschka Publishing). Voor het eerst zijn in deze categorie een gouden, zilveren en bronzen Mercur toegekend.
Gamma komt met Eerste Hulp Bij Isoleren-toolkit om isoleren te promoten
Gamma spoort consumenten aan zelf een start te maken met de isolatie van hun huis. Dat doet de bouwmarkt met de campagne “Isolatie op locatie”. Onderdeel van de campagne is de Eerste Hulp Bij Isoleren-toolkit.
Bewustwordingscampagne moet begrip kweken voor post-covid
PostCovid NL is de bewustwordingscampagne “Begrip helpt” gestart, een nationale campagne die aandacht vraagt voor de meer dan 450.000 Nederlanders die leven met post-covid, waarvan 90.000 zeer ernstige klachten ervaren.
Ton Rozestraten: 'Relevantie behouden in een snel veranderende mediasector'
Ton Rozestraten, chief commercial officer bij RTL en ceo van Ad Alliance, vertelt hoe internationale samenwerking en innovatieve modellen de televisiewereld transformeren. Ondanks diverse uitdagingen in Europa, blijft hij streven naar schaalvergroting door partnerships, zowel met internationale streamingdiensten als met lokale partijen. MarketingTribune maakt met hem de balans op van 2024 én kijkt vooruit.
Better Places lanceert online campagne voor duurzaam reizen
Reisorganisatie Better Places lanceert in samenwerking met bureau Gardeners een online campagne getiteld ‘All-exclusive’ als alternatief voor en met een knipoog naar het welbekende all-inclusive reizen.
'Brabant herinnert' staat stil bij 80 jaar vrijheid en lanceert podcast
Initiatief Brabant herinnert start via alle streamingsdiensten de nieuwe podcast ‘Studio Herinner de Podcast’, waarin presentator Ralph de Boer in gesprek gaat met jongeren en experts over vrijheid en onvrijheid, hoe zij die verhalen met zich meedragen en hoe deze herinneringen van invloed zijn op hun leven.
Pearle focust op jongeren in nieuwe campagne
Opticienketen Pearle heeft een nieuwe digitale campagne gelanceerd, specifiek gericht op jongeren. De campagne bestaat uit een serie korte video’s met de boodschap: “Bij iconische momenten hoort een iconische bril, zo maak je het helemaal jouw moment.”
7 vragen aan Jojanneke Meewis van ASML over employer branding: 'Doelgroeponderzoek is altijd het startpunt'
Neerlands trots hightechbedrijf ASML, voortgekomen uit Philips en gevestigd in Veldhoven, vindt employer branding dusdanig belangrijk dat Jojanneke Meewis er head of employer brand communications Europe is: ‘Wij richten ons voornamelijk op landen en regio’s waar onze doelgroep zich bevindt en waarvan wij weten dat er een verhuisbereidheid naar Nederland is.’
Hema Merk van het Jaar tijdens uitreiking Grand Prix Content Marketing
De Hema is gekozen tot Merk van het Jaar, zo bleek tijdens de feestelijke uitreiking van de Grand Prix Content Marketing. StudioM werd Bureau van het Jaar en de Originaliteitsprijs ging naar de #ModTheVeg-campagne, een co-productie van Knorr en The Invaders, met als doel groenten populair te maken onder jongeren via gaming.
Red Bull zet in op gaming met YouTube-serie Xceptional Player
Qucee, Red Bull en gaming for brands-agency The Invaders lanceren Red Bull Xceptional Player (XP), een nieuwe show op YouTube waarin twaalf bekende creators de strijd met elkaar aan gaan.
Campagne Artemis Academie promoot nieuwe lesmodules
Private hogeschool Artemis Academie lanceert een campagne om nieuwe lesmodules te promoten, zoals creatieve conceptontwikkeling en actuele technologieën zoals Artificial Intelligence.
Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart: “Wat geef jij?”
De VVV Cadeaukaart claimt ‘het domein van geven’ met de nieuw merkcampagne “Wat geef jij?”
Kaliber ontwikkelt nieuwe merkcampagne BNNVara
Publieke omroep BNNVara heeft afgelopen zaterdag bij de seizoenstart van het populaire programma Even tot hier haar nieuwe merkcampagne gelanceerd. Met de boodschap ‘Programma’s maken die binnenkomen’ laat de omroep zien wat programma’s als Boerderij van Dorst, Over Mijn Lijk en Je Zal Het Maar Hebben met je doen als kijker.
DOSSIER DATABASED MARKETING Marketeers op stelling
De drang naar personalisatie lijkt grenzeloos, maar tegen welke prijs? Consumenten ruilen hun privacy in voor gepersonaliseerde aanbiedingen, een trend die steeds meer vragen oproept over ethiek en de toekomst van marketing. Wij vroegen ons panel te reageren op de stelling ‘Databased marketing is de nieuwe religie en consumenten offeren hun privacy op het altaar van personalisatie’.
Gouden Zaag 2024 van start
Wie zaagt als aanstormend creatief toptalent in Nederland het hardst aan de poten van de gevestigde orde? Voor de 21ste keer in successie start de zoektocht naar de nieuwe winnaar van de Gouden Zaag.
Nieuw winkelconcept Bever wil retail en consumptie herdefiniëren
Stel je een winkel voor waar alles draait om anders produceren, anders consumeren en het minimaliseren van de afvalberg. Een plek waar de toekomst van retail wordt heruitgevonden. Die winkel zegt Bever nu te openen aan de Sint Jacobsstraat in Utrecht.
