Drie vragen aan... Maartje Bersi
Juryvoorzitter Long Term Michiel Rijshouwer in gesprek met juryvoorzitter Maartje Bersi van de categorie Consumer Services. ‘Creativiteit is zoveel méér dan dat ene campagne idee.’
PreZero lanceert campagne 'Samen op weg naar Zero Waste'
PreZero heeft een nieuwe campagne gelanceerd met als doel een duurzame toekomst te bevorderen. Onder het motto ‘Samen op weg naar Zero Waste’ roept het bedrijven op om afval te verminderen, meer te recyclen en hergebruik te stimuleren.
Lazy Vegan lanceert nieuwe stijl en mascotte
De kant-en-klare plantaardige diepvriesmaaltijden van Lazy Vegan zijn inmiddels bij alle grote Nederlandse supermarkten verkrijgbaar en dit viert het merk met een rebranding en landelijke reclamecampagne.
Talon neemt Out of Home Masters over
Talon, de wereldleider in Out of Home (OOH) advertising, heeft vandaag de overname van het Nederlandse Out of Home Masters aangekondigd. Deze versterkt de aanwezigheid van Talon in Europa en creëert nieuwe groeimogelijkheden in de Benelux.
Gardeners Nieuwjaarsevent: jong activisme, gratis energie en vrolijke straatkunst
Gardeners wil niks weten van doemdenken en organiseerde op donderdag 16 januari jl. in ‘hun’ Vondelkerk voor de tweede keer een new year's inspirations event met drie bezielende sprekers.
Orangefit lanceert campagne 'more better days'
Orangefit lanceert samen met creatief bureau Natwerk de nieuwe campagne ‘more better days’, waarmee het merk haar pay-off en vernieuwde merkstrategie presenteert.
KPMG lanceert nieuwe merkcampagne: 'Het blijft mensenwerk'
KPMG Nederland zet de menselijke factor centraal in een nieuwe grootschalige merkcampagne met de slogan: Het blijft mensenwerk. De campagne legt de nadruk op emoties zoals blijdschap, teleurstelling, moed en vastberadenheid in het dagelijkse werk van KPMG-medewerkers.
[interview] Gouden Zaag winnaar Senada wil grenzen verleggen
'Isaque Seneda wint Gouden Zaag 2024', lazen we al op MarketingTribune. Tijd voor een nadere kennismaking en een interview met het wonderkind dat vanuit Nederland de wereld verovert.
Ministerie van Justitie en Veiligheid lanceert NL-Alert-campagne
In de eerste campagne van NL-Alert door Roorda Reclamebureau, speciaal gericht op jongeren, hamert het Ministerie van Justitie en Veiligheid erop ook anderen te informeren als je een NL-Alert ontvangt.
Teamleader publiceert editie 2 van Agency Life-magazine
Softwarebouwer Teamleader publiceerde de tweede editie van haar bekroonde Agency Life-magazine. Dat magazine is een verlengstuk van Agency Life, Teamleaders contentreeks over het runnen van een creatief, marketing- of digitaal bureau.
Drie vragen aan… Michiel Rijshouwer
Eindjuryvoorzitter van de Esprix Annette Menheere in gesprek met Michiel Rijshouwer, juryvoorzitter van de categorie Long Term. 'We moeten het geduld en het lef belonen!'
La Trappe zet 0.0-bieren in de schijnwerpers
La Trappe en bureau Kaliber presenteren hun eerste gezamenlijke werk: een campagne voor de alcoholvrije bieren van La Trappe. De campagne is gebaseerd op een vernieuwde merkstrategie en maakt gebruik van een speciaal ontworpen lettertype om het onderscheidende karakter van de trappistenbieren te communiceren.
‘Detective George’ in nieuwe Nespresso-campagne
Nespresso start 2025 met een vleugje mysterie: merkambassadeur George Clooney schittert in een nieuwe, speelse campagne als ‘Detective George’. Samen met Eva Longoria, Camille Cottin en Kim Go Eun neemt Clooney het publiek mee op reis in een luxueuze trein.
'De makers van morgen'
Het Reeshof College in Tilburg heeft een nieuwe merkfilm, waarin missie en visie van de school tot leven komen. De film is ook een ode aan het VMBO en tonen trots en ambitie.
Micazu kent ‘huizen die goed zijn in vakantie’
Vakantiehuisplatform Micazu start het nieuwe jaar met een opvallende campagne waarin het vakantiegevoel centraal staat. Onder de slogan ‘Huizen die goed zijn in vakantie’ benadrukt Micazu dat hun vakantiehuizen meer zijn dan een plek om te overnachten: het zijn plekken waar vakanties écht beginnen.
Ebro Foods lanceert campagne voor Lassie Haverrijst
Ebro Foods Nederland heeft in samenwerking met Revitalize een campagne gelanceerd voor de introductie van Lassie Haverrijst. Abovo Media bedacht de bijbehorende mediastrategie.
YoungCapital lanceert campagne Boost Your Boomer
Gen Z’ers op de werkvloer zijn verwend, lui en hebben geen werkethos. Althans, daar zijn hun Boomer-collega’s van overtuigd. Maar wat nou als niet Gen Z, maar juist uitgebluste Boomers het probleem zijn?
Green Food Lab in zee met met Schuttelaar & Partners
Green Food Lab bundelt per deze maand de krachten met Schuttelaar & Partners. Dit moet beider strategie- en communicatiefunctie in de categorie van voeding, gezondheid en duurzaamheid versterken in een team met 130 medewerkers.
Campagne Natuurhuisje voor derde jaar gecontinueerd
De campagne ‘Niet vliegen, wel landen’ van Natuurhuisje blijft en is relevanter dan ooit.
Jumbo scoort dankzij samenwerking met All You Need Is Love
De samenwerking tussen Jumbo en televisieprogramma All You Need Is Love (AYNIL) heeft het imago van de supermarktketen een positieve boost gegeven. Dat blijkt uit onderzoek van Ad Alliance, dat zich richtte op de impact van kerstcommercials en specifiek op de samenwerking tussen Jumbo en AYNIL tijdens de afgelopen feestdagen.
Tickets for Good nu ook in Nederland met steun van Robbie Williams
Tickets for Good, een social-profitorganisatie die zorgmedewerkers voordelig toegang biedt tot sport- en muziekevenementen, theaters en musea, is deze week geïntroduceerd in Nederland.
Campagne toont genadeloze impact van ALS
Stichting ALS Nederland heeft een vervolg gelanceerd op haar confronterende campagne uit 2024, waarin de verwoestende impact van de ziekte ALS centraal staat.
TopParken introduceert Bob de Topmanager met nieuwe campagne
TopParken is gestart met een campagne waarin Bob de Topmanager wordt geïntroduceerd. Hij gaat tot in het extreme om ervoor te zorgen dat het zijn gasten aan niets ontbreekt. Bob maakt zijn opwachting gedurende de gehele klantreis van TopParken.
LOI lanceert campagne 'De Dagdroom Testers'
De LOI is het jaar begonnen met de lancering van een online contentcampagne: ‘De Dagdroom Testers’. Met deze campagne, ontwikkeld door Team5pm in samenwerking met Wavemaker, wil de onderwijsinstelling jongeren inspireren hun dromen waar te maken door een opleiding te starten.
Campagne Justitie om criminaliteit te herkennen
Op initiatief van het ministerie van Justitie en Veiligheid en de politie is de publiekscampagne ‘Vreemd of verdacht?’ gelanceerd, bedoeld om het bewustzijn van Nederlanders te vergroten over georganiseerde ondermijnende criminaliteit.
Financieel fit met BUX en Natwerk
Beleggingsplatform BUX lanceert samen met reclamebureau Natwerk een nieuwjaars campagne waarin het thema financiële fitheid centraal staat.
Center Parcs lanceert Europese campagne 'Volg je natuur'
De gedachte achter de campagne is dat het bij Center Parcs niet draait om het laten zien van jezelf, maar vooral om jezelf te kunnen zijn.
Eurovision Songfestival komt met sonic identity
Het Eurovisie Songfestival komt met een merk-herkenningsdeun oftewel ‘sonic identity’ voor de presentatie in Zwitserland in 2025. De track 'See You Radiate' is gemaakt door het Amsterdamse MassiveMusic.
Albert Heijn en TBWA\Neboko winnen 'December Commercial Competitie 2024'
Commercialreview.nl heeft voor de ‘December Commercial Competitie 2024’ twaalf decembercommercials voorgelegd aan een panel, die de commercials hebben beoordeeld op zes categorieën. Per commercial hebben minimaal 250 respondenten acht vragen beantwoord. Albert Heijn en TBWA\Neboko winnen en ook Hotel L'Amour gooit hoge ogen met plek 2 en 3.
Esprix Awards: Inzendingen weer geopend
Marketeers, bureaus en productiemaatschappijen kunnen de balans weer opmaken. In twaalf categorieën bekroont Esprix ook dit jaar campagnes die in het afgelopen kalenderjaar naast jaloersmakend creatief ook jaloersmakend effectief zijn geweest.
Jumbo start jaar met grootste spaaractie ooit
Jumbo trapt 2025 af met een ongekende spaaractie onder de slogan ‘Da’s Lekker Uitpakken.’ Klanten kunnen sparen voor een boodschappenpakket met een waarde van ruim 50 euro.