Onderzoek: 'Authenticiteit, transparantie en flexibiliteit zijn sleutelwoorden om jongeren te bereiken'
Hoe denken jongeren over actuele topics zoals duurzaamheid, innovatie en employer branding? Wat vinden ze belangrijk in het leven? Welke media gebruiken jongeren? Wat vinden ze nou eigenlijk van reclame? En waar moet een merk echt aan voldoen? Allemaal vragen die Het Grote Jongerenonderzoek (N = 2.716) van Mediahuis, MediaTest en Wayne Parker Kent royaal beantwoordt. Hier vind je de belangrijkste bevindingen van dit jaar handig op rij.
Campagne SheDecides: Haar keuze, onze missie
SheDecides en Rutgers lanceren de campagne ‘Haar keuze, onze missie’. De campagne richt zich op het wereldwijde recht van vrouwen om zonder oordeel of dwang eigen keuzes te maken op het gebied van seksualiteit en veilige abortus.
Amal Kamar van Greetz: 'Marketing zou wel een goede PR-campagne kunnen gebruiken'
Amal Kamar is marketeer in hart en nieren. De Directeur Marketing van online kaartenmerk Greetz reageert in aflevering 114 van ‘Mijn Marketing’ op een aantal steekwoorden: ‘Dat penetratie de belangrijkst drijver is voor groei was een echte een eye-opener.’
Onze Kapel herpositioneert zich als impact agency
Het Haarlemse bureau Onze Kapel heeft een nieuwe richting ingeslagen en presenteert zich voortaan als impact agency, compleet met een vernieuwde website, huisstijl en positionering. Met de belofte ‘Smart ideas, big impact’ richt het bureau zich op het realiseren van betekenisvolle resultaten voor klanten, zowel groot als klein.
De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal moment voor marketing'
Marketingdata en -analysebureau Kantar lanceert zijn jaarlijkse rapport met de marketingtrends voor het nieuwe jaar: ‘Marketing Trends 2025’. Het rapport is een weergave van de voorspellingen van experts ondersteund door houdings- en gedragsdata.
Zwijsen experimenteert op kinderen uit groep 3; missie geslaagd
Op basisschool De Stappen in Tilburg werd groep 3 onderdeel van een experiment. Wat gebeurt er als één klasgenootje bekent dat hij lezen nog erg moeilijk vindt? Een campagne van uitgeverij Zwijsen in samenwerking met reclamebureau LifeHunters.
Women Inc. wil met “Bloed, Zweet en Tranen” menstruatietaboe doorbreken
Hoewel de helft van de bevolking menstrueert, heerst er nog steeds een taboe op. Om dat taboe te doorbreken, geeft Women Inc. een nieuwe draai aan de klassieker “Bloed, Zweet en Tranen”.
[column] Euforisch déjà vu
Ik heb de opkomst van internet van dichtbij meegemaakt. Samen met een paar collega’s hadden we het euforische gevoel dat dit wel eens heel groot kon worden. Onze directeur twijfelde destijds nog, maar gaf ons het vertrouwen en de ruimte om te experimenteren en een onlineafdeling op te zetten. De rest is geschiedenis.
Politie wil talenten enthousiasmeren met campagne “Vergroot jezelf”
Met de campagne “Vergroot jezelf” wil de politie zich profileren als dé werkgever in Nederland voor maximale talentontwikkeling. De campagne is één van de middelen waarmee de politie jaarlijks ruim 6.000 vacatures wil invullen.
Het Rijksmuseum neemt je mee op een reis door de kunst
Het Rijksmuseum lanceert een vernieuwde merkstrategie en de begeleidende campagne “Rijksmuseum neemt je mee”. Onderdeel van de campagne is een film die de kijker meeneemt op een choreografische reis door de gangen vol kunstgeschiedenis, ingesproken door Stephen Fry.
Ingrid van Kempen (Ohra): 'We gaan van tv naar audio'
Ingrid van Kempen is sinds begin 2024 Manager Merk & Communicatie bij verzekeraar Ohra. Voor aflevering 113 van ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Bij Ohra doen we ons uiterste best om het zo eenvoudig mogelijk te maken.’
VGZ vervolgt campagne met Eva Eikhout
Zorgverzekeraar VGZ gaat verder met Eva Eikhout als Ambassadeur Zorgvernieuwing en lanceert een nieuwe campagne waarbij de vernieuwing in de zorg centraal staat.
Adnight pakt na Amsterdam en Brussel ook Londen
Adnight, de in Nederland bekende open avond voor de creatieve industrie, zal op 8 mei 2025 voor het eerst ook in Londen plaatsvinden. Kort na de aankondiging van Adnight Brussel op 3 april 2025 breidt de organisatie nu namelijk uit naar de ‘Europese hoofdstad van de reclame’, zoals de Britten zelf vinden.
Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
Uit onderzoek van trainingsinstituut de Baak blijkt dat meer dan de helft van de jongvolwassenen (t/m 34 jaar) stress ervaart op werk vanwege maatschappelijke thema’s. Godfried IJsseling, senior trainer van de Baak: ‘Toch blijkt het cruciaal voor de motivatie en het behoud van de jongere generatie werknemers.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Women Inc. lanceert vervolgcampagne... 20-11-2024
- Gamma komt met Eerste Hulp Bij... 19-11-2024
- Bewustwordingscampagne moet begrip... 19-11-2024
- Better Places lanceert online... 15-11-2024
- Boeien en binden met Workstuff14-11-2024
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024