Beleggen kan écht iedereen
Flatex/DeGiro, een Europese online broker, heeft een internationale campagne gelanceerd 'Everyone’s an investor, baby'. De campagne, ontwikkeld in samenwerking met Indie-Amsterdam, richt zich op het wegnemen van mythes rond beleggen en benadrukt toegankelijkheid en transparantie.
Kruidvat maakt voor nieuwe campagne gebruik van AI
In de nieuwe commercial van Kruidvat in samenwerking met DDB zien we hoe Lies terugdenkt aan haar jeugd. Dat de jonge Lies inderdaad sprekend lijkt op de huidige Lies is te danken aan AI.
Ovide Agency nieuwe PR-bureau voor Odido
Odido kiest voor Ovide Agency als nieuwe strategische en creatieve PR-partner.
Independer lanceert campagne 'De Switch'
Social agency Monkeys & Bananas heeft samen met vastelastenvergelijker Independer de socialmediacampagne De Switch gelanceerd, gericht op het stimuleren van bewustwording rond keuzes bij aanvullende zorgverzekeringen.
Asus wil rem helpen zetten op 'altijd aan staan'
Mentale issues onder jongeren zijn de afgelopen jaren fors toegenomen, met pieken tijdens de herfst- en wintermaanden mede door social mediagebruik, ziet computerfabrikant Asus. Met een contentcampagne wil het merk laten zien dat het ook anders kan.
Kerst 2024: Doe als Deutsche Telekom
Op de dag voor kerstmis nog één keer wat inspiratie voor de feestdagen en het jaar dat voor ons ligt. Doe als Deutsche Telekom en doorbreek die barrières, niet alleen in je privé-omgeving, maar ook in je marketing marketeers. En nog een laatste tip voor het kerstdiner: uit onderzoek van Harvard blijkt dat je het aardigst gevonden wordt als je vragen en vervolgvragen stelt en niet als je alleen maar zendt. Werkt voor mens en merk! De redactie van MarketingTribune wenst alle lezers fijne dagen en alle goeds voor 2025.
Drie bureaus bundelen krachten: Junction, Tussendoor en Vorm 2
Vanaf januari 2025 slaan drie bureaus - Junction creative + digital agency, Tussendoor Internet & Marketing en Vorm 2 - de handen ineen. Naast een gedeelde visie betrekken de bureaus ook een gezamenlijke werkplek. Deze samenwerking combineert techniek, creativiteit en design om klanten nog beter van dienst te zijn en elkaars expertise te versterken.
ASN neemt afscheid van Selmore (en de fabeldieren)
ASN Bank gaat na 8 jaar verder zonder bureau Selmore. Hiermee komt er dus ook een einde aan de ASN Bank campagne met de bekende fabeldieren. Via Linkedin nemen ze hoogstpersoonlijk afscheid van het merk onder de noemer #opentowork.
SAN breidt ABC jury uit
Het bestuur van de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) heeft de samenstelling van de ABC jury uitgebreid met vier nieuwe leden: Guda van Noort (UvA), Marc Oosterhout (Eastwood), Andy Santegoeds (Metrixlab) en Bas Vlugt (Marketing Report).
[interview] ADCN herontdekt kracht van print met bijzonder jaarboek
Creatievenclub ADCN presenteert een comeback van het zogenaamde Jaarboek, dat in 2017 als een nachtkaars was uitgegaan. Alle jaren zijn hierin op zeer creatieve wijze vervat. We spreken drijvende kracht Quirine Dob over deze top-uitgave en oud-bestuurslid/fotograaf Krijn van Noordwijk over diens bijdrage. 'Van de nieuwe generatie makers hoorden we dat ze de oude ADCN boeken nog echt als inspiratiebron gebruiken, meer zelfs dan het online archief.'
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- YoungCapital lanceert campagne Boost Your Boomer
- Campagne toont genadeloze impact van ALS
- Campagne Natuurhuisje voor derde jaar gecontinueerd
- Green Food Lab in zee met met Schuttelaar & Partners
- TopParken introduceert Bob de Topmanager met nieuwe campagne
- Teamleader publiceert editie 2 van Agency Life-magazine
Laatste Nieuws
- Drie vragen aan... Maartje Bersi21-01-2025
- PreZero lanceert campagne 'Samen op... 21-01-2025
- Lazy Vegan lanceert nieuwe stijl en... 21-01-2025
- Hoofdkussen voor het gepieker van de... 21-01-2025
- Talon neemt Out of Home Masters over21-01-2025
- Gardeners Nieuwjaarsevent: jong... 20-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